Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp, jeg har ett lite problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg holder på å lage en poengtabell som skal regne ut poeng i ett pilkastspill som kalles Cricket. Kort og godt går dette ut på at man har tallene 15-20 og Bullseye som poengtall. Poenget er at det kreves 3 treff på ett gitt tall før man kan score poeng på dette tallet.

Slik jeg nå har gjort så har jeg eks. 20*(antall treff-3)=temp score. Det som blir feil er selvsagt at man da starter med -60 på 20, -57 på 19 osv. Derfor har jeg lagret denne summen i C14-C20 slik at jeg kan sammenlikne den og kun ta den med i beregningen om den summen er større enn null, altså at man har 3 treff, slik at summen er null. Det skulle da føre til at summen i den reelle tempscoren er 0, frem til at man har kastet fler enn 3 treff og altså har kastet poenggivende piler på 20.

Det jeg har prøvd nå, men som ikke virker er: =SUMMERHVIS(C14;C14>0;C14)

Jeg trodde at den cellen som hadde dette innholdet skulle bli lik C14 om C14 var større enn 0, hvis ikke så skal man ikke gjøre noe.

Jeg har også prøvd =SUMMERHVIS(C14+C2;C14>0), det fører til at jeg får en feilmedling som sier at jeg har en feil i formelen. Jeg fatter ikke hva som er feil rett og slett. Har også prøvd å legge til området selv om det ikke er nødvendig: =SUMMERHVIS(C14+C2;C14>0;C14+C2)

Håper noen kløppere på dette kan dytte meg i riktig retning her, for dette begynner å bli irriterende.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...