Keiseren av Grønland Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Så nettopp at stratos har lansert Kosepose. Og jeg må si at dette er noe jeg aldri kommer til å kjøpe. Jeg hater sjokolade som er støp i helt bisarre former. Det passer ikke formen i munnen, og er som regel altfor store. Det eneste som går bra er runde minde sjokolader, det er fine former å putte i munnen, men ikke sjokoladebiter som ser ut som små eksplosjoer. Det handler om ergometrien i munnen rett og slett. Selv ikke helt vanlige firkanta sjokoladebiter er helt optimalt for munnen. Med sine spisse hjørner så må man tygge dem til, og noen av oss vil faktisk slippe det. Når man begynner å tygge så er det vanskelig å stoppe, og derfor går det gjerne ned mye mer sjokolade enn du hadde tenkt til. Fordi når tyggingen øker så tar man seg mindre tid til å faktisk smake på det du har i kjeften med smaksorganet kalt tunga. Siden bitene blir så store og dårlige formede, så smaker man heller med magen, etter å ha gått igjennom en tyggeprosess. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Eventyrposen fra Freia er en klassiker her i huset, selv om det bare er vanlig melkesjokolade. Har ingen problemer med de bitene. Nå er det jo forsåvidt ingen problemer å ta en bit av biten dersom du ikke vil spise hele biten samtidig. Er ingen som tvinger deg til å stappe hele sjokoladeplaten i munnen heller. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 En bit av biten? Den var drøy syns jeg. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Eg er einig med deg, trådstartar. Eg syns "Spesial" som man finner i smågodt-disken er passeleg. Ein anna ting er at eg syns pose-sjokolade ofte er litt "tørrere" enn platesjokolade. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Synes Nidar favoritter er perfekt pose sjokolade, litt forskjellig, så er ikke bitene for store heller. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Callebaut Noir i femkilosposer<3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå