Gå til innhold

Spot that cameo!

L4r5

Anbefalte innlegg

En "cameo" er når regissør, produsent, crew eller en kjent person tar småroller i filmer eller serier. Gjerne småroller som man ellers ville satt ut til statister.

Et eksempel på dette er i en episode av Stargate SG-1 (ses5ep12 "wormhole extreme") der regissøren spiller en regissør i episoden og nesten hele crewet deltar på en eller annen måte foran kameraet.

Har dere noen gode eksempler på cameo'er?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En "cameo" er når regissør, produsent eller crew tar småroller i filmer eller serier. Gjerne småroller som man ellers ville satt ut til statister.

Så lenge det er en relativt kjent person, så kan en cameo være fra hvem som helst, ikke nødvendigvis noen som er bak kamera i filmbransjen.

Lenke til kommentar
Vist jeg ikke husker feil så spillter Francis Ford Coppola en dukumentarregissør i Apokalypse Nå :) Sku gjerne tatt av det, men jeg finner ikke filmen :S

Don't look at the camera!

Don't look at the camera!

Lenke til kommentar

Peter Jackson er jo foran kamera i samtlige av Ringenes Herre-filmene:

I Fellowship er han en skitten bonde-tamp som spiser gulrøtter i landsbyen Bree.

I Two Towers er han en Rohan-kriger som kaster spyd mot de angripende orkene.

I Return of the King er han en av "piratene" på det skipet Aragorn, Legolas og Gimli tar over.

180px-Pjcameo.jpg

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Stephen King er med i veldig mange av filmene som er basert på bøkene hans, og liker dere Seinfeld kan dere jo prøve å holde et øye med hvor mange ganger Larry David dukker opp. (hint: sjekk ekstramaterialet til sesong 7)...

Uten å avsløre for mye av en film jeg ikke har sett engang og neppe kommer til å se mener jeg ganske sikkert Tony Stark dukker opp i neste Hulk-film i en cameo. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...