janken Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Vi mennesker liker å leve fordi vi har det godt. Men for å få det godt så må vi ha det vondt også. Å sitte å ete cheesedoodles og sjå på kjartanshow kan værte kjedelig om en holder på i 1 måned i strekk. For at vi menneske skal ha det godt må jo vi være i en kropp. Vi liker og slappe av etter enhar trening. Vi liker og ha sex, vi liker og ruse oss. Ja, vi trenger en kropp for å ha det bra. Når vi misser kroppen vår. Og har bare sjelen. Hvordan kan vi ha det bra da? Kan vi ha sex i himmelen. Kan vi se på tv. Hva skal vi gjøre...ikke noe vits å spille sjakk vel. Det eneste må jo være om gud plasserer oss inn i nye kropper, andre kropper. Dyrekropper. Eller at han setter oss inn i andre nye utviklede former for liv på andre planeter. Men å ha det godt hele tiden er jo ganske så vanskelig. Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg liker å sove skikkelig jeg. Når jeg drømmer så føler jeg meg ikke helt uthvilt. Lurer på om jeg skal studere menneskers søvn. Kanskje mange forskere som holder på med det allerede. Tror jeg legger meg for å sove jeg. God natt. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Det er vanskelig å forestille seg hvordan man kan ha det godt hele tiden... men Gud er allmerktig. Dine slitene kropp trenger du ikke mer, du får sansyneligvis en slags ny kropp. En frisk en, en som ikke kan bli syk. En som ikke vil ha det vondt. Hvordan vet man da hva som er vondt og hva som er godt? Det man føler er jo bare en følse. Tror ikke det er så innmari vanskelig for Gud å gi deg den følelsen konstant. Xbox? TV? Det vil du ikke trenge, men jeg er sikker på at hvis du vil ha, så skal du få! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Til alle som håper på en plass i himmelen: Håp er et filosofisk selvmord... å forlange et svar fra tilværelsen, forlange å få innsyn i dets innerste kjerne. Svarene som innfrir er skremmende nok fullkommen, og ikke på noen som helst måte formet av menneskedyrets voldsomme erkjennelsestrang. :o Objektivitet finnes ikke, det kommer mer ann på hvilket perspektiv man ser ting i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå