Gå til innhold

"Bulkverktøy" første bilde til kritikk :-(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte farger, og du har fått noe stemningsfullt ut av et hverdagslig objekt..det ble noe malerisk ut av bildet. Fin komposisjon.

PS. Fint om du legger inn "fot-data" på bildene, utstyr, innstillinger...)

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Hei

Takk for rask og hyggelige tilbakemld, bildet er tatt med canon G9 med stativ, lukker 0,8sek 2,8 blender, iso 80 og auto WB.

Fint...G9 er et veldig bra kompakt kamera ja. (selv har jeg holdt med til ixus-serien), men ser G9 har mange finesser som nærmer seg digitalt speilrefleks; bl.a raw-fotografering og manuelle muligheter...

RandiA

Lenke til kommentar

Jeg tok for en del år siden mye bilder med analogt speilrefleks, ble lei av å dra på alt utstyret og mistet lysten lenge før den digitale revolusjon. Har hatt et ixus 700 i noen år uten at det skapte så mye fotolyst for min del, praktisk str. og bra bilder, men..

G9 derimot satte igang min lyst til å ta bilder umiddelbart, har hatt det i 14 dager og har tatt mer bilder på to uker enn på mange år.

Manuelle innstillinger ,som umiddelbart viser på stor lcd skjerm, gir unike muligheter for komposisjon med lite behov for redigering. Jeg er ikke helt oppe å går på datafronten, men RAW formatet tvinger meg til også å ta tak i dette. Ser motiv på alle fronter nå for tiden.

Kjempekamera!!

Lenke til kommentar
G9 er et svært kapabelt kamera, og det brukes av flere fotokunstnere som seriøst verktøy. Jeg liker bildet, selv om jeg er skeptisk denne effekten. Kanskje det er fordi jeg liker motivet.

Når du skriver effekten, tenker du på bruken av billysa?

likte dette bilde godt. fin stemmning. Artig komp. Nydelig himmel. Dette bilde er mer HDR enn det flere andre her kommer med, som de selv har laget i HDR program. Så dette skal du være happy med!

Hva er HDR?

Lenke til kommentar

Det som er genialt med G9 er den gode implementeringen av raw. Noen få sekunders ventetid mellom hvert bilde er klart akseptabelt, og det gir deg muligheten til å vri de siste detaljene ut av bildene dine. For mange er G9 et veldig godt alternativ til speilrefleks. Jeg kjenner flere seriøse fotografer som ville vært godt tjent med G9, så det anbefaler jeg gjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...