Gå til innhold

Amentio og lang tid på retur


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har for tiden en retursak på en CPU gående hos Amentio.

 

Pakken ankom Amentio om morgenen den 21. april, altså 10 dager siden.

Ingenting har skjedd. Har purret flere ganger, og bare fått beskjed om at det tar den tiden det tar.

Så nå sitter jeg og venter på at dem skal teste CPU'en før jeg får kreditert en ny.

 

Det jeg lurer på er hvor lang tid bør jeg vente før jeg krever pengene mine tilbake? Eller evt går videre med saken til Forbrukerkontoret?

 

Dette tullet gidder jeg snart ikke lenger....10 dager for å teste en CPU...

En ting er sikkert ihvertfall....aldri mer Amentio!!!

Tenkte jeg skulle prøve dem, men jeg skulle holdt meg til Komplett.

 

MVH

 

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda...det har de nok...men de gangene jeg har returnert noe til Komplett, så er det som regel i boks etter etpar tre dager.

 

Jaja, får vel vente videre. Frustrerende.

 

MVH

 

Tommy

 

Så er det jo det at Amentio ikke selv har lager, ergo sendes den til firmaet som sendte den for dem. Dette er hvorfor de er så billig, deres lagerstatus reflekterer andre leverandører i markedet. Og så legger vi til at du skriver dette på en "helligdag" + en helg, så egentlig har du ventet 7 dager.

Lenke til kommentar

Denne CPU'en kom direkte fra Amentio, de har kjøpt inn en batch med boxed E8400.

Så denne har ligget hos hos Amentio i forsendelsesesken siden forrige mandag, og hver gang jeg ringer, så sier fyren i andre enden at "jeg skal bare sjekke med ham som tester returer".

Kommer tilbake med beskjed med at "slutt og mas, han har viktigere kunder enn deg".

Vel de sier ikke det, men de kunne likegodt gjort det.

 

Er det virkelig bare meg som synes at 10 virkedager (igår) er for lang tid å teste en CPU på?

Spesielt siden det argumenteres med at de sender det meste tilbake til firmaet de bestilte produktet av? Da skal dem ikke ha så stor jobb med å teste returer vel?

Jaja, jeg må si dere er tålmodige ihvertfall.

 

MVH

 

Tommy

 

Edit: 1 mai var vel ingen virkedag når jeg tenker meg om. Så da blir det ni...og fortsatt "Til Behandling". Sweet!

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Vell, det kan hende at CPU fungerer hos de, men at de kjører diverse burn-in tester for å garantere at CPU er stabil.

 

Ellers så må jeg si meg enig i din omtale av Komplett.. Returer er som regel behandlet i løpet av 2-3 dager der.

Lenke til kommentar
Denne CPU'en kom direkte fra Amentio, de har kjøpt inn en batch med boxed E8400.

Så denne har ligget hos hos Amentio i forsendelsesesken siden forrige mandag, og hver gang jeg ringer, så sier fyren i andre enden at "jeg skal bare sjekke med ham som tester returer".

Kommer tilbake med beskjed med at "slutt og mas, han har viktigere kunder enn deg".

Vel de sier ikke det, men de kunne likegodt gjort det.

 

Er det virkelig bare meg som synes at 10 virkedager (igår) er for lang tid å teste en CPU på?

Spesielt siden det argumenteres med at de sender det meste tilbake til firmaet de bestilte produktet av? Da skal dem ikke ha så stor jobb med å teste returer vel?

Jaja, jeg må si dere er tålmodige ihvertfall.

 

MVH

 

Tommy

 

Edit: 1 mai var vel ingen virkedag når jeg tenker meg om. Så da blir det ni...og fortsatt "Til Behandling". Sweet!

 

Og du regner enda en helg som virkedag, så du er bare på 7 dager, og etter min erfaring med service på mobiler,pdaer,bærbare osv, så er 7 dager mer forventet enn uforventet lang tid.

Lenke til kommentar

Mandag-fredag forrige uke er fem virkedager. Pakken ble hentet mandags morgen.

Mandag-fredag denne uken, minus 1. mai er fire.

Så det blir ni virkedager.

 

Men det er bare flisespikkeri da.

 

MVH

 

Tommy

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Ikke noe kjekt å måtte vente så lenge på at en vare skal bli kontrollert. Er det ikke noe lenger som heter "Kundene først of fremst!". Det virker som alt dreier seg om penger i dag, og folk er mindre kritiske til kunderservice enn de burde grunnet til kollektiv hjernevasking i samfunnet. Du ser ikke noen som forlanger minutt/times betalt for å stå 10 minutter i kø i en butikk, gjør du vel?

 

Man må nok betale en ekstra slump for bedre kunderservice i dag ser det ut som. En komplett PC kjøpt på Komplett.no fremfor Amentio, kan jo raskt koste 2000 kr mer.. :(

Lenke til kommentar
Ikke noe kjekt å måtte vente så lenge på at en vare skal bli kontrollert. Er det ikke noe lenger som heter "Kundene først of fremst!". Det virker som alt dreier seg om penger i dag, og folk er mindre kritiske til kunderservice enn de burde grunnet til kollektiv hjernevasking i samfunnet. Du ser ikke noen som forlanger minutt/times betalt for å stå 10 minutter i kø i en butikk, gjør du vel?

 

Man må nok betale en ekstra slump for bedre kunderservice i dag ser det ut som. En komplett PC kjøpt på Komplett.no fremfor Amentio, kan jo raskt koste 2000 kr mer.. :(

 

Nei nå får du gi deg, med litt økonomisk tenkning så ser du vel at vil du ha billigst pris så får du ikke i pose og sekk av andre ting, feks service. Hva angår køen i butikken, så heller jeg mer mot kunden sin skyld, og evnen til å overvurdere tiden en selv står i kø.

Lenke til kommentar

hadde akkurat en sak med amentio jeg også. det var snakk om en skjerm som var ny og defekt.. sendte inn for å få ny.. tok vel 11 dager før jeg fikk den.. synes det er lang tid.

 

i tillegg tok det ekstra tid før jeg fikk sendt den inn, fordi jeg ikke fikk returnr med en gang, da de hadde sendt skjermen uten å sette ordren til sendt, så det ikke var mulig.

 

og de hadde plutselig sendt meg ny skjerm uten å gi beskjed. ikke fikk jeg sporingsnr heller.. fant ut av det når jeg ringte de og de sa at de hadde sendt den for noen dager siden.

utrolig dårlig..

 

skal også sende de mail imorgen, da jeg skal ha penger tilbake for portoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...