Gå til innhold

Bomavgiften fordobles i Oslo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, bompenger er jo en flott oppfinnelse - effektivt, rettferdig og sosialt. Hvorfor ikke bare øke dem til 100 kroner med en gang, så blir trafikken enda mindre? Eller gjøre som i London, og fyre dem opp i flere hundre kroner dagen, slik at man effektivt eliminerer alle vanlige lønnsmottakere fra veiene. Her er det da ikke noe å lure på! Eller?

Lenke til kommentar

Eneste grunnen jeg kan se til at de gjør dette, sammen med årsavgift og usannsynlig høye bensinpriser er rett og slett pga. store avstander her til lands, og uten særlig bra kollektivtilbud, så må folk ha bil!

Det er eneste grunnen til at de kan gjøre det, spør du meg da..

Folk som MÅ ha bil betaler uansett, de har jo ikke andre valg..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bomavgiften må gjerne økes til en femtilapp for min del, men da må også folk få et alternativ!

Latterlig, nå dytta nettopp NSB opp prisene med tjue kroner også (hvis du kjøper billett direkte på toget). Hvis det skal koste mer å kjøre bil, bør det koste mindre å kjøre kollektivt. Ærlig talt.

Lenke til kommentar

er jo norge, savner Sveits jeg. betalte man 60 chf i år (250kr) for alle veier så aldri en bomstasjon de 4 åra jeg bodde der. hadde også et brukbar klokeltivsystem som heller ikke var dyrt

der betalte jeg 5000kr i året for tog billet med den kunne jeg resie så mye jeg ville i hele sveits i et helt år som blir vell 416kr i måneden her betaler jeg 900kr for bare oslo+ akershus noe er galt med norge !

veiene er heller ikke noe og skryte av (hvorfor kastet vi ut tyskerne før de lagede bra veier i norge også)

Lenke til kommentar
Bomavgiften må gjerne økes til en femtilapp for min del, men da må også folk få et alternativ!

Latterlig, nå dytta nettopp NSB opp prisene med tjue kroner også (hvis du kjøper billett direkte på toget). Hvis det skal koste mer å kjøre bil, bør det koste mindre å kjøre kollektivt. Ærlig talt.

Hva med oss som ikke kan ta i bruk et alternativ da? Noen dager kan jeg ha 2-3 turer gjennom bommen pga at jeg skal hente utstyr, levere materialer osv.

Er faktisk noen som er avhengig av bil , enten de vil eller ikke.

Lenke til kommentar

Hva med oss som ikke kan ta i bruk et alternativ da? Noen dager kan jeg ha 2-3 turer gjennom bommen pga at jeg skal hente utstyr, levere materialer osv.

Er faktisk noen som er avhengig av bil , enten de vil eller ikke.

Hm. Kinkig. Går ut fra at du er selvstendig næringsdrivende, siden du betaler selv. Kan du ikke sette utgiften på firmaet på en eller annen måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...