Gå til innhold

Dell Vostro 1000, standard oppsett, hva duger denne til?

Anbefalte innlegg

Jeg får meg en ny bærbar PC om et par dager, og er litt nysgjerrig på hva denne "duger" til.

(Se standard oppsett)

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...10001&s=bsd

Specs:

AMD® Sempron mobil teknologi 3600+

15,4" widescreen WXGA-skjerm (1280 x 800)

1024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512 MB)

80 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

ATI Radeon® Xpress 1150 HyperMemory (integrert)

4-cellers litiumionbatteri (29 W/t)

Og nå vil jeg helst ikke bli misforstått; jeg er ikke ute etter å kjøre noen "nye" spill på denne. Warcraft 3 blir vel det "mest krevende" jeg er interessert i å kjøre på denne.

Jeg vet det er en veldig billig PC, og tenker meg at den egentlig er ganske svak maskinvare-messig, er forberedt på det "verste", dog er åpne for noen varme ord om den hvis noen har det :)

Ser at den kommer med 1024mb ram, noe som er en grei mengde. Regner med at skjermkortet og prossessoren er i svakeste laget, dog skjønner ikke helt hvor "svakt" det er? Hva takler den, og hva takler den ikke? Og ikke kom med "takler ikke annet enn kabal", jeg vet den duger til noe mer enn det :nei:;)

Er også nysgjerrig på hvor lenge batteriet varer, hvor varm den blir under load, støymengde, o.l.

Den skal brukes i skole og jobb-sammenheng.

Dessuten ser jeg også at den kommer med Vista, noe jeg ikke er særlig begeistret for. Vet noen om det er vanskelig å kjøre Windows XP på denne maskinen? Med tanke på drivere.

Takk for alle svar og erfaringer!

Endret av dimethoxyphenethyl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1Gb minne + Vista = ikke bra. Anbefaler XP med så lite minne, men vet ikke hvordan det er med drivere til denne maskinen.

Vet ikke hva den koster, men jeg har en følelse av at + 1000,- i forhold til denne ville gitt mye mer valuta for pengene med tanke på fremtiden.

Lenke til kommentar
1Gb minne + Vista = ikke bra. Anbefaler XP med så lite minne, men vet ikke hvordan det er med drivere til denne maskinen.

Vet ikke hva den koster, men jeg har en følelse av at + 1000,- i forhold til denne ville gitt mye mer valuta for pengene med tanke på fremtiden.

Skal prøve å installere XP, så får jeg se hvordan det går.

Jeg fikk PCen, så hadde egentlig ikke lyst til å presse så veldig mye på om jeg kunne få noe bedre deler enn det som var på standard.

Dog, jeg er nysgjerrig på hva det er som krever mer ressurser enn det PCen har, sånn utenom spill? Det er ikke en PC jeg skal spille på. Heller ikke redigere filmer, eller kjøre andre systemkrevende operasjoner.

Vil den ikke fungere fint hvis jeg kjører en god profil innen anti-virus / adware / spyware?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...