Perazzi Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Kjøpte en stasjonær Dell Inspiron 531 for 2 uker siden, installerte da programvare som normalt fra CD/DVD spilleren. I går da jeg skulle installere et nytt spill, skjedde det absolutt ingenting. Var inne på kontrollpanelet for å sjekke instillingene for "Autokjør" funksjonen,alt så ut til å være normalt. Sjekker deretter hvilke stasjoner som er listet opp under "Datamaskin", der finner jeg ikke ikonet for CD/DVD spilleren. Sjekker så "Maskinvare", finner CD/DVD spilleren der, men det står et utropstegn foran. Når jeg kikker på fliken "Egenskaper" står det følgende tekst under "Enhetsstatus": Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. What? Har søkt litt på Dell sidene for å finne nye drivere, men har ikke klart å finne noen. Navnet på CD/DVD spilleren er PBDS DVD+-RW DH-16W1S SCSI CdRom...Den eneste driveren med PBDS i navnet som er listet opp for denne modellen fungerte ikke. Legger til at operativsystemet er Windows Vista Home. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Windows vista Home Premium eller Home Basic? Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Windows vista Home Premium eller Home Basic? Windows Vista Home Premium Endret 2. mai 2008 av iggipop Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Dette er ikke akkurat et problem man kommer borti hver dag. Har du kontaktet dells kundeservice? Det er første skritt på veien. Har du prøvd den innebygde "oppdater driver" i enhetsbehandling eller "rull tilbake driver" for så å prøve oppdater driver? Lykke til. Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Dette er ikke akkurat et problem man kommer borti hver dag. Har du kontaktet dells kundeservice? Det er første skritt på veien. Har du prøvd den innebygde "oppdater driver" i enhetsbehandling eller "rull tilbake driver" for så å prøve oppdater driver?Lykke til. Skal kontakte de i morgen, har prøvd "Oppdater driver" - uten at det hjalp. "Rull tilbake driver" funksjonen er grået ut så den får jeg ikke brukt.. Endret 1. mai 2008 av iggipop Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Kontakt dell du Høres ut som en ting som ikke er noe å prøve å ordne på egenhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå