evgeny Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Hei. Jeg er lei av å støvsuge datakomponentene mine hver måned fordi enten cpu eller grafikkkortet blir for varmt at PC-en blir ustabil pga det er fullt av støv. Jeg trenger et kabinett som har beskyttelse mot støv og som har god luft gjennomtrekk slik at det blir god og kjølig temperatur i kabinettet. Finnes det slike kabinetter? Takk på forhånd. Endret 30. april 2008 av evgeny Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Der luft trekkes inn, trekkes også støv inn, mao. er det viktigste at du benytter støvfiler av et eller annet slag ved innsuget til viftene, samt andre større 'åpninger'... https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10991359 Endret 30. april 2008 av Fleksnes Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Om pcen din står på gulvet kan det være lurt å få den opp i høyden for å ikke få så mye støv i den. Har du Vegg til vegg teppe kan også grunnen til at det blir så mye støv i kabinettet. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 ja det står på gulvet og har teppe men ingenting kan gjøres med det. Må ha kabinett som beskytter mot støv Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 ja det står på gulvet og har teppe men ingenting kan gjøres med det. Må ha kabinett som beskytter mot støv Fortell oss hvilket kabinett du har med vifteoppsett, så kan vi gi deg tips til forbedringer. Støvtette kabinett finnes ikke, så lenge man må ha inn luft kommer det inn støv. Å få kabinettet opp i høyden er faktisk lurt, bare det å løfte det 10 - 20 cm kan hjelpe betydelig. Det gjør du enkelt. Avhengig av kabinett kan faktisk svært billige løsninger hjelpe svært mye uten å redusere luftgjennomstrømning for mye. Antec Performance One P182 er ellers av de bedre når det gjelder støv. Å støvsuge ofte på rommet er også effektiv hjelp. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Skal skrive noen generelle råd hvordan holde kabinettet rent innvendig ettersom jeg ikke vet hvilket ferdigkabinett som vil gjøre jobben. Det som er viktig er å ha høyere kapasitet på innlufta en du har ut og at du har filter på viftene som trekker luft inn i kabinettet. Beregn innkapasiteten godt ettersom filter reduserer kapasiteten på viftene og etterhvert som filtrene blir fulle av støv så bremses lftstrømmen ytterligere. Det viktige her er å ha høyere trykk inni kassa en utenfor for da kommer ikke støvet seg inn i alle små hull som nå måtte være i kabinettet. Og selv med støvfilter så må nok filtrene rengjøres en gang i månen om maskina står på gulvet. Endret 3. mai 2008 av perpyro Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 takk for tips gutta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå