Gå til innhold

Jeg hater min nye XBOX nå.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg tenkte meg så er det helt sikkert ingenting feil med xboxen. Jeg har ingen erfaring med denne trådløse greia, men du er helt sikker på at du har gått gjennom alle innstillingene? Prøv også å koble til den trådløse greia et sted med god dekning, dersom det kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Som jeg tenkte meg så er det helt sikkert ingenting feil med xboxen. Jeg har ingen erfaring med denne trådløse greia, men du er helt sikker på at du har gått gjennom alle innstillingene? Prøv også å koble til den trådløse greia et sted med god dekning, dersom det kan hjelpe...

 

Takk for godt og saklig svar. Jeg har gått gjennom innstillingene, men det trådløse innstillingene er markert med grått, altså jeg kan IKKE velge eller gjøre noe der.

 

Har også prøvd rett ved siden av "router antennen". Men det jeg lurer på, er om routeren som er fra linksys ikke støtter 360, selv om linksys support bekreftet at den modellen gjør det.

Har også oppgradert til nyeste firmware.

 

Uansett, det som er rart er at 360 automatisk skal si at adapteren er tilkoblet når en sitter den inni USB porten, selv Microsoft kunne bekrefte det, så sant en ikke har inni internet kabel samtidig.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Eller er det noen som knuser alle odds og forsatt har noen tips på lager?

 

Tja, du kan prøve det samme som mange av oss. Start med en enkel skrivemaskin, avanser deretter til en C64, Amiga 500 osv., for til slutt å få en bekrefelse på om du i det hele tatt er i stand til å operere en Xbox 360.

 

Ja du sier noe der, visst du da visste hvem du snakket til.

 

Jeg har utdanning innen informasjonteknologi fra handelsinstituttet, med bl.a programmering av spill og programvare, men gode karakterer. Jeg fikk C64 når jeg var 7 år gammel, og har siden fulgt utviklingen.

 

Så Kjære Sabbath, kanskje du skulle revurdt dine egenskaper som profet? Eller i det minste forandret din tittel til falsk profet!

 

Ha en fortsatt god kveld.

 

Du får krangle videre da :yes:

 

Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Vel, IDF, nå skal det vel sies at måten du ordlegger deg på og slik du formulerer deg kan virke slik at du er litt yngre enn det du kanskje er? Spesielt etter å ha lest det første innlegget du skrev.

 

Men, tilbake til det denne saken handler om.

 

Har du både en nettverkskabel og den trådløse koblet i xboxen samtidig?

 

Og lovverket (forbrukerkjøpsloven) for reklamasjonsfeil er slik at kunde har rett til å forholde seg direkte til selger hvis du velger det. Men såvidt jeg forstår så står det i EULA til XBoX 360, som du godtar idet du skrur på XBoX'en slik det også står i EULA, så tar Microsoft all support direkte med sluttbruker av XBoX 360. Man må gjerne stå på kravene og få levert inn sin XBoX 360 der man kjøpte den, men da vil det ta lenger tid enn 2-4 uker. Og her kommer det morsomme inn i bildet, det blir nevnt at kunde har krav på låneprodukt om servicen tar lenger enn 7 arbeidsdager på verksted. Dette gjelder kun om kunde er avhengig (f.eks lider økonomisk tap, trenger i arbeidssituasjon etc.) av det produktet som er levert inn til service, noe en XBoX 360 (spillmaskin/"konsoll") ikke kvalifiserer til.

 

Videre så har man ikke 30 dagers returret i en hvilken som helst butikk i Norge. Over netthandel, eller ikke kjøpt over disk som det heter, så har man 14 dager på seg fra man mottok produktet. Enkelt butikker som selger over disk, slik som Expert, ElKjøp, Lefdal etc gjør, så har man ikke 14 dagers returret, med mindre butikken har egne garantier til sine kunder, som f.eks ElKjøp har, 30 dagers returret.

Lenke til kommentar

Jeg har mange måter å skrive på, jeg velger den måten som jeg selv har ønske for. Det avhenger av hvilken sak det er, tid, målgruppen sin antatte snittalder, og endel andre faktorer.

 

Jeg har sagt i flere innlegg at jeg ikke har nettverkskabelen og adapteren inne samtidig. Så det kan jeg bekrefte igjen. Og det andre er at jeg allerede har byttet både maskin og adapter, så hvordan den prossedyren fungerer er ikke så relevant nå for å løse problemet.

 

Men vil takke for en god og nøyaktig beskrivelse av forbukerloven.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Det står i bruksanvisningen at maskinen sitt strømuttak må være tilkoblet en jordet-kontakt, visst den skal kobles til ett nettvert.

 

Jeg synest det høres rart ut at det skal ha noen påvirkning, men mitt spørsmål blir dermed: Er det mulig at det er derfor xbox 360 ikke registrerer at adapteren er tilkoblet maskinen?

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Det står i bruksanvisningen at maskinen sitt strømuttak må være tilkoblet en jordet-kontakt, visst den skal kobles til ett nettvert.

 

Jeg synest det høres rart ut at det skal ha noen påvirkning, men mitt spørsmål blir dermed: Er det mulig at det er derfor xbox 360 ikke registrerer at adapteren er tilkoblet maskinen?

 

Xboxen bruker det som kalles "floating point ground" eller noe sånt som flytende jordingspunkt på norsk. Det betyr at hvis du tar en titt på stikkontakten, så ser du at det er ingen ledere til jord der. Altså spiller det ingen rolle om stikkontaktuttaket er jordet eller ikke.

 

 

btw, utdanningen din er vel ikke særlig relevant her...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Det står i bruksanvisningen at maskinen sitt strømuttak må være tilkoblet en jordet-kontakt, visst den skal kobles til ett nettvert.

 

Jeg synest det høres rart ut at det skal ha noen påvirkning, men mitt spørsmål blir dermed: Er det mulig at det er derfor xbox 360 ikke registrerer at adapteren er tilkoblet maskinen?

 

Mitt spørsmål til deg blir da: Har du ikke et jordet uttak du kan prøve bare for å ha gjort det? Jeg kan ikke se at det er det som er problemet, men om du prøver så har du hvertfall testet den muligheten ...

Lenke til kommentar

Jeg må bare får bekrefte ovenfor trådstarter følgende.

PÅ en Xbox360 med en WiFi-adapter hvor det hele virker, så skal man få tilgang til oppsett for konfigurasjon av trådløst nettverk.

Det skal også stå USB Wireless connected.

 

Nå prøver vi litt av hvert her, og jeg tar med noen bilder fra min Xbox360, og noen observasjoner jeg har gjort.

 

1. Når Adapteren blir koblet i min 360, så lyser det røde lyset på adapteren.

Det betyr, den får strøm, og "lever".

 

2. Lyset blir grønt straks min adapter få kontakt med min ruter.

Jeg koblet ruteren fra mitt modem, slik at det ikke var noen kontakt med det store internett, men mitt trådløse stuenettverk var aktiv.

Da ble altså lyset grønt, og betyr "adapteren har kontakt med noe trådløst.

 

(Den fikk en automatisk ip av min ruter, men ikke DNS eller internett virket. Fortsatt grønt lys på selve adapteren).

 

3. Jeg merket meg.

Hvis både lan-kabel og wifi-adapter står i på samme tid, så kommer det opp på skjermen min. "Your Xbox360 has both WiFi-adapter and LAN-cable connected. LAN will be used. To use WiFi, please disconnect LAN-cable."

 

 

 

På bildene under ser du følgende hos meg.

 

A: WiFi-adapter koblet i, men min trådløse ruter er slått av.

Xbox360 forteller at den har USB WiFi-adapter tilkoblet, men er ikke på noen slagt nett.

(Lyser rødt på adapteren).

 

B: Følgelig viser så Xbox360 at Wifi-Adapteren er aktiv, men har ikke fått noen ip eller andre adresse å forholde seg til.

Rødt lys.

 

C: Mitt nettverk er ikke på listen. Jeg får inn en nabo sitt nettverk Åløkke, helt svakt.

Du skulle i ditt tilfelle også få opp muligheten for å "Specify network" og "Search network".

 

D: Jeg har skrudd på min ruter. Straks WiFi-adapteren får en IP går den over i grønt lys.

(Som jeg skrev tidligere, så fikk den også grønt lys, selv om min trådløse ruter ikke hadde tilgang til internett. Så bare det å få kontakt og få en aktiv IP skal sette lyset i grønt).

 

E: Alle mine oppsett står på automatisk, og Xbox360 får servert IP-er og det hele på et sølvfat. Live blir bekreftet aktivt.

 

 

Så noen siste forslag.

 

1.

Hva skjer om du tar ut LAN kabel, fjerner WiFi-adapter, og tar en Factory reset på din XBox360?

Så setter du i WiFi adapteren, uten at din XBox360 har hatt noen LAN-kabel i seg.

 

Xboxen skal ikke behøve noen drivere til WiFi-adapteren. For jeg satt i mange timer utenfor en Elkjøp butikk ved release av Xbox 360.

Som nummer 3 i køen kom jeg inn i butikken, og med hjem hadde jeg en Xbox360 og WiFi-adapteren. Den gang var det overhodet ikke kommet en eneste oppdatering på Xbox-Live, og alt virket perfekt ved førstegangs oppstart.

