Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger støvbeskyttende kabinett med god luft gjennomtrekk

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er lei av å støvsuge datakomponentene mine hver måned fordi enten cpu eller grafikkkortet blir for varmt at PC-en blir ustabil pga det er fullt av støv.

Jeg trenger et kabinett som har beskyttelse mot støv og som har god luft gjennomtrekk slik at det blir god og kjølig temperatur i kabinettet. Finnes det slike kabinetter?

Takk på forhånd.

Endret av evgeny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja det står på gulvet og har teppe men ingenting kan gjøres med det. Må ha kabinett som beskytter mot støv

Fortell oss hvilket kabinett du har med vifteoppsett, så kan vi gi deg tips til forbedringer. Støvtette kabinett finnes ikke, så lenge man må ha inn luft kommer det inn støv. Å få kabinettet opp i høyden er faktisk lurt, bare det å løfte det 10 - 20 cm kan hjelpe betydelig. Det gjør du enkelt.

Avhengig av kabinett kan faktisk svært billige løsninger hjelpe svært mye uten å redusere luftgjennomstrømning for mye.

Antec Performance One P182 er ellers av de bedre når det gjelder støv.

Å støvsuge ofte på rommet er også effektiv hjelp.

Lenke til kommentar

Skal skrive noen generelle råd hvordan holde kabinettet rent innvendig ettersom jeg ikke vet hvilket ferdigkabinett som vil gjøre jobben.

Det som er viktig er å ha høyere kapasitet på innlufta en du har ut og at du har filter på viftene som trekker luft inn i kabinettet.

Beregn innkapasiteten godt ettersom filter reduserer kapasiteten på viftene og etterhvert som filtrene blir fulle av støv så bremses lftstrømmen ytterligere.

Det viktige her er å ha høyere trykk inni kassa en utenfor for da kommer ikke støvet seg inn i alle små hull som nå måtte være i kabinettet.

Og selv med støvfilter så må nok filtrene rengjøres en gang i månen om maskina står på gulvet.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...