Gå til innhold

Beste skjermkort til ~500 kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hey. En venn av meg skal kjøpe seg nytt skjermkort, og han har ikke mye penger å bruke atm. Så bare lurer på hva det beste man kan få for 500 eller 600 (noe rundt der) kr. :) Takk for svar på forhånd. ;)

Skal han ha APG eller PCI-E (pci express) skjermkort ? Og hvilket skjermkort har han fra før av ?

Lenke til kommentar
Han skal ha PCI-E. Han var ikke sikker på hvordan skjermkort han hadde fra før.. Er det viktig?`

Ja litt egentlig , må jo nesten vite om det i det hele tatt er en oppgradering fra det han har nå. Og hva bruker han pcen til ?

Lenke til kommentar

Kikk på ett HD3650, har ett slikt fra ASUS og det fungerer fint til det meste untatt spilling i høye oppløsninger (både HD2600 og 8600GT er utdaterte kort). Dette

fra Sapphire er ett godt kort til rundt 500kr, men ikke noe heftig spillekort for det får man ikke i denne prisklassen.

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
eller kjøp en 8600 gts, de er ganske kraftige for prissklassen

Kraftig for prisklassen? 700kr for noe som yter ikke bedre enn en gammel x1900GT. Til samme pris får du en HD3850 som banker skiten ut av 8600GTS som burde aldri ha vært "mainstream" kortet til nvidia 8x00 serien.

Trådstartet, gå for Club3d 3850 OC du, men jeg ville ha prøvd å kjøpe den fra gigashops (har ingen erfaring med dem) fordi de selger 512MB versjonen til 770kr.

Lenke til kommentar
Merket det, da jeg stusset litt over at det plutselig sto 256mb på Amentio.no :hmm: Blir nok nå til at det blir bestilling fra Gigashops :thumbup:

Tror ikke du trenger 512mb til et low end kort, kun ved høyt oppløsning og eyecandy som krever 512mb ram og da er det high end korta som gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...