Gå til innhold

Socket 775 HK fra komplett.no til under 1000-lappen, hvilket bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skal til å bestille fra komplett.no nå, tenkte derfor samtidlig at jeg skulle bestille et socket 775hk, men jeg vet ikke helt hva jeg bør velge.

Jeg vet ikke om jeg har behov for ddr3 eller ikke. Men det er ikke behov for SLI støtte.

Kravene er:

Pris +- 1000kr

Takler Quadcore cpu'ene til intel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så på det combo kortet tidligere i dag, men husker den gangen det var SD og DDR combo kort, så sugde det skikkelig på begge deler. Jeg vet ikke hvordan dette kortet er i dag? Er det ikke like greit å bare kjøpe et kort med ddr3 først som sist?

Lenke til kommentar
Så på det combo kortet tidligere i dag, men husker den gangen det var SD og DDR combo kort, så sugde det skikkelig på begge deler. Jeg vet ikke hvordan dette kortet er i dag? Er det ikke like greit å bare kjøpe et kort med ddr3 først som sist?

Hadde ett kombo kort selv en gang i tiden.

Men det var med gamle EDO minnet i sin tid og SDRAM (Socket 7 AMD K6 plattform) den funket greit i allefall, til og med når jeg satte dit ett GeForce 4 Ti 4600.

Riktignok om du skulle prøve deg på å blande minnetyper, da gikk alt i grøfta og ingenting ville boote naturligvis.

Men da er spørsmålet, hvorfor vil du absolutt ha DDR3 minne? Det koster jo mer og gir veldig liten ytelsesforbedring generelt sett, eneste interessante er for ekstrem klokkere som dundrer FSB høyt med minne henge synkront med hele veien oppover.

DDR2 prisene er også ganske lave og HK'ene til disse er billige, P35 spesielt.

Lenke til kommentar

IP35 og IP35 Pro fra ABIT sies å være det perfekte P35 kortet.

Men Gigabyte har også en del gode kort som sies å være veldig gode for prisen du betaler men har avansert BIOS ifølge enkelte altså for overklokking, ASUS er noen skeptiske til for tiden etter hele fiaskoen med nForce kortene og flyttinga av fabrikken til Kina.

ABIT IP35 er ett kort som er relativt enkelt BIOS messig (Har hatt ett selv og overklokking er enkelt og stabilt i allefall) men da igjen jeg er dessverre ABIT frelst akkurat nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...