lobfredd Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg har nå dual boot med Vista og XP. Kan jeg da bare installere Ubuntu på en ledig Hdd jeg har? eller hvordan få det til? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Du har vista og xp på samme partisjon nå? Vis du har det ville jeg installert ubuntu på samme partisjon. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Det skal gå helt fint, sålenge du vet hvordan. Hvis du har en egen separat harddisk for installasjon av Ubuntu er dette helt klart å anbefale, da vil det være mindre sjanse for å ødelegge det som allerede er på Windows disken. Hvis du og kan velge hvilken disk som starter opp ved boot, vil dette og hjelpe. Som å trykke F8 eller lignende når maskinen starter, og velge cdrom, harddisk osv, kan du legge Ubuntu sin oppstartslaster/Grub på disken der du installerer Ubuntu og da slipper du å rote til Windows sin oppstartslaster. Hvis alt dette høres kryptisk ut, les litt mer om tripple booting ved hjelp av Google. atlef. Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hei. Jeg kjører trippelboot på min hovedmaskin faktisk. Jeg kjører Windows 2000+Sp4 som Primær OS, så kjører jeg Windows XP+SP2/SP3 og tilslutt Slackware 12.0. Nå skal det sies at jeg ikke har installert noen Bootloader for Linux, så jeg har Windows sin bootloader til Windows 2000 og Windows XP og hvis jeg skal boote Slackware 12.0 så bruker jeg DVD Plata til Slackware. Det er ikke særlig praktisk egentlig å gjøre det slik, men har ikke gidda å gjort noe med det enda. Jeg har alle OS`ene på samme harddisk, men forskjellige partisjoner. Dette går veldig fint synes jeg. Har hatt det lenge. Men hvordan du gjør det når det gjelder Ubuntu skal jeg ikke si for det har jeg rett og slett ikke peiling på. Jeg vet hvordan det gjøres med Slackware, men Ubuntu har jeg ikke peil på. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå