China Burger Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Var tilbake i Expert butikken idag, der sa en sur arbeider at det var Microsoft sitt problem, og at det var ingenting butikken kunne gjøre for å hjelpe meg, det var ikke deres problem sa han surt....der gikk enda en tur i dass...aaaa! Så jeg ringte Microsoft, jeg måtte sende maskinen til deres avdeling med DHL, det ville ta 2-4 uker før jeg fikk den i retur....*grrriner*.... ....skal jeg liksom vente 2-4 uker? NEEEEEI!!!!!!!!!!! Endret 2. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ga du opp så lett? Hvis du krangler nok, så får du helt sikkert en ny xbox. En kamerat av meg som opplevde RROD gikk ned på EB Games med xboxen han hadde kjøpt for et år siden eller noe sånt. Etter veldig mye krangling gikk han ut igjen med en splitter ny xbox 360. Men i butikk har du ingen angrerett slik som du har om du bestiller på internett. Du har i hvert fall krav på at butikken tar i mot xboxen og får den reparert for deg. Jeg lurer på om du muligens også har krav på å få låne en xbox i mellomtiden dersom prosessen tar mange uker, men jeg skal ikke si noe for sikkert her... Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Ga du opp så lett? Hvis du krangler nok, så får du helt sikkert en ny xbox. En kamerat av meg som opplevde RROD gikk ned på EB Games med xboxen han hadde kjøpt for et år siden eller noe sånt. Etter veldig mye krangling gikk han ut igjen med en splitter ny xbox 360. Men i butikk har du ingen angrerett slik som du har om du bestiller på internett. Du har i hvert fall krav på at butikken tar i mot xboxen og får den reparert for deg. Jeg lurer på om du muligens også har krav på å få låne en xbox i mellomtiden dersom prosessen tar mange uker, men jeg skal ikke si noe for sikkert her... Jeg ringte nettopp Expert kundeservice angående bytte/angrerett, det sa at den 10 dager`s åpen bytterett ikke gjaldt spillekonsoller. Så det var umulig å angre på kjøpet sa det...men der det kraftig feil, for jeg angrer noe bittert på kjøpet nå. ....blir vel til at jeg sender den til Microsoft med DHL, men problemet er at min adresse hos Microsoft er registrert på min mors hytte adresse, så DHL finner vel neppe frem...og visst dem finner frem så er det jo ingen der...men regner med at dem bare sitter papp esken ifra seg der...men den blir vel veldig våt før jeg kommer meg der. NEI, nå er jeg drit lei hele xbox styret, jeg føler den har forbannet meg, men det er vel kanskje rettferdig siden jeg forbannet den, men....det var den syke xbox`en som begynnte å krangle med meg først... Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Var tilbake i Expert butikken idag, der sa en sur arbeider at det var Microsoft sitt problem, og at det var ingenting butikken kunne gjøre for å hjelpe meg, det var ikke deres problem sa han surt....der gikk enda en tur i dass...aaaa! Så jeg ringte Microsoft, jeg måtte sende maskinen til deres avdeling med DHL, det ville ta 2-4 uker før jeg fikk den i retur....*grrriner*.... ....skal jeg liksom vente 2-4 uker? NEEEEEI!!!!!!!!!!! Står i loven at Kunden selv velger om det er butikken produktet er kjøpt hos, eller produsenten selv som skal håndtere problematiske varer.. Så det er ikke opp til Expert å fortelle deg at du må gå direkte til MS selv om det er en mulighet. Du har loven på din side om du ber dem om å ordne opp. Men i det store og det hele må Expert returnere boxen til MS om de skal ta seg av det. Men da har du ihvertfall en plass du kan møte opp og klage om det skulle begynne å ta laaaang tid. Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Var tilbake i Expert butikken idag, der sa en sur arbeider at det var Microsoft sitt problem, og at det var ingenting butikken kunne gjøre for å hjelpe meg, det var ikke deres problem sa han surt....der gikk enda en tur i dass...aaaa! Så jeg ringte Microsoft, jeg måtte sende maskinen til deres avdeling med DHL, det ville ta 2-4 uker før jeg fikk den i retur....*grrriner*.... ....skal jeg liksom vente 2-4 uker? NEEEEEI!!!!!!!!!!! Står i loven at Kunden selv velger om det er butikken produktet er kjøpt hos, eller produsenten selv som skal håndtere problematiske varer.. Så det er ikke opp til Expert å fortelle deg at du må gå direkte til MS selv om det er en mulighet. Du har loven på din side om du ber dem om å ordne opp. Men i det store og det hele må Expert returnere boxen til MS om de skal ta seg av det. Men da har du ihvertfall en plass du kan møte opp og klage om det skulle begynne å ta laaaang tid. Men sant skal sies.. MS brukte bare 8dager på å hente og returnere min box. PS! Vær gla om du treffer en svenske på MS support! Eg måtte forklare en inder at jeg bodde på Austtunsletta! Prøv på det.. men DHL fant frem selv om gata var helt ny og ikke registrert en plass i verden. Endret 3. mai 2008 av RoninMasao Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Angreretten gjelder fortsatt i landet her, i hvertfall 30 dager. Så det du kunne ha gjort hadde vært å levert inn den du har, bedt om pengene tilbake, og kjøpt en ny en. Faen som jeg hater butikker som lyver kundene rett opp i trynet og ikke tilbyr all hjelp de kan gi! Lenke til kommentar
JernetTZ Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hadde han kjøpt den utenfor fast utsalgssted ja så hadde han hatt 30 dagers angrerett. Skaff deg en lånemaskin imellomtiden, krav på ett utlånsprodukt hvis servicen tar over 7 dager noe som det vil gjøre uansett. Hvis de setter seg på bakbeina så er det bare å true med forbrukerrådet, og lage litt styr i aviser etc så folder de i løpet av kort tid. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Ser ikkje heilt kva galt svensken gjorde, det er naturleg å prøve å bytte ein tilleggskomponent først. Ingen som bytter heile bilen dersom den ikkje starter. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Prøv å restart modemet ditt, det hjelper på meg noen ganger. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Var tilbake i Expert butikken idag, der sa en sur arbeider at det var Microsoft sitt problem, og at det var ingenting butikken kunne gjøre for å hjelpe meg, det var ikke deres problem sa han surt....der gikk enda en tur i dass...aaaa! Så jeg ringte Microsoft, jeg måtte sende maskinen til deres avdeling med DHL, det ville ta 2-4 uker før jeg fikk den i retur....*grrriner*.... ....skal jeg liksom vente 2-4 uker? NEEEEEI!!!!!!!!!!! Står i loven at Kunden selv velger om det er butikken produktet er kjøpt hos, eller produsenten selv som skal håndtere problematiske varer.. Så det er ikke opp til Expert å fortelle deg at du må gå direkte til MS selv om det er en mulighet. Du har loven på din side om du ber dem om å ordne opp. Men i det store og det hele må Expert returnere boxen til MS om de skal ta seg av det. Men da har du ihvertfall en plass du kan møte opp og klage om det skulle begynne å ta laaaang tid. Men sant skal sies.. MS brukte bare 8dager på å hente og returnere min box. PS! Vær gla om du treffer en svenske på MS support! Eg måtte forklare en inder at jeg bodde på Austtunsletta! Prøv på det.. men DHL fant frem selv om gata var helt ny og ikke registrert en plass i verden. hehehe, en inder. aiaia! Hadde han kjøpt den utenfor fast utsalgssted ja så hadde han hatt 30 dagers angrerett. Skaff deg en lånemaskin imellomtiden, krav på ett utlånsprodukt hvis servicen tar over 7 dager noe som det vil gjøre uansett. Hvis de setter seg på bakbeina så er det bare å true med forbrukerrådet, og lage litt styr i aviser etc så folder de i løpet av kort tid. Ja, da går jeg for det. Høres ut som den beste løsning, og med lånemaskin. Så sant dem tar inn maskinen, han var helt klar på at det når det gjaldt 360 så måtte forbrukeren forholde seg direkte til Microsoft sitt servicesenter, og ikke Expert.... ....men da lyver han jo egentlig, siden jeg faktisk har valget mellom at dem tar imot den, eller at jeg direkte kontakter Micrososft... ...han gav meg jo totalt ingen valg! Endret 5. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Prøv å restart modemet ditt, det hjelper på meg noen ganger. Er det slik at maskinen skal registrere med engang når en sitter inn adapteren? Selv om det ikke er noe trådløst nettverk i området? Altså at det står "Network adapter connected"! Jeg har har restartet modemet flere ganger med det hjelper ikke, linksys sier at den routeren støtter 360. Men problemet er egentlig ikke at den ikke finner noe nettverk, for så langt har jeg liksom ikke kommet pga. at maskinen ikke engang registrerer at jeg sitter inn adapteren i maskinen, altså det står "network adapter disconnected", selv om den er på plass og lyser. Lenke til kommentar
