Skiboms Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg sliter med å finne ut hvordan jeg skal få tak i hele HTTP Headeren som sendes inn til min webserver. Fortrinnsvis ønsker jeg å bruke PHP. Men kan også benytte meg av andre språk hvis det finnes en god måte å få tak i headeren på. Opplegget er som følger: En spesiell proxy setter på en ID i headeren som er unik. Denne ID'n skal benyttes som gjennkjenning av brukeren. Hvis jeg får tak i denne ID'n, så vet jeg med en gang hvem brukeren er, å slipper da å avkreve brukernavn og passord. Men jeg trenger da altså hele Headeren. Det er ingen av de variablene som hentes i $_SERVER funksjonen som gjør dette. EKSEMPELHTTP/1.1 200 OK => Date => Thu, 01 May 2008 12:32:49 GMT Server => Apache/1.3.27 (Unix) X-VG-WebServer => leonora, leonora Cache-Control => max-age=900 Expires => Thu, 01 May 2008 12:47:49 GMT Last-Modified => Thu, 01 May 2008 12:32:47 GMT ETag => "17bcce-298fb-4819b86f" Content-Type => text/html; charset=iso-8859-1 Content-Length => 170235 X-Varnish => 1801166273 1798655693 Age => 737 Via => 1.1 varnish Connection => close x-VG-ID=jhlkljeeir Dette ovenfor er bare eksempel på hvordan VG sin header ville sett ut via denne proxyen, og da ser man også den nederste ID'n som jeg trenger å få tak i. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) om du ikke får tak i det du trenger vha følgende kodesnutt, så vet jeg ikke helt hvor du skal lete. echo "<pre>"; print_r($_SERVER); Men hvorfor bruker du ikke sessions til dette? For å hindre at folk snapper opp sessions-id kan du enkelt generere en ny for hvert besøk brukeren gjør. Hvis sessions-variabelen også sjekkes opp mot ip-adresse bør det fungere greit.. Ulempen er såklart at man må logge på første gang man åpner nettleseren, men det kan du kanskje unngå hva småkaker? Endret 1. mai 2008 av qualbeen Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 http://no.php.net/manual/en/function.apach...nse-headers.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå