CapitalSheep Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Jeg fikk problemer med laptopen min etter at den hadde lagt i sekken min en hel dag. Da jeg kom hjem igjen til hotellet (i Japan) ville den ikke paa. Det eneste som skjedde var at alle lysene blinket og du horte et klikk i det den slo seg av igjen. Etter vert som jeg ikke gjorde noe med pcen paa en stund og provde aa slo den paa, lyste alle lysene, og de ble paa og den gikk ikke av automatisk. Det skjer aldri noe med skjermen (den er svart hele tiden) Endret 3. mai 2008 av mazz_222 Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Mulig noe av hardwaren har fått seg en trøkk, eller løsna litt. Du bør enten prøve å åpne den selv og dytte på plass, hvis du har litt kunnskap rundt dette, eller levere den til service. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Opnet pcen i dag. Fant to skruer som lå løst inni pcen. Den ene skruen satt fast i nærheten av strømintaktet, og hadde etterlat seg et svi merke på hovedkortet. Det så ut som om den hadde kortsluttet noen deler. Jeg tok vekk skruen, og prøvde å starte den på nytt, men fikk samme resultater som sist. Lenke til kommentar
sorix Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Svimerke på Hovedkortet tyder aldri bra, dette kan da være deffekt, jeg jobber med pcer hver dag og kommet en del borti akkurat dette problemet. Noen ganger har det rett å slett vært en deffekt RAM brikke, eller at batteriet er så dårlig at det er tomt hele tiden, har du prøvd å tatt ut batteriet og bare hatt ladepluggen inni? hvis ikke dette funker eller tatt ut en RAM brikke om gangen skjekke om dette kan være feilen, så tyder det på at Hovedkortet er mest sannsynelig deffekt. Svimerker er noe vi ikke liker inne i pcen men det kan så klart være noe annet. er ikke alltid lett uten å ha pcen forran seg og få testet selv hvis noe av dette ikke hjalp ta den med til service og dem vil evt fikse dette for deg som sagt! Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg har testet med og uten både ram, harddisk og batteri, men alltid samme resultat. I mellomtiden skaffet jeg meg et eksternt harddisk kabinett, slik at jeg fikk tilgang til det jeg hadde innpå. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Har tengt litt... Kom til at jeg skulle levere den inn til service, men garantien gikk ut for noen ukersiden. Så lurer på om det er noen gode repratør firmaer (eller lignende) til pc som kan gjøre jobben, eller om jeg skal sende den inn til der jeg kjøpte den. Bor i bergensomraadet så det hadde vert praktisk om det var i nærheten. edit: burde kanskje nevnt at garantien gikk ut for noen uker siden. jeg hadde tre år på den. + har hatt litt dårlig erfaring med noen, så det er derfor jeg spør... Endret 4. mai 2008 av mazz_222 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå