andper Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hva er best om man vil ha ordentlig lyd, 2x10" sub eller 1x12" sub? Begge er aktive. Samme merke men 10" er lavere serie og halvparten av prisen til 12". Lenke til kommentar
andper Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 12" spec: http://www.krksys.com/products_v12_series2.php 10" spec: http://www.krksys.com/products_rokit_rp10s.php ser frekvens omfanget til 12" er mye større enn 10", men er vel kanskje noen her som har bedre greie på dette og kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Vel, den største suben går jo dypere og har kraftigere forsterker, så den spiller høyere også. Kommer an på romstørrelsen, blir ikke bra om man lemper inn alt for mye i et for lite rom. Spiller nok høyere med to kasser med 10", men går ikke like lavt, så kommer an på om du prioriterer dypbass eller lydtrykk. Endret 1. mai 2008 av Lefse Lenke til kommentar
andper Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Vel, den største suben går jo dypere og har kraftigere forsterker, så den spiller høyere også. Kommer an på romstørrelsen, blir ikke bra om man lemper inn alt for mye i et for lite rom. Spiller nok høyere med to kasser med 10", men går ikke like lavt, så kommer an på om du prioriterer dypbass eller lydtrykk. Hva er å anbefale om jeg skal bruke de til å spille musikk på, mikse musikk, se film og høre musikk? skal være tilkoblet data og i bruk med fostex pm 1. Har sett på fostex egen sub; http://www.fostexinternational.com/docs/mu...mkII_spec.shtml nederste som heter pm 0.5-sub Lenke til kommentar
andper Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 men fostexs sub er igjen bare 8" bass element. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Du må ikke se deg blind på element-størrelse heller, kommer helt an på hvordan suben er bygd, slaglengde på elementet osv. SVS og Xtz er to merker du også kan se på. Lenke til kommentar
andper Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Du må ikke se deg blind på element-størrelse heller, kommer helt an på hvordan suben er bygd, slaglengde på elementet osv. SVS og Xtz er to merker du også kan se på. Men har dem du to nevner xlr og jack inn og utgang? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Hm, er sikkert noen av de som har det, men det vanligste er nok Phono, men det fins overganger du kan bruke da. Endret 1. mai 2008 av Lefse Lenke til kommentar
andper Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Hm, er sikkert noen av de som har det, emn det vanligtse er nok Phono, men det fins overganger du kan bruke da. Men ville helst hatt en med xlr og jack slik at det blir lett å koble sammen med høytalerene. men ville du kommet med noen innspill både positive og negative til dem 3 jeg har listet opp? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Vel, har ikke hørt om noen av merkene en gang, men den 12" suben er sikkert grei. Lenke til kommentar
andper Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Vel, har ikke hørt om noen av merkene en gang, men den 12" suben er sikkert grei. Ja, da er det nok litt vanskelig å komme med noen innspill. Men vet du om noen med xlr og jack inn og ut ganger? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Tror jeg vil anbefale deg å spørre på avforum heller, litt større konsentrasjon av HiFi-nerder der, hehe. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg hadde nok valgt 12", KRK er vel et ok merke. Jack finner du nok stort sett bare på proffutstyr, mens xlr kan du også finne på hjemmeutstyr. Såvidt jeg kan se, ligger 12" på ca 10k her i landet. Andre alternativ kan da være: JBL (ikke jack på utgang, bare xlr) Dynaudio (kun xlr) Adam (xlr og phono) Frode Lenke til kommentar
andper Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg hadde nok valgt 12", KRK er vel et ok merke. Jack finner du nok stort sett bare på proffutstyr, mens xlr kan du også finne på hjemmeutstyr. Såvidt jeg kan se, ligger 12" på ca 10k her i landet. Andre alternativ kan da være: JBL (ikke jack på utgang, bare xlr) Dynaudio (kun xlr) Adam (xlr og phono) Frode Takker;) Har hørt med musikkbutikk og dem skulle komme tilbake med priser på en NHT sub og en del andre. så får vente å se hva priser dem kan komme opp med;) Vært borte i NHT, vet du om dette er noe bra greier? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Har kun vært borti hjemmeserien til NHT, men det var gode greier. Det er vel kanskje denne du tenker på? Frode Lenke til kommentar
andper Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Har kun vært borti hjemmeserien til NHT, men det var gode greier. Det er vel kanskje denne du tenker på? Frode vet ikke hvilken det var:P men suben skal ikke brukes til hjemmekino da, er hjemmestudio bruk. skal kobles sammen med to fostex pm 1. derfor jeg trenger en med jack og xlr. Andreas Lenke til kommentar
fhl Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 skal kobles sammen med to fostex pm 1. derfor jeg trenger en med jack og xlr. Andreas Hvorfor trenger du begge deler? Frode Lenke til kommentar
andper Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 skal kobles sammen med to fostex pm 1. derfor jeg trenger en med jack og xlr. Andreas Hvorfor trenger du begge deler? Frode trenger vel egentlig ikke begge. men mikseren er jack, og høytalerene er jack/xlr. Lenke til kommentar
andper Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 skal kobles sammen med to fostex pm 1. derfor jeg trenger en med jack og xlr. Andreas Hvorfor trenger du begge deler? Frode trenger vel egentlig ikke begge. men mikseren er jack, og høytalerene er jack/xlr. Snakket med musikkbutikken i dag, dem mente KRK v12s, dynaudio, genelec var dem beste. Mente dynaudio som nevnt tidligere i denne tråden var utrolig bra. Mente også at krk sin 10" og fostex sin egen sub ble litt knapp til mine høytalere. Men er ikke sikkert på hva jeg skal gå for, de 3 nevnte starter på 7000 til rundt 12000 om jeg ikke tar feil. Vet ikke hva jeg må betale for en god studio sub jeg som slår bra? noen som har flere kandidater? Andreas Lenke til kommentar
epifant Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Når det er snakk om å få subben integrert i rommet og med hovedhøyttalerne er flere subber alltid å foretrekke. Det går an å få ok resultat med bare én også, men det kommer ikke i nærheten av hva man kan få til med flere subber. Typisk "hjemmekinobass" som brumler og lager drønn får man til med én sub, skal man snakke om perspektiv, lydbilde, detaljer osv. er det flere subber som gjelder. Fire billige subber (f.eks. Fostex-subben du nevnte) vil med andre ord være et generelt bedre kjøp enn én stor som koster det samme EDIT: anbefaler deg å lese denne: Subwoofers: Optimum Number and Locations Endret 17. mai 2008 av epifant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå