Gå til innhold

Radeon 9500 -> 9700 ??


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har lest en del steder at man kan modde Radeon 9500 kortene til 9700, og at det funker uten prob med en bios og driver oppgradering.

 

Det jeg lurer på i forbindelse med dette er,; har noen av produsentene faktisk fått ut fingern og gjort noe for å motvirke at alle vi som hadde tenkt oss et Radeon 9700 / 9700 Pro, bare kjøper oss et 9500 og oppgraderer drivere/bios og så evt klokker det opp ??

 

Og sist, men ikke minst..

Som dere sikkert har skjønt har jeg tenkt meg et nytt skjermkort, noen som har erfaringer rundt de forskjellige produsentene av Radeon kort ?

Har vel egentlig kommet frem til at Sapphire er en bra prod..

 

Takknemlig for alle svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutt på moroa Stein E.

 

De 9500 kortene man får kjøpt nå, kan ikke moddes til 9700 lengre. Disse kortene er svarte, med 4 ram-brikker på langs.

 

Derimot kan man modde 9500-kort til 9500 Pro-kort, noe som gir en bedre ytelse (= ca 1500-2500 poeng i 3DMark 2001 SE B330).

 

 

Ps Data selger denne uken Club 3D Kort, 9500 Pro til 1495 kr.

Det vil jeg virkelig kalle en deal..

 

Club 3D har produsert masse gode skjermkort tidligere, så det kan kanskje hende at dette er også bra?

Lenke til kommentar

Jeg leste i et annet innlegg at en eller annen hadde klart å modde det kortet du snakker om til et 9700 kort... kan det være mulig at det henger igjen noen gamle kort der ?

 

Har ikke fulgt med på noen uker, så jeg vet ikke når de begynte å sende ut de nye kortene.

Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig fått forståelsen av at RivaTuner faktisk ikke fungerer så bra som noen skal ha det til .. Synes jeg leste noe om Wizard bios (eller noe i den duren :smile: )

 

Men, fortsatt... skulle gjerne hatt tak i ett av de gamle korta... Er jo kjedelig å bruke masse ekstra "student" penger på 9700 Pro når man egentlig kan slippe unna med et 9500....

 

 

 

Hører gjerne inspill ang dette oppsettet også.

 

Asus P4G8X Deluxe

P4 2.4 (533Mhz)

2x 256mb Twinmos PC3700

Chieftec Dragon Midi

Radeon 9500 (så sant jeg finner et jeg kan modde til 9700 PRO)

Seagate Barracuda V 120Gb S-ATA

Swiftech MCX4000B

Enermax 80x80mm regulerbar vifte

 

Senere også bygges ut med noen kabinett vifter og en DigitalDoc, samt Lyd-demping av hele kabinettet.

Og noen ekstra HD'er.

Lenke til kommentar

Hm, har alt bestilt et Radeon 9100 for å spare litt og heller oppgradere senere, men det 9500 Pro-et der koster 600 kroner mer.... Har ikke så mye spenn at det gjør noe men 600 kroner er jo ikke så enormt mye.

 

Er det verdt det for en som hovedsaklig driver 2d og film og mindre spill?

Lenke til kommentar
Hm, har alt bestil et Radeon 9100 for å spare litt og heller oppgradere senere, men det 9500 Pro-et der koster 600 kroner mer.... Har ikke så mye spenn at det gjør noe men 600 kroner er jo ikke så enormt mye.

 

Er det verdt det for en som hovedsaklig driver 2d og film og mindre spill?

 

ATi gjør en deal med DivX folka og det ser ut til at deres kort støtte DivX og gi mer hastighet og kvalitet under avspilling. Jeg er ikke helt sikker på det, leste en artikkel om det på www.theinquirer.com

Lenke til kommentar

olaeirik skrev..

Ps Data selger denne uken Club 3D Kort, 9500 Pro til 1495 kr.

Det vil jeg virkelig kalle en deal..

 

Var for godt til å være sant..

 

Dette er et Connect3D nonpro. Connect3d 9500Pro selger de til 1.645,- Bare så j.. synd at de ikke klarer å levere dette kortet ennå.

 

Nonpro: www.psdata.no/product.asp?id=&sku=ATIC3D%2D6022&sPrevLocation=Forside

Pro: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=A...ermkort+%2F+AGP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...