Gå til innhold

Fjerne ikonene fra xmb? Streame pc-spill gjennom ps3?

Anbefalte innlegg

Hei og hopp. Jeg har 2 spørsmål til dere experter.

1.Er det mulig å streame skrivebordet\spill til pcen gjennom ps3 uten å installere linux?

2. Er det mulig å få vekk disse ikonene i xmb, eller hva hovedmenyen heter.

Mener å huske at jeg fikk det til når jeg fikk ps3'en, men får det ikke til nå. Men jeg

kan ta feil..

Tnx for evt hjelp.

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Nei det er ikke mulig å streame skrivebordet/spill fra PC gjennom Playstation 3, om det er slik å forstå*. Det er derimot mulig å streame musikk og video, og vise bilder via f.eks Windows Media Player (Versjon 11 og høyere), finnes også en rekke andre som f.eks TVersity (Windows) og MediaTomb (Linux).

2. Ser ikke helt hva du er ute etter med dette, men også her er vel svaret igrunn delvis nei. Du kan endre på temaet til XMB, usikker på om det er mulig å gjøre ikoner helt transparante med et tredjepartsprogram, dette vil jo forsåvidt gi deg det du er ute etter. Program til PC for å editere XMB-temaer kan finnes bl.a. her (Offisiell editor) eller her (Forenklet versjon).

*Ser visst ut som at det går å streame spill alikevel, stilig.

Endret av Sheel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

1. du kan streame spill fra en pc, har sett noen gjøre det med Crysis,

søk på google, men mener å huske at man må ha linux og masse annet dill.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
2. Ser ikke helt hva du er ute etter med dette, men også her er vel svaret igrunn delvis nei. Du kan endre på temaet til XMB, usikker på om det er mulig å gjøre ikoner helt transparante med et tredjepartsprogram, dette vil jo forsåvidt gi deg det du er ute etter. Program til PC for å editere XMB-temaer kan finnes bl.a. her (Offisiell editor) eller her (Forenklet versjon).

Gjort noen småting med menyen, og den hadde fungert greit som skjermsparer. Ser bedre ut uten ikonene.

1. du kan streame spill fra en pc, har sett noen gjøre det med Crysis,

søk på google, men mener å huske at man må ha linux og masse annet dill.

Har sett det på youtube, men det er en stund siden det kom ut. Tenkte kanskje det var en enklere måte å gjør det på enn å begynne å tulle med linux osv.

Noen som har testet dette forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...