Gå til innhold

Frame rate i GTA IV


Snerk

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som tillater meg å sutre litt over frame raten i gta iv? Synes spillet generelt flyter rimelig dårlig på 60gb ps3'en min. Er også noen drops her og der men det kan jeg fint leve med, men flyten generelt er ikke helt god. Tror ikke fps'en kan ligge på mye over 20 i snitt. (muligens litt mindre også, men det er ikke så godt å si)

Synes dette er et lite irritasjonsmoment i dette ellers så fantastiske spillet.

 

Har muligens litt med å gjøre at jeg hovedsakelig har spillt gta på pc med en høyere fps.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har PS3 og GTA:IV selv, og ja jeg legger merke til fps-drop her og der, men er ikke akkurat en plage for min del. Såklart hadde jeg ikke hatt noe imot om det ikke eksisterte, men det er GTA, så slikt vil det nok aldri bli. Men du vet aldri, kanskje fremtidige patcher o.l kommer og gjør ting bedre.

Lenke til kommentar

Man merker en viss slowdown ja (har xbox 360 utgaven), men langt ifra 20 fps. Mer som 30. Når man går tett inntil et hjørne eller lignende, så merker man at spillet plutselig kjører mye raskere (60 fps?). Men med mindre man er opptatt av å stå i et hjørne så ødelegger det ikke "opplevelsen".

Lenke til kommentar

Har ikke vært svært plaget med det, men enkelte ganger kan det stoppe helt opp i et sekund, så normalt igjen. Av tretten timer spilling; tre-fire ganger. Ikke noe særlig å pirke på. Dette er derimot i singleplayer. Ikke testa multiplayer enda.

Lenke til kommentar
Leste i en artikkel nylig at 360 versjonen hadde opptil 60 fps med slowdowns, mens PS3 versjonen ligger rundt 40 fps med slowdowns.

 

Oppdaterer her dersom jeg kommer over artikkelen igjen...

Hmm, hos meg ligger det hvertfall garantert et godt stykke under 40 fps i snitt. Generelt synes jeg at 30 og oppover i fps flyter rimelig greit i slike spill, men jeg synes på ingen måte gta iv flyter bra. Meget choppy gameplay. Håper ikke det er noe feil med maskinen min.

Lenke til kommentar
Leste i en artikkel nylig at 360 versjonen hadde opptil 60 fps med slowdowns, mens PS3 versjonen ligger rundt 40 fps med slowdowns.

 

Oppdaterer her dersom jeg kommer over artikkelen igjen...

Hmm, hos meg ligger det hvertfall garantert et godt stykke under 40 fps i snitt. Generelt synes jeg at 30 og oppover i fps flyter rimelig greit i slike spill, men jeg synes på ingen måte gta iv flyter bra. Meget choppy gameplay. Håper ikke det er noe feil med maskinen min.

 

 

Vel, jeg mener å ha lest på diverse forum ser enkelte 60gb eiere nevner dette med framerate. Noe med at 60gb bruker et annet grensesnitt til oppskalering osv. Bare et tips. Søk lit på offisielle forum mm.

Lenke til kommentar

Var også ganske skuffa i starten med dårlig framerate. Merka med en gang at det ikke var veldig god flyt under normal gameplay. Jeg gjetter rundt 25-30 FPS. Når man kjører fort, blir det enda verre, og da kompenserer spillet ved å legge til motion blur. Har blitt vant til det nå, men hadde ikke gjort noe om det var litt bedre. Har en 40" Samsung TV, og tvinger PS3-en til oppskalere til 1080p (Har tatt vekk haken for 720p i innstillingene). Har forresten 40 GB versjonen.

Lenke til kommentar
Leste i en artikkel nylig at 360 versjonen hadde opptil 60 fps med slowdowns, mens PS3 versjonen ligger rundt 40 fps med slowdowns.

 

Oppdaterer her dersom jeg kommer over artikkelen igjen...

360 kan ikke ha stort bedre enn rundt 30 fps. Av og til nede i 25 eller mindre. Så det er er feil. Dårlig at de ikke fikk låst GTA på 30fps, men sjeldent det er noen stor plage for min del.

Lenke til kommentar

Om det hadde ligget på 20 fps, hadde du opplevd det som hakking. 30 fps er en grense hvor du stort sett ikke merker "hakking". Litt lavere derimot vil du merke det. Framedrops skjer da når spill ikke er låst til en fps. Og da driver å hopper mellom under 30 fps og høyere. Hadde Rockstar låst dette på 30, hadde alt vært glatt, men opplevd som tregt når du kjører bil.

 

Du kan teste dette ved å spille et bilspill som kjører i 60 fps, og så kjøre 2-player slik at det kutter det til 30 fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...