Gå til innhold

Bruke bærbar DVD spiller til bildevisning

Anbefalte innlegg

Hei. har funnet ut at en slik kan være nyttig for å redigere bilder i pauser, og vise folk bilder. bla.

Mitt noe enkelte og muligens dumme spørsmål er:

Kan alle spillere dette? uansett pris? Regner med at de fleste om ikkje alle har inngang som kan kobles til kamera?

Takk uansett for svar. Vil være sikker før eg kjøper en slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke tro at alle kan dette.

Kravet er at de må ha en S-video inngang (hvertfall for mitt kamera), eller i det minste ta i mot bildedata i det formatet.

Kameraet mitt fikser resten. Dette var forøvrig en interessant ide.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

den gule du ser på bilde trodde jeg var Svideo?

Uansett. det står også at den kan brenne CD-er. så da kan den evtuelt også brukes til backup? Kordan gjøres isåfall dette? rett fra kameraet eller er det harddisk på denne som den går via før det brennes ut?

Lenke til kommentar

Hei.

Har sett litt på dette produktet nå.

Den du linker til tror jeg IKKE kan brukes til det du ønsker.

Den har video utganger, men det er ingen referanser til videoinnganger. Produsenten har ikke lenger dette produktet listet over tilgjengelige produkter på hjemmesiden, så jeg finner ikke spesifisert info på den.

Sjekket modellen over, var sparsomt med informasjon på produsenten sin side. Den hadde heller ikke noen ref til innganger.

Den har video UTganger, men det vil ikke hjelpe deg.

Videre:

Denne saken har IKKE innebygget CD/DVD-brenner. Men den kan LESE brente media.

Håper dette svaret var oppklarende.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Hei. noen forslag til ka eg da kan kjøpe? lister opp noen om du gidd å sjekke dem. siden du tydligvis har god peiling på dette.

http://www.pixmania.com/no/no/950895/art/t...m=81#tech-specs

denne sies å ha en sammensatt audio video inngang. Vil det duge?

litt mer usikker på denne

http://www.pixmania.com/no/no/716523/art/p...m=21#tech-specs

For å si det sånn. En slik spiller er nok helt genialt når eg skal ta bilder eg skal selge. Da får folk en mye bedre oversikt og valgmuligheter på stedet. Mange i USA bruker denne til portrett bruk osv. Og det er nok gode greier siden kamera skjermen er såpass dårlig.

Lenke til kommentar
Hei. noen forslag til ka eg da kan kjøpe? lister opp noen om du gidd å sjekke dem. siden du tydligvis har god peiling på dette.

http://www.pixmania.com/no/no/950895/art/t...m=81#tech-specs

denne sies å ha en sammensatt audio video inngang. Vil det duge?

litt mer usikker på denne

http://www.pixmania.com/no/no/716523/art/p...m=21#tech-specs

For å si det sånn. En slik spiller er nok helt genialt når eg skal ta bilder eg skal selge. Da får folk en mye bedre oversikt og valgmuligheter på stedet. Mange i USA bruker denne til portrett bruk osv. Og det er nok gode greier siden kamera skjermen er såpass dårlig.

De spillerