Gå til innhold

Hjelp til bedre kjøling

Anbefalte innlegg

Jeg har litt varmeprogblemer i kabinettet. Har 2 8800gt med Thermaltake Duorb VGA Cooler. På cpu har jeg Thermaltake Blue Orb II, denne funker greit. Men det er skjermkortene som er blir for varme. Under idle ligger de på 50-55 grader og med load 70-80 og jeg får artifacts på noen spill. Cpu'en ligger på 50 på load. Jeg tror det er litt lite gjennomtrekk i kabinettet. Det er en 120mm vifte fremme i kabinettet som blåser luft inn og en 120mm bak som blåser luft ut.

Kan det være en idé og plasser en 120mm rett over skjermkortene som blåser inn slik at de får plenty med luft, eller trekke den varme luften skjermkortene generere ut med samme 120mm vifte? Eller har noen noen andre idéer?

post-84402-1209595952_thumb.jpg

post-84402-1209596110_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm hadde de laget Sånnefor 8800 så hadde de ungått så mye varme "iaffal hvis de trekker UT"

men jeg ville annbefale deg med å legge flere vifter å ha en veldig bra air flow, spesielt ved skjermkortet der

Men hvis jeg legger en vifte over skjermkortene, vil ikke det ødelegge air flowen i kabinettet?

Endret av Thogn83
Lenke til kommentar

Det første jeg tenker når jeg ser bildet er å flytte alle de ledningene du ikke bruker inn i en ledig 5,25" slott for å få bedre luft gjennomstrømning.

jeg ville også vurdert å plassere en vifte mellom harddisk racken og kortene.

Lenke til kommentar

Takker for svar :thumbup:

Da skal jeg prøve å stappe alle mulige ledninger inn i et 5,25" slott og kjøpe et par nye vifter. Jeg tenkte kanskje det hadde vert best å satt en eksta vifte mellom harddisk racken og skjermkortene som Dusken skrev og en vifte over skjermkortene som trekker ut luften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...