JernetTZ Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du har valget mellom Microsoft sin kundeservice eller Expert siden det er utsalgsstedet, forstenevnte kan du bare glemme aa faa laanemaskin fra, men Expert er i teorien pliktig til aa gi deg en laanemaskin siden servicen kommer til aa ta over 1 uke uansett. Det de daa kan referere til er at det vil volde de en unodvendig kostnad, men daa er det som sagt bare aa sette seg paa bakbeina og nevne at du vil gaa til forbrukerraadet og lokalavisen og henge de ut saa gir de seg rimelig greit vanligvis. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Er det slik at maskinen skal registrere med engang når en sitter inn adapteren? Selv om det ikke er noe trådløst nettverk i området? Altså at det står "Network adapter connected"! Ja. Den skal skrive at den trådløse adapteren er tilkoblet og leter etter nettverk. Lenke til kommentar
aril Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg hater ikke Xboxen min jeg, snarere tvert imot - jeg har blitt veldig glad i den. Den støyer, ja, støyer mye, men ikke nok til at jeg hater den. Det eneste jeg vil si jeg hater, og hater så til de grader, er denne hersens helstøpte, seige plastemballasjen som MS på død og liv skal pakke alt inn i. Hver eneste gang jeg kjøper noe nytt, er det nærmest en kamp på liv og død for å få ut det stakkars innholdet uten å ødelegge det. Dette må det bli slutt på. Straks! Off-topic, ja, men jeg bare måtte få det ut. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg synes du fortjener problemene dine... Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Men får du det røde lyset på den trådløse adapteren ? Iblant har jeg hatt et helvete med at det røde lyset har forsvunnet etter at for eksempel strømavbrudd eller at noen har slått av eller at noen har slått av bryteren på padden for Xbox 360en. Etterpå har jeg sittet og dratt pluggen inn og ut ab usb porten på baksiden til endelig det røde lyset kommer tilbake. det kommer iallfall ikke tilbake av seg selv. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Er problemet oppdaget under en uke etter kjøp burde du fått byttet til en ny en. Slikt blir sett på som DOA her. Hilsen en butikkmedarbeider (i en annen butikk og kjede) Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Men får du det røde lyset på den trådløse adapteren ? Iblant har jeg hatt et helvete med at det røde lyset har forsvunnet etter at for eksempel strømavbrudd eller at noen har slått av eller at noen har slått av bryteren på padden for Xbox 360en. Etterpå har jeg sittet og dratt pluggen inn og ut ab usb porten på baksiden til endelig det røde lyset kommer tilbake. det kommer iallfall ikke tilbake av seg selv. Har ikke hatt noe problem med det røde lyset, heldigvis, kan ikke få alle problemer på engang...eller sikkert noen som har opplevd det også med det tidligeste utgavene av 360. Er problemet oppdaget under en uke etter kjøp burde du fått byttet til en ny en.Slikt blir sett på som DOA her. Hilsen en butikkmedarbeider (i en annen butikk og kjede) Helt enig i det. Absolutt. Det er slike butikker en kommer tilbake til, for da føler en seg mer trygg når en handler der. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Nå skjønner jeg ingenting. Jeg har allerede byttet trådløse adapteren i en helt ny, i tilfelle det var den som var problemet, men det var det ikke. OK, så nå idag gikk jeg inn til EXPERT, jeg såg det var en annen ekspiditør en sist, dermed spurte jeg om jeg kunne få bytte i en ny 360 maskin. Han spurte "sjefen" sin, og dermed ordnet det seg. Jeg var kjempeglad, helt ny...igjen! Jeg kom hjem og plugget inn adapteren...hø...det står fortsatt Network Adapter Disconnected... ...så nå er jeg like tom som en utsugd kokkosnøtt. Det kan da umulig være at jeg er så uheldig, at den nye 360 også har samme feil, eller at den nye adapteren har feil...eller jeg vet ingenting lenger. Har byttet alt nytt (selv om alt det forrige også var helt nytt) , men til ingen nytte. Alle sier at det skal stå CONNECTED (selvsagt) når en sitter inn Network Adapteren, den står jo inni med rødt lys på og greier. Har igjen prøvd å plugge ut og inn og bla bla bla, for å se om det hjelper, pøø hehe (griner) ingenting hjelper tydeligvis. ...så nå er jeg bare oppgitt, helt utkjørt liksom...jeg har prøvd alt jo. Eller er det noen som knuser alle odds og forsatt har noen tips på lager? Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Eller er det noen som knuser alle odds og forsatt har noen tips på lager? Tja, du kan prøve det samme som mange av oss. Start med en enkel skrivemaskin, avanser deretter til en C64, Amiga 500 osv., for til slutt å få en bekrefelse på om du i det hele tatt er i stand til å operere en Xbox 360. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå