Gå til innhold

Hva tilsvarer Ubuntus gedit i Kubuntu? Kate?

Anbefalte innlegg

Har begynt med kubuntu i stedet for ubuntu, i ubuntu så brukte jeg mye gedit som editor for tekstfiler, trodde tilsvarende i kubuntu het kate, men der tok jeg tydeligvis feil for den kommandoen eksisterer ikke får jeg beskjed om. Så hva er tilsvarende gedit i kubuntu? Er bare stress å bruke nano/pico :s

Endret av Skagen
Utbedret emnetittelen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv nylig gått over fra Ubuntu til Kubuntu. Må si at det er en del ting som er utrolig bra i KDE. Kate, Ktorrent og AmaroK er bare nydelige saker, langt bedre enn sine tilsvarende programmer i Gnome i mine øyne. Kopete ligger helt på linje med Pidgin, verken over eller under for min del (bruker den kun til msn).

Og alle systeminnstillingene er samlet på et sted, med logisk og god oppbygning. For en nybegynner som meg så er det ganske deilig.

Eneste jeg likte bedre i gnome var 2 panels desktopen, men det har jeg jo selvfølgelig ordnet meg i Kubuntu også. ;)

Lenke til kommentar

Det er jo selvfølgelig fullt mulig, men programmene er utvilsomt bedre integrert i det skrivebordsmiljøet de er laget for. Både med tanke på utseende/brukergrensesnitt og "sammarbeid" applikasjonene i mellom. I tillegg så blir det jo litt waste/bloat å ha en hel del programmer innstalert som man ikke bruker (Firefox, Totem, GEdit, Evidence, Evolution) osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...