Altså, skal det ikke være nødvendig å hente noen oppdateringer fra Xbox-Live, for at WiFi skal virke. Det gikk 2 år før min 360 havnet i et kablet nettverk.

 

2.

Hvis det nå skulle vise seg at det i en eller annen oppdatering i ettertid har kommet noe som også støtter WiFi-adapteren, og dens kompabilitet med andre rutere, så kan du jo gjøre følgende.

 

Du skal slette cachen på din 360. (Den fjerner ikke savegames og slikt, kun alle patcher og oppdateringer som er lastet ned, og de laster Xbox360 ned på nytt).

For å slette chache gjør du:

http://www.joystiq.com/2006/06/09/xbox-360...ode-discovered/

 

Så kobler du din Xbox360 med LAN-kabel til Live, og ser om den laster ned noen update?

 

Skrur av Xbox360, kobler fra LAN, og starter den opp igjen med WiFi-adapteren.

 

3. Og bare som en siste sjekk.

Nå jeg har min 360 på LAN-kabel, og den står i dashboard. Så stapper jeg WiFi-adapteren i en USB-port.

Så kommer det rimelig hurtig opp beskjeden om at jeg nå har både LAN, og WiFi tilkoblet, og LAN vil bli brukt.

Får du overhodet ikke den beskjeden, så er jo WiFi-adapteren død vil jeg tro. Særlig hvis du har koblet den i alle 3 usb-portene uten at 360-en registrerer det.

 

4. Bare for å teste WiFi-adapteren en siste gang.

Koble den til din PC.

Da fikk jeg opp "Found new Hardware"

"This wizzard will help you install software for Wireless Network adapter"

 

..og adapteren lyser rødt, så det viser at min adapter er høyst levende og virker.

 

(PC har ikke noen drivere for adapteren til XP, men det finnes kanskje på nettet et sted.)

 

Jeg synes også du skal grille noen biffer og drikke en øl, for da blir humøret også litt bedre på en fin sommerdag.

post-72329-1210423485_thumb.jpg

post-72329-1210424289_thumb.jpg

post-72329-1210424293_thumb.jpg

post-72329-1210424537_thumb.jpg

post-72329-1210424549_thumb.jpg

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Hehe synes litt synd på deg da det skal være så mye styr med noe som vanligvis går så lett men stiller meg noen spm her:

 

Siden svensken sa at xboxen i seg selv kunne være ødelagt, hvor tok du ikke med den til butikken når du skulle bytte adapter sånn just in case?

 

Kanskje du faktisk blir nødt til å ta med deg maskina dit nå så de kan hjelpe deg med problemet ditt, og du kan reise hjem med en som du er helt sikker på at virker?

Lenke til kommentar
Jeg må bare får bekrefte ovenfor trådstarter følgende.

PÅ en Xbox360 med en WiFi-adapter hvor det hele virker, så skal man få tilgang til oppsett for konfigurasjon av trådløst nettverk.

Det skal også stå USB Wireless connected.

 

Nå prøver vi litt av hvert her, og jeg tar med noen bilder fra min Xbox360, og noen observasjoner jeg har gjort.

 

1. Når Adapteren blir koblet i min 360, så lyser det røde lyset på adapteren.

Det betyr, den får strøm, og "lever".

 

2. Lyset blir grønt straks min adapter få kontakt med min ruter.

Jeg koblet ruteren fra mitt modem, slik at det ikke var noen kontakt med det store internett, men mitt trådløse stuenettverk var aktiv.

Da ble altså lyset grønt, og betyr "adapteren har kontakt med noe trådløst.

 

(Den fikk en automatisk ip av min ruter, men ikke DNS eller internett virket. Fortsatt grønt lys på selve adapteren).

 

3. Jeg merket meg.

Hvis både lan-kabel og wifi-adapter står i på samme tid, så kommer det opp på skjermen min. "Your Xbox360 has both WiFi-adapter and LAN-cable connected. LAN will be used. To use WiFi, please disconnect LAN-cable."

 

 

 

På bildene under ser du følgende hos meg.

 

A: WiFi-adapter koblet i, men min trådløse ruter er slått av.

Xbox360 forteller at den har USB WiFi-adapter tilkoblet, men er ikke på noen slagt nett.

(Lyser rødt på adapteren).

 

B: Følgelig viser så Xbox360 at Wifi-Adapteren er aktiv, men har ikke fått noen ip eller andre adresse å forholde seg til.

Rødt lys.

 

C: Mitt nettverk er ikke på listen. Jeg får inn en nabo sitt nettverk Åløkke, helt svakt.

Du skulle i ditt tilfelle også få opp muligheten for å "Specify network" og "Search network".

 

D: Jeg har skrudd på min ruter. Straks WiFi-adapteren får en IP går den over i grønt lys.

(Som jeg skrev tidligere, så fikk den også grønt lys, selv om min trådløse ruter ikke hadde tilgang til internett. Så bare det å få kontakt og få en aktiv IP skal sette lyset i grønt).

 

E: Alle mine oppsett står på automatisk, og Xbox360 får servert IP-er og det hele på et sølvfat. Live blir bekreftet aktivt.

 

 

Så noen siste forslag.

 

1.

Hva skjer om du tar ut LAN kabel, fjerner WiFi-adapter, og tar en Factory reset på din XBox360?

Så setter du i WiFi adapteren, uten at din XBox360 har hatt noen LAN-kabel i seg.

 

Xboxen skal ikke behøve noen drivere til WiFi-adapteren. For jeg satt i mange timer utenfor en Elkjøp butikk ved release av Xbox 360.

Som nummer 3 i køen kom jeg inn i butikken, og med hjem hadde jeg en Xbox360 og WiFi-adapteren. Den gang var det overhodet ikke kommet en eneste oppdatering på Xbox-Live, og alt virket perfekt ved førstegangs oppstart.

Altså, skal det ikke være nødvendig å hente noen oppdateringer fra Xbox-Live, for at WiFi skal virke. Det gikk 2 år før min 360 havnet i et kablet nettverk.

 

2.

Hvis det nå skulle vise seg at det i en eller annen oppdatering i ettertid har kommet noe som også støtter WiFi-adapteren, og dens kompabilitet med andre rutere, så kan du jo gjøre følgende.

 

Du skal slette cachen på din 360. (Den fjerner ikke savegames og slikt, kun alle patcher og oppdateringer som er lastet ned, og de laster Xbox360 ned på nytt).

For å slette chache gjør du:

http://www.joystiq.com/2006/06/09/xbox-360...ode-discovered/

 

Så kobler du din Xbox360 med LAN-kabel til Live, og ser om den laster ned noen update?

 

Skrur av Xbox360, kobler fra LAN, og starter den opp igjen med WiFi-adapteren.

 

3. Og bare som en siste sjekk.

Nå jeg har min 360 på LAN-kabel, og den står i dashboard. Så stapper jeg WiFi-adapteren i en USB-port.

Så kommer det rimelig hurtig opp beskjeden om at jeg nå har både LAN, og WiFi tilkoblet, og LAN vil bli brukt.

Får du overhodet ikke den beskjeden, så er jo WiFi-adapteren død vil jeg tro. Særlig hvis du har koblet den i alle 3 usb-portene uten at 360-en registrerer det.

 

4. Bare for å teste WiFi-adapteren en siste gang.

Koble den til din PC.

Da fikk jeg opp "Found new Hardware"

"This wizzard will help you install software for Wireless Network adapter"

 

..og adapteren lyser rødt, så det viser at min adapter er høyst levende og virker.

 

(PC har ikke noen drivere for adapteren til XP, men det finnes kanskje på nettet et sted.)

 

Jeg synes også du skal grille noen biffer og drikke en øl, for da blir humøret også litt bedre på en fin sommerdag.

 

Kjempebra innlegg trykkertor.

 

Jeg har sjekket at adapteren fungerer på PC, og det gjør den. På den forrige maskinen hadde jeg også satt den tilbake til fabrikk innstilliner, slettet cachen og tatt live update.

 

Men har ikke gjort det med den nye maskinen enda, så nå skal jeg gå igjennom din prossedyre beskrivelse, og forhåpentligvis skal det eliminere problemet. Etter at jeg har har sjekket ut, så skal jeg gi tilbake melding om resultatet.

 

Ifølge "googlingen" ser det dessverre ut til at det er en god del som har identisk problem, altså der maskinen ikke klarer å registrere at en tilkobler adapteren, men ingen har å funnet en løsning på det, i noen tilfeller har den bare begynnt å virke igjen uten noen spesiell grunn, etter mange uker. Har hørt at adapteren er på grensen til "junk", men er vel like gjerne selve "maskinen".

 

Det som er bemerkelses verdig er at Microsoft ikke har noen løsning på problemet til alle som har ringt spurt dem. Bortsett fra at det skylder på at adapteren sansynlegvis ikke fungerer, men mange har byttet til ny adapter uten at det hjelper. Så det er som regelt selve maskinen som har ett problem, da den ikke klarer å registrere at den er tilkoblet. Kan nesten virke som en rimelig utbredt "produsjons feil", omtrent som the ring of death. Selvsagt vil ikke Microsoft så lett innrømme det.

 

Nok engang, svært bra gjennomført innlegg trykkertor. Med konkret og nyttig informasjon Takk.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...