Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm, USB-trøbbel etc.

Anbefalte innlegg

Hei!

Skriver her fordi jeg har en PC som ikke fungerer særlig bra.

Kjøpte den fra Komplett for litt over et år siden. Den skal kun benyttes til å kjøre spill, og ettersom den var litt for treg til det, så sendte jeg den til oppgradering hos en kar for fire måneder siden. Etter det har den ikke fungert noe spesielt bra.

Det som ble gjort under oppgradering var skifte fra E6600 til E6850, samtidig som prosessoren ble overklokket fra 3.0 til 3.6GHz. To nye RAM-brikker ble satt inn, slik at total RAM er 4096Gb. Jeg fikk han også til å sette opp to av mine disker i RAID0. Hvordan han har gjort dette vet jeg ikke. Det er vel forskjelli på hardware og software-RAID såvidt jeg har skjønt.

I tillegg til dette er konfigurasjonen kort fortalt som dette:

EVGA nForce 680i SLI, nForce-680i SLI,

Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Hiper Strømforsyning 730W Sort, 80mm

Vifte, ATX/EPS, 4xSATA, 4xPCI-E, 24pin

XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3,

PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 4096MB CL4,

Kit w/four 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Jeg bruker også Triplehead2go digital version for å kunne dra bildet over tre skjermer.

Problemet mitt er:

Først og fremst var det et problem ved at 50% av gangene jeg slo på PCen, så var skjermene svarte. Dette KAN ha vært et triplehead-problem. Jeg fikk en firmware-upgrade av Matrox for to dager siden, og etter det har DEN biten fungert ok.

Men.... hovedproblemet mitt har de siste månedene vært noen USB-instrumenter jeg har (til flightsim). Disse har fungert tidligere, men plutselig blir de ikke gjenkjent av systemet. Jeg får kun beskjed om at

"The USB device has malfunctioned, and is not recognized" eller no sånt. Jeg har googlet og forsøkt ALLE tips, jeg har snakket med produsenten av instrumentene i Nederland - INGEN kan løse dette

for meg. Så tok jeg kontakt med han som oppgarderte maskinen, og han sa at jeg kunne forsøke å oppgradere BIOS. Det gjorde jeg for en time siden, og resultatet nå er fullstendig svarte skjermer, uansett om jeg kjører triplehead eller ei.

I tillegg har jeg hatt noen feilmeldinger under oppstart, hvor jeg blir bedt om å resette CMOS eller noe sånt.

Kort sammenfattet trenger PCen min en overhaling. Kanskje man må endre på RAID-oppsettet, droppe overlokking, osv osv

Noen som vet hvor det kan lønne seg å sende maskinen? (Helst ikke Komlett, for det tar evigheter)

Er det noen som har råd i forhold til løsning på noen av problemene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...