albions Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hei, har nå hatt ein e8400 prosessor under bestilling i snart 3 mnd uten at den er kommet på lager. Så nå har eg sett meg lei og vill heller bestille meg ein annen intel cpu. Helst ein som er like kraftig eller kraftigere. Hvilken cpu vill dere her på gamer.no anbefale meg ? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hei, har nå hatt ein e8400 prosessor under bestilling i snart 3 mnd uten at den er kommet på lager. Så nå har eg sett meg lei og vill heller bestille meg ein annen intel cpu. Helst ein som er like kraftig eller kraftigere. Hvilken cpu vill dere her på gamer.no anbefale meg ? Amentio hadde ihvertfall e8400 på lager for en liten stund siden. de ble levert uten kjøler, men det er ikke noe tap. Lenke til kommentar
albions Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Hei, har nå hatt ein e8400 prosessor under bestilling i snart 3 mnd uten at den er kommet på lager. Så nå har eg sett meg lei og vill heller bestille meg ein annen intel cpu. Helst ein som er like kraftig eller kraftigere. Hvilken cpu vill dere her på gamer.no anbefale meg ? Amentio hadde ihvertfall e8400 på lager for en liten stund siden. de ble levert uten kjøler, men det er ikke noe tap. Ok, da kan du vell kansje tippse meg om ein bra kjøler og eit nytt HK også da. Skal ikkje overklokke btw. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 ikke overklokke?? hva er det for en holdning..? gigabyte p35-ds3 er et bra hovedkort, koster sånn ca 700kr. Har det selv, og det kan klokkes ganske mye btw har en noctua u9f kjøler, den er bra og koster ganske mye, litt over 400kr. Om du har behov for den tviler jeg på da.. kan kanskje kjøre den uten vifte... den anbefales Lenke til kommentar
albions Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) ikke overklokke?? hva er det for en holdning..?gigabyte p35-ds3 er et bra hovedkort, koster sånn ca 700kr. Har det selv, og det kan klokkes ganske mye btw har en noctua u9f kjøler, den er bra og koster ganske mye, litt over 400kr. Om du har behov for den tviler jeg på da.. kan kanskje kjøre den uten vifte... den anbefales Er den e8400 cpuen identisk med den med vifte. Eller er det ein annen verisjon. Endret 2. mai 2008 av albions Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 falt litt av her.. e8600? e8400 er en modell, og den kommer med og uten vifte. Amentio fikk tak i et parti uten vifte og selger/solgte det til en ganske stiv pris siden de var de eneste som hadde på lager. Om du kjøper med eller uten vifte spiller ingen rolle, bortsett fra at du må ha en vifte av noe slag. overklokkingspotensialet pleier å bli bedre når man kjøper en kjøler utenom, samt at støynivået synker. (jeg har aldri brukt stock kjøler, så veit egentlig ikke hvor ille de er) Lenke til kommentar
albions Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 falt litt av her.. e8600?e8400 er en modell, og den kommer med og uten vifte. Amentio fikk tak i et parti uten vifte og selger/solgte det til en ganske stiv pris siden de var de eneste som hadde på lager. Om du kjøper med eller uten vifte spiller ingen rolle, bortsett fra at du må ha en vifte av noe slag. overklokkingspotensialet pleier å bli bedre når man kjøper en kjøler utenom, samt at støynivået synker. (jeg har aldri brukt stock kjøler, så veit egentlig ikke hvor ille de er) Ouch, var ein liten skrive feil der gitt. Er retta no. Men til bake til tema. Er ein e8500 eller q6600 eit alternativ til e8400. Forskjellen er minimal og den er 500 kr dyrere. Det betyr egentlig ikkje så mye for meg siden eg også skal ha take i noen deler som dem ikkje har på den siden der dem har e8400 prosessoren på lager. Så da taper eg noen lapper på dobbel frakt Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) e8500 er ikke så spesielt mye bedre.. den har 166mhz høyere klokk, det er det eneste. For de som skal overklokke høyt/langt kan det interessant med e8500(har multiplier 9,5 istedetfor 9), men for de som ikke skal overklokke har det ikke mye å si, og definitivt ikke verdt 500kr. q6600 blir betydelig varmere enn e8400, og har lavere hastighet. Det vil i de fleste tilfeller føre til lavere ytelse i spill. Endret 2. mai 2008 av newman221 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå