Gå til innhold

Ny Rør-Gitarforsterker

lille-hl

Anbefalte innlegg

Leter etter ny rørforsterker, helst head. Leter etter noe i mellom 5 og 15 tusen+.

Må ha minst to kanaler, og helst med hver sin egen EQ. Er også viktig at clean kanalen holder

seg clean opptil ganske høyt volum, siden jeg ikke liker at clean lyden blir litt vrengt.

Vekt og størrelse teller også mye, siden jeg ikke kan kalles en "muskelbunt".

At det går an å bruke Head'en på soverommet volummessig er også Alfa&Omega.

Spiller mye musikk som The Used, Green Day, Blink 182, men også AC/DC og Guns'n'Roses.

Liker ikke å kjøpe fra nettet eller utlandet, så listeprisen gjelder her.

Takker for alle tips om "What's Hot & What's Not" ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke liker å kjøpte på nettet eller utlandet, så er det bare å dra til alle musikkforetningene i nærheten og prøve alt de har.

Å gi forsterkeranbefalinger i seg selv er nesten litt teit, og når nettet/utlandet er uaktuelt er dette den beste måten å gjøre det på.

Og ikke prøv bare de dyre/ekslusive, jeg har vært gjennom en haug med utstyr i det siste, og det jeg til slutt endte opp med å bruke var en forsterker til 5000 kr inkl. kab og en gitar som fulgte med i en "nybegynnerpakke".

Lenke til kommentar

Hmm... Har sett litt på finn.no, og finner noen brukte Mesa Dual Rectifier'er til 11- 13 tusen. Er det verdt det, og hva hvis noe er galt med den? Veit at Mesa'en har den lyden jeg vil ha, men er det noen som vet om en Mesa "Klone" til en billigere pris? I alle fall en som ikke er så langt ifra. Eller er mesa'en veien å gå? :hmm:

Håper igjen på noe fornuftig svar. :new_woot:

Lenke til kommentar

11-13k for en brukt dual rectifier er ikke så veldig billig. Sett mange til under ti tusen, og noen helt nedi åtte (og da ikke i så forferdelig dårlig stand).

Min erfaring med Dual Rectifier tilsier at de ikke vil passe til AC/DC og GNR i hvert fall. De andre bandene vet jeg ikke stort om.

Lenke til kommentar

Så du sier jeg burde vente til jeg ser en Dual Rectifier til under 10k? Er ikke veldig hipp på å skifte rør den første tia, så hvor lenge kan man regne med at røra holder? Hvilke rør er det installert på fabrikken, og hvor mye koster røra hvis jeg trenger noen ekstra? :hmm:

De andre banda har alle brukt nettop Mesa Dual eller triple Rectifier. Derfor vet jeg omtrent hva jeg vil ha.

Har dessuten en annen amp (Peavey Bandit 112) som klarer Guns og Ac/dc Fett! :cool:

Takker på forhånd for nye svar! :new_woot:

Lenke til kommentar

Nja, hvis det er den på finn så ville jeg prøvd å få den til 11k nedi 10k med flightcase, da har du en grei deal. Siden det å sende den i flightcase gjør det mye enklere for ham, i tillegg til at han blir kvitt noe som han sikkert ikke trenger, og som ikke er så lett å selge, tror jeg ikke det skal bli noe problem.

Argumenter med at det er fullt av Rectifiere på markedet, og at du f.eks får en Triple Rectifier for 2500 mer.

Om han nekter sier du bare at du kan vente, så kommer han nok krypende dagen etter.

Lenke til kommentar
Hvis du tykkjer at Peavey Bandit klarar noko som helst "Fett" så bør du revurdere kva du eigenteleg treng.

For å være helt ærlig, er jeg litt uenig, men også veldig enig med deg der.

Er ingen "Lydguru", så så lenge det høres bra ut funker det for meg. Mente vel egentlig at Peavey'en var helt grei.

Tenker nok at med en gang jeg blir vant til en mesa, klarer jeg vel bare å spille på rør, og selger peavey'en. Har falt helt pladask for mesaen, men øret mitt er vel ikke "trent" nok til å høre store forskjellen på rør og solid state enda. :blush:

Hadde en morgan elgitar som jeg syntes var skikkelig bra, men så skaffa jeg meg en Gibson LP Studio, og nå klarer jeg rett og slett ikke morgan gitaren. Regner med at noe av det samme vil skje her? :innocent:

Regner vel også med at KimNK er nokså "Boutique" freak? Har jeg rett? :!:

Lenke til kommentar

Hørtes ut som en god idè det, Innos. Men hvilke rør bruker Mesa? Står bare på nettsiden hvordan type, ikke hvilket merke. Noen kloke innspill hadde igjen hvert digg :new_woot:

Bare sånn at dere vet det, er det ingen hastesak å få kjøpt forsterkeren. Kommer nok ikke til å få nok penger før en stund etter sommerfreien uansett. Blei bare litt overivrig kanskje. ;)

Lenke til kommentar
Den brukar akkurat det merket som passar deg best.

Har lest en annonse fra mesa:

"We Don't Have A Custom Shop, We ARE A Custom shop!"

Vil det si at du også får velge hvilke rør du vil ha rett fra fabrikken eller mener du at du kan bruke hvilke som helst? Veit at jeg kan bruke akkurat det merket på røra jeg vil, men spørsmålet var egentlig mer: "Hvis det ikke er byttet rør, hvilket merke er røra i en Dual Rectifier?"

Kan noen svare på det? Takker for nye svar! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...