Gå til innhold

Macrobilde av Korall i akvarium.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkert ett nydelig akvarium. Har selv litt fiske dilla, men det er noen år siden jeg har hatt akvarium.

Ett tips jeg kan gi deg, bruk blits(masse lys) ovenfra og null lys utenfor akvariet. Trur det er slik de gjør det. Masse tips :grin:

Må bare spørre..

Hvorfor skal jeg bruke Blitz?

Det vil jo gi feil fargetemperatur på lyset.

Og hva får deg til å tro at det ikke er lyst i akvariet og mørkt utenfor??

Lenke til kommentar

sikkert et vakkert bilde når du står å ser på dette, men som foto funket dette dårlig. Det er altfor lyst (over eks)

godt mulig at du kan gjøre det bedre med et par trykk i photoshop, få i alle fall bedre kontrasetr.

å fotografere gjennom glass er slett ikkje lett. jeg har prøvd flere ganger. Så lei gikk jeg at jeg til slutt kjøpte et filter foran som tasr vekk de stygge refleksjonene. Skal teste det imorgen på akvariet, men tester eg har gjort viser at det fungerer veldig bra.

Men artikkelen var også veldig god, så takk for den!

Endret av aksjetrading
Lenke til kommentar

Som blandt annet aksjetrading sier her, gir refleksjonene i glasset og lite lys ovenfra for lite kontraster, og et hvitt skjær.

Prøv igjen, og legg ut. Tror motivet har kjempepotensiale.

Edit: Dersom du tar bildet i råformat (raw), kan du endre hvitbalanse (fargetemperatur) i et redigeringsprogram.

Forøvrig er saltvannsakvarium heftige saker.. misunner deg den.

Endret av eirik_a
Lenke til kommentar
Sikkert ett nydelig akvarium. Har selv litt fiske dilla, men det er noen år siden jeg har hatt akvarium.

Ett tips jeg kan gi deg, bruk blits(masse lys) ovenfra og null lys utenfor akvariet. Trur det er slik de gjør det. Masse tips :grin:

Må bare spørre..

Hvorfor skal jeg bruke Blitz?

Det vil jo gi feil fargetemperatur på lyset.

Og hva får deg til å tro at det ikke er lyst i akvariet og mørkt utenfor??

Det virket så flatt og kjedelig. De saltvanns akvariene jeg har sett er lyse og livligere.

Da jeg tok bilder av mine ciklider og maller i ett akvarie med røtter(brunt vann) brukte jeg ett arbeidslys for å få det okey. Fikk jeg ikke det 100% mørkt i stua, hengte jeg opp ett svart teppe rundt akvariet slik at eneste lyskilde var akvariet. Tok bilder med ett kompaktkamera og det ble "livligere" enn dette.

Endret av dill-hole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...