Gå til innhold

Sjokolade i poser suger!

Anbefalte innlegg

Så nettopp at stratos har lansert Kosepose. Og jeg må si at dette er noe jeg aldri kommer til å kjøpe.

Jeg hater sjokolade som er støp i helt bisarre former. Det passer ikke formen i munnen, og er som regel altfor store.

Det eneste som går bra er runde minde sjokolader, det er fine former å putte i munnen, men ikke sjokoladebiter som ser ut som små eksplosjoer. Det handler om ergometrien i munnen rett og slett.

Selv ikke helt vanlige firkanta sjokoladebiter er helt optimalt for munnen. Med sine spisse hjørner så må man tygge dem til, og noen av oss vil faktisk slippe det.

Når man begynner å tygge så er det vanskelig å stoppe, og derfor går det gjerne ned mye mer sjokolade enn du hadde tenkt til. Fordi når tyggingen øker så tar man seg mindre tid til å faktisk smake på det du har i kjeften med smaksorganet kalt tunga.

Siden bitene blir så store og dårlige formede, så smaker man heller med magen, etter å ha gått igjennom en tyggeprosess.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eventyrposen fra Freia er en klassiker her i huset, selv om det bare er vanlig melkesjokolade. Har ingen problemer med de bitene.

Nå er det jo forsåvidt ingen problemer å ta en bit av biten dersom du ikke vil spise hele biten samtidig. Er ingen som tvinger deg til å stappe hele sjokoladeplaten i munnen heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...