Gå til innhold

Ny tlf, mulighet for video


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skulle gjerne hatt en ny tlf.

Denne telefonen skulle gjerne hatt mulighet for å spille av video, det betyr at den bør ha en stor skjerm og mulighet for minnekort.

Ellers liker jeg å ha det nyeste, selv om jeg ikke trenger det...

Har lyst på super 3g og et godt kamera altså.

Jeg kan utnytte mobiler ganske bra :p:), så jeg kunne vel egentlig hatt en med mulighet for litt mer avanserte programmer. Men ender som oftest opp med ikke å bruke dem..

 

Jeg har sett på lg ku990, fordi den har stor skjerm og divx støtte. Denne ligger i den ytterste grensen for budsjettet, som er 1800 spenn (med superminutt abn. (mammas abonnoment))

Tusen takk for alle KONSTRUKTIVE svar ;)

 

Mvh Tobbesen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo der..

her er 3 alternativer utenom LG ku990 som jeg kom på i farten:

 

1) HTC s730, den har Super3g,Wlan,2.4" skjerm, og windows mobile.. noe som gir gode muligheter for mer avansert programmer.. den har mulighet for minnekort av MicroSD.

Er 2mpixel kamera.. men det er ikke noe og skryte av.. 400MHZ prosessor!

Pris 1 670,- med superminutt!

http://www.mpx.no/aspx/cart/mob_konfig_tel...aspx?plid=88430

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82643 Minnekort på 4gb.. 450 kroner!

 

2)Sony Ericsson p1, den har 2.6" skjerm.. WLAN..

3.2mpixel kamera.. noe som er helt greit.. tror ikke den har super3g med vanlig 3g..

mulighet for minnekort - memory stick micro.. Er også en del programmer og mulighet med denne telefonen.. touchscreen med "penn".. 200 MHZ prosessor

Pris 1757 med superminutt

http://www.mpx.no/aspx/cart/mob_konfig_tel...aspx?plid=82661

 

3) HTC Touch

Skjerm på 2.8" windowsmobile.. Wlan, ikke super3g med vanlig 3g.. Mulighet for minnekort..

Touchscreen. 200MHZ prosessor

http://www.mpx.no/aspx/cart/mob_konfig_tel...aspx?plid=81293 1811,- er prisen..

 

Tok med prosessor hastighet for det er for meg litt greit og vite med tanke på kjappheten i telefon med og starte programmer og slik.. selv om det blir litt feil og sammenligne med p1 siden den har ett annet OS!

 

Legger du på 500-800 kroner så kommer det straks en del flere alternativer som Nokia n95, nokia n82, Eller HTC touch Cruse!

 

For meg ville valget stått mellom HTC s730 og LG ku990..

En rask sammenligning: KU990

3" Skjerm - 5mpxiel kamera og bra videofilming muligheter.

Super3g

Litt eldre Divx versjon støtte.

Ikke tasteratur!

 

HTC s730.

2.4" skjerm.. Fullt qwerty tasteratur.. Windows Media player innebygd (eldre versjon)

Utrolig mange muligheter til ekstra spill/programmer..

WLan og MSN..

2mpxiel kamera som jeg er temmelig sikker på at suger!

 

Super3g og vanlig 3g er ikke noe jeg liker noe så veldig.. for det er så vanvittig dyrt..

Skal du bruke internett/msn så gå for en telefon med Wlan..

Endret av Cenariuz
Lenke til kommentar
Hallo der..

her er 3 alternativer utenom LG ku990 som jeg kom på i farten:

 

1) HTC s730, den har Super3g,Wlan,2.4" skjerm, og windows mobile.. noe som gir gode muligheter for mer avansert programmer.. den har mulighet for minnekort av MicroSD.

Er 2mpixel kamera.. men det er ikke noe og skryte av.. 400MHZ prosessor!

Pris 1 670,- med superminutt!

http://www.mpx.no/aspx/cart/mob_konfig_tel...aspx?plid=88430

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82643 Minnekort på 4gb.. 450 kroner!

 

2)Sony Ericsson p1, den har 2.6" skjerm.. WLAN..

3.2mpixel kamera.. noe som er helt greit.. tror ikke den har super3g med vanlig 3g..

mulighet for minnekort - memory stick micro.. Er også en del programmer og mulighet med denne telefonen.. touchscreen med "penn".. 200 MHZ prosessor

Pris 1757 med superminutt

http://www.mpx.no/aspx/cart/mob_konfig_tel...aspx?plid=82661

 

3) HTC Touch

Skjerm på 2.8" windowsmobile.. Wlan, ikke super3g med vanlig 3g.. Mulighet for minnekort..

Touchscreen. 200MHZ prosessor

http://www.mpx.no/aspx/cart/mob_konfig_tel...aspx?plid=81293 1811,- er prisen..

 

Tok med prosessor hastighet for det er for meg litt greit og vite med tanke på kjappheten i telefon med og starte programmer og slik.. selv om det blir litt feil og sammenligne med p1 siden den har ett annet OS!

 

Legger du på 500-800 kroner så kommer det straks en del flere alternativer som Nokia n95, nokia n82, Eller HTC touch Cruse!

 

For meg ville valget stått mellom HTC s730 og LG ku990..

En rask sammenligning: KU990

3" Skjerm - 5mpxiel kamera og bra videofilming muligheter.

Super3g

Litt eldre Divx versjon støtte.

Ikke tasteratur!

 

HTC s730.

2.4" skjerm.. Fullt qwerty tasteratur.. Windows Media player innebygd (eldre versjon)

Utrolig mange muligheter til ekstra spill/programmer..

WLan og MSN..

2mpxiel kamera som jeg er temmelig sikker på at suger!

 

Super3g og vanlig 3g er ikke noe jeg liker noe så veldig.. for det er så vanvittig dyrt..

Skal du bruke internett/msn så gå for en telefon med Wlan..

 

EDIT: dette ble litt rart.. kom 2 ganger.. hehe

Endret av Cenariuz
Lenke til kommentar

tusen hjertlig takk for et kjempebra svar. En god kompis av meg har htc s710 og jeg har sett litt på s730, men synes de er litt trege når du går over til fulltastatur og s710 er generellt veldig treg synes jeg...

tror jeg går for ku990 med en gang den kommer på lager, da jeg bruker sjelden internett på mobilen, og som sagt ender ofte opp med å ikke bruke nye kule programmer

Hvor stort minnekort følger med?

Lenke til kommentar

S710 har 200mhz prosessor.. s730 har 400mhz.. så er en merkbar forbedring der.. men Windows mobile er nok generelt litt træge..

 

LGku990 har 100 mb internminne.. og mulighet for minnekort av microSD..

F.eks:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334626 4gb minnekort..

 

Følger nok med ett minnekort på kanskje 512mb.. tviler på mer.. litt lite for ett par south park episoder og noen filmer..

 

Håper du blir fornøyd=)

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet følger det ikke med noe minnekort til KU990. Dessuten hadde bare vært dumt om det følger med et lite kort på bare 512mb, betaler for noe som nesten er ubrukelig. I alle fall er det det om man skal bruke mobilen til mye forskjellig.

 

Sant.. men ett lite minnekort på 512mb er ett pluss i amobil sine tester.. som kan avgjøre om det blir 4 eller 5.. så fra produsenteren er det ikke dumt og legge med ett lite minnekort.. men da er det sikkert ikke noe kort med til den.. kjøpe ett kort må du uansett!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har hatt min KU990 i et par uker nå, og er rimelig fornøyd. (Fikk den til 2000 litt bruk, med et 2GB minnekort)

Kjøpte den fordi jeg trengte noe å filme med da jeg bare har et digitalkamera.

 

Den er ganske bra på video, og det er ganske moro med 8x saktere film.

Men du trenger ganske bra lys, og du får ikke store oppløsningen.

 

Har vært ute i sola i dag og ble noen bra klipp fra trampolina.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

jeg bruker ser en del på film på min HTC Touch Dual, og det går perfekt, anbefales veldig. Fikset en del bugs siden HTC Touch og dobbelt opp med både minne og cpu-hastighet, så den er veldig rask. 128mb RAM og 400Mhz cpu. har turbo3G og snart støtte for WiFi.

Endret av DukeCoke
Lenke til kommentar

IPhone er den perfekte video-mobilen, men ser at den oppfyller jo ingen av de andre kriteriene dine: Ikke super 3g, ikke mulighet for kompliserete programmer (pr. dags dato), ikke bra kamera, og litt dyr, men ellers vil jeg si det er den desidert beste-film mobilen! Trenger ikke 3G når du har Wlan, sats heller på det!

Lenke til kommentar

Hva med Nokia N82 til 1999,- med telenor frihet hos telenor. Denne telefonen har alt. INGEN slår den på tilkoblinger, Wlan, GPS, video eller bilde/fotofunksjoner. Skjermstørrelsen derimot...... Denne er superkjapp i vendingene, ingen ventetid noe sted, men så var det skjermstørrelsen igjen da......

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

jeg ble veldig overrasket over at ingen har nevnt N95 8GB i forhold til video. den klarer seg veldig bra på de fleste tester innenfor dette som jeg har lest. ellers så har du jo også n93i som skal ha et bra kamera til å lage filmer med. men selv vil jeg nok LG KU990 i forhold til video ja...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt LG Ku990 i ca 2. måneder, er strålende fornøyd.

Til å begynne med: det følger ikke med minnekort når du kjøper telefonen.

 

Jeg har 2 halvannentimersfilmer liggende inne på telefonen, og har sett dem begge. Det fungerer utmerket. Skjermen er stor, lyssterk, god oppløsning og du kan få ganske høyt volum under filmtitting. Batteriet holder godt til en film på 2 timer vil jeg tro(etter halvannen time var batteriet over halvfult(batteriindikatoren sa ihverfall det, men den er ikke helt til å stole på...))

 

Ellers har jo telefonen veldig bra kamera(har gitt meg flotte feriebilder:D), bra videoopptaksfunksjon...

Endret av njm
Lenke til kommentar
Ble litt forvirret her.. jeg trodde trådstarter ville ha en telefone med mulighet for og legge videoer i fra dataen inn på mobilen for og se filmer på den?

Værtfall det jeg har prøvd og svare på.. Var det Videofunksjonen på mobilen som var ett av kriteriene?

Ble litt forvirret jeg og :p Var egentlig litt rart spørsmål med tanke på att samtlige av dagens mobiler har mulighet for video.

 

Men uansett er KU990 en bra telefon på begge områdene.

Lenke til kommentar

jeg tenker, for å oppklare litt, på en mobil med stor og god skjerm, slik at jeg kan se på scrubs-episoder på t-banen til dama ;)

For meg blir en "candybar" telefon litt feil, for jeg føler at mye skjermplass blir kastet bort til fordel for tastatur, så ser for meg en med touchscreen.

Iphone og viewty virker som de beste valgene. Men begge har klare mangler.

IPhone har ikke 3g og jeg får ikke utnytta mutterns superminutt aboonoment og jeg må vel opp i 3500 spenn? vil i såfall ha 16 GB versjon...

Jeg er redd viewty ikke har så bra touch muligheter og at det blir et irritasjonsmoment.. Kjipt med 2 GB minnekort begrensning hvor man må ta ut batteri for å bytte.

Håper dette klarer opp litt av mine ønsker :)

takk for all hjelp hittil, men trenger den siste følelsen av "JA, nå kjøper jeg den" før jeg kjøper noe. :)

Lenke til kommentar

Jeg har en KU990, og den både tar opp og viser video på en nyskapende og fin måte! Dritbra skjerm og dritbra kamera, noe som gjør det til en perfekt telefon til de som liker dingser(derfor jeg kjøpte den!:D). Men husk at hvis du skriver masse meldinger er den noe drit. Jeg pleide å sende 1000+ meldinger per måned, men jeg har gått ned til 3-400 nå, fordi det tar så sinnsykt lang tid å skrive en melding(pga touchscreen). Så hvis du ikke skriver mye meldinger, men vil ha en mobil som er PERFEKT ellers, så går du for KU990. Jeg fikk min for 1500 med Djuice Nonstop på Elprice, så kanskje du får superminutt(eller hva enn du skulle ha) billig der du også=)

 

Lykke til med kjøpet!

 

PS: anbefaler ikke smarttelefon. Siden du sier at du kan å utnytte telefonen, antar jeg at du er litt som meg, og liker å legge inn ting og gjøre ting ikke fordi du trenger det eller fordi du har virkelig lyst, men fordi du kan. Det er derfor jeg hadde P1i(fordi den var fancy) før, og har KU990 nå. Jeg hadde råd og lyst på fancy og spennende. Men jeg har angret begge gangene, ettersom begge er noe herk(P1i er sinnsykt treg(det er smarttelefoner generelt også) og KU990 er noe drit å skrive på). Så kanskje det er bedre å gå for noe "safe", som en eller annen Nokia eller liknende? Det beste telefonkjøpet jeg noengang har gjort er en Nokia 6131(en enkel telefon, men med meget god skjerm). Kosta vel 800 eller 1000 med abo, og har holdt følge med meg i snart to år. Det enkle er ofte det beste=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...