Gå til innhold

Renten ned til 2% i USA, lån 10mill og plasser de på pengermarkeder i Island.


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Låne mener du.

De fleste av disse carry tradene går bra en stund helt til boblene de holder oppe sprekker. Du kunne tjent gode penger på å låne i yen og plassere i islandske kroner inntil illusjonene på Island sprakk. Dollaren er veldig lav, i 1980 var den også 5 kroner, og da var oljeprisen 100 dollar. Det spørs om det er så mye mer å hente. dollaren vil på sikt styrke seg og eiendom i Norge svekke seg. Islandske kroner tror jeg vil svekke seg enda mer, inflasjonen er over 12 % bare fra mars til april!!

 

Så begge forslagene dine kan jeg trygt fraråde på den måten at jeg heller ville solgt eiendom i Norge, og islandske kroner for å kjøpe dollar.

 

Yen og også trolig dollar vil styrke seg mot pund og euro, pund er svakest.

Lenke til kommentar
inflasjonen er over 12 % bare fra mars til april!!

Seriøst, på en mnd.? Det var jeg ikke klar over..

 

Yen og også trolig dollar vil styrke seg mot pund og euro

Tror også på at USD vil nok styrke seg over tid.

 

og eiendom i Norge svekke seg.

Det jeg også tenkte på, snart har vi eiendommer på billigsalg. ;)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Det du kaller der er en udekket renteparitet, og de vil alltid rette seg opp ganske kjapt ved at valutaene endrer seg.

Klart det at valutaspekulasjoner er risikosport.

 

Om halvt år så tror jeg renta i Storbritannia har gått fra 5 til 2,5 %. At Yen vil styrke seg mot pund over tid er nesten noe av det sikreste som finnes. Har du trenden med deg er det mye lettere å lykkes i valuta.

Lenke til kommentar
Jeg har mer tro på å låne i japanske yen, men slikt er uansett risikosport uansett hvordan man ser på det.

 

Jeg ville heller satset på NEGATIV carry ! Jeg tror det vil lønne seg. For en krone for du nå 20 YEN, jeg tror det skal ned til 10.

 

I forhold til pund var yen i 240, nå er det 205, og det skal ned til 150.

Lenke til kommentar
Det du kaller der er en udekket renteparitet, og de vil alltid rette seg opp ganske kjapt ved at valutaene endrer seg.

Klart det at valutaspekulasjoner er risikosport.

Det er ikke dithen på risikoene ved valutaspekulering gorber peker til.

 

Han snakker om at forventninga til at renteparitet vil bli oppfylt. Vi har her to åpne økonomier med fleksibel valutakurs, og dersom en ønsker ei god avkastning er det ikke nok at renteforskjellene er av en slik karakter som de er fra mellom Island og USA.

 

Dersom den islandske valutaen realappresierer (dvs styrker seg reelt) nok mot den amerikanske dollaren, til å gjøre opp for renter på lån og litt til, da snakker vi avkastning.

Endret av lpride
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...