Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blue screen, restart før jeg får feilkode

Anbefalte innlegg

Jeg får blue screen før Windows XP SP2 laster ferdig. Jeg vet ikke feilkoden fordi den restarter for raskt.

Hvordan finner jeg feilkoden når jeg ikke kommer inn i Windows? Er det en bios setting at den ikke skal restarte når den får bluescreen?

Jeg kommer nokså langt inn i lastingen av Windows, så regner med at den har begynt med drivere - men er ikke sikker.

Problemet kom ikke lenge etter at jeg prøvde å av-installere et VNC program men det var loadet og av-installeringen feilet.

Endret av kservik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sette tilbake til før problemet oppsto.

Start->kjør

Lim inn fet tekst %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Stoppe restart.

Kontrollpanel->system->avansert->oppstart og gjenoppretting->systemfeil

Fjern hake V "starte på nytt automatisk"

Liten minnedump (64kb)

%SystemRoot%\Minidump

Feilsøke.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Hvis du kommer inn i bios så kan du prøve å disable det meste av onboard hardware; nettverk, lyd, firewire, serial og evt. paralell portene, usb. Hvis den nå starter så enabler du en etter en til du finner synderen.

Vil bare nevne at jeg har samme problem, får blåskjerm og restart etter et par sekunder med loading av windows. Jeg har testet det meste og byttet omtrent alt av hardware uten å løse problemet. Jeg prøvde også å koble til en harddisk med nyinnstallert xp fra en annen maskin, men fikk akkurat samme feilen. Så jeg tror kanskje det kan være hovedkortet, men det trenger det jo ikke være i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...