jokohoma Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Heisann! Som tittelen sier sliter jeg med lav overføringshastighet når jeg benytter de to aktuelle programmene. Lav hastighet vil si at jeg ikke oppnår noe raskere en 5-7 Mbit. Det er jeg ikke fornøyd med... Noen som har forklaring eller løsning på problemet mitt? mvh joko Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Informasjonen som sendes er jo kryptert så jeg vet ikke om programmet viser overføringshastigheten på det som er informasjon (ikke kryptert info.) Lenke til kommentar
talisar Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Du sier ikke noe om hvor rask linje du sitter på her. 7-8 mbit er f.eks fint om du sitter på en 10mbit linje over et lokalnett som er hubbet og går ut gjennom et kabelmodem og over til usa og inn på et 10mbit nett der.. men dårlig om du sitter på en 1gbit kobling som kun er mellom to pcer. Lenke til kommentar
burre Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hadde en 410 gb filserver på nett før og delte kun ut filer externt via ssh/scp (paranoid fa....) Tre stk prøvde med winscp og det gikk bestandig på 1/2 hastighet + den hadde en lei tendens til å stoppe etter 200 mb overføring på ei fil. Prøv putty og pscp (kommandolinje) for å overføre, gjerne med blowfish som kryptoalgoritme, siden den er raskere. Det du også kan prøve er å sjekke cpu last på server og klient. bruker sshd 99% cpu så veit du hvor flaskehalsen ligger Får ~80mbit på nettverket hjemme. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Det kan jo også ha endel å si hva man faktisk har i andre enden av klienten, om du har en FTP server som støtter det skikkelig bra (RaidenFTPD f.eks på win32) så kan du kanskje få bedre hastighet enn om du bare har en "jalla" løsning til det. Har ikke noe testresultater eller sammenlikningsgrunnlag på dette.. men hadde vært intresant å se. 50% ytelse reduksjon er ikke helt... bra til tross for det du oppnår. Trafikk er trafikk liksom:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå