loathsome Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Hei, Har nettopp installert Debian, og alt er vel -- utenom en ting; ethernet kortet trenger drivere. Ingen problem, bare å installere atl2-modules-2.6.24-1 - trodde jeg. Den pakken er jo avhengig av linux-modules-2.6.24-1-686, som igjen er avhengig av hundre andre pakker. Hvordan kan jeg laste ned alle pakkene jeg trenger her, UTEN å måtte gå igjennom hver eneste en manuelt? Har prøvd saker og ting i en hel del timer nå, og kommer ingen vei. Maskinen det er snakk om har ingen CD-stasjon, ei tilgang til lokalt/eksternt nett (er jo det jeg prøver å fikse). Om jeg kunne fått en liste eller noe over ALLE pakkene jeg trenger, fått de ned og så plassert de på en USB og installert derfra hadde alt vært fint, men så lett er det tydeligvis ikke. Trengte forresten build-essential, så jeg bare laget et lokalt repository på USB-en (som er 4GB) fra den første Debian ISO-en, og det funket fett. Jeg kunne jo gjort det samme med alle "lenny" filene, men da måtte jeg hatt en USB på hva .. 20GB? Jeg KAN jo gjøre det via en ekstern harddisk, men da må jeg først laste ned 5 DVD-er på 4GB hver. Stress! Tusen takk for all hjelp. Endret 30. april 2008 av loathsome Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Synaptic har en kjekk funksjon som heter "Generer nedlastningsskript". Så du kan bare gå i Synaptic, å velge pakkene du vil installere, for så å velge Generer nedlastningsskript. Skriptet tar du så med det på en annen maskin, med bash og nett, og kjører det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå