Gå til innhold

Ny stasjonær GAMING pc, fullt utstyr max 14K

Anbefalte innlegg

OK jeg kaster herved inn håndkle, jeg gir opp å ha gaming laptop og skal ha stasjonær.

Jeg er stort sett ute etter en rimelig FET pc som ikke trengs å oppdateres på en stund.

Jeg har ikke hatt stasjonær siden -01 så er ganske grønn på markedet nå. har vel ca 14K til rådighet vil jeg tro.

Noen som har forslag til enten en full pakke, eller enkle deler bygget på f.eks komplett?

Jeg vil at grafikkortet og prosessoren spesiellt skal holde en stund framover, prosessor klarer jeg forsåvidt å finne en grei, men sliter med grafikkortet. virker som noen eldre kort er kraftigere enn de nyeste :S blir lett forvirra av sånt.

Viss noen har byggeforslag så har jeg disse retningslinjene:

# over 3gb ram

# ikke nødvendig med over 1tb hdd, klarer meg egentlig med 500GB

# Vil gå for vista, det jeg har på to av laptopene mine. og går for ultimate med mindre noen vet om jeg betaler mye for ingenting i forhold til home premium

# foreløpig tar vi UTEN blu-ray

Må ha skjerm, høytalere og slikt også-

anbefall gjerne en bra gaming skjerm, ikke overskridende 22"

Tastatur skal jeg ha G15 tenkte jeg (med mindre noen har bedre forslag)

må også ha et høyttaler system og tror i forhold til der jeg skal ha det at 2.1 holder, siden volumet ikke kan overskride for høyt, må ofte bruke mitt fata1ity headset.

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter å pusler selv her. Du kan jo kikke på handlekurven min sålangt.

Med i handlekurven min ligger skjerm, tastatur, mus etc. Men du velger jo selv hva du vil ha med.

Jeg har valgt et 780i SLi hovedkort og ddr2 ram, da jeg syns dette forsatt gir mest for pengene. Vurderer kjøpe enda 4 gig ram til og enda et skjermkort for SLi, og teste vista med 8gig for å slippe pagefila.

Men som sagt, forsatt under "utviklig" denne lista mi. Regner med å bruke en 20k eller noe inkl skjerm

Lenke til kommentar

Har satt opp en data til deg, som jeg tror passer ganske bra.

Har selv skjermen og høytallerne, og de virker veldig bra.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71794

Kabinett følger ikke med pga. dårlig dekning i prisguiden.

Anbefaler Antec Nine Hundred eller Cooler Master Stacker 831. Du kan også legge til et ekstra skjermkort (2 av det som er her) for å få enda bedre grafikk.

Velger du Antec sitt kabinett og 2 skjermkort, burde du kjøpe en 120mm vifte til å sette på siden.

I Cooler Master sitt kabinett kan det være lurt å kjøpe minst 2 120mm vifter, siden det er plass til mange der og for å få bedre kjøling.

Lykke til med pcn :)

EDIT: Kanskje litt dumt av meg å ikke si noe om hver enkelt del, siden du er grønn på markedet ^^

Kommer til å følge med på tråden, så bare spør om alt du lurer på ;)

Endret av viktor_fa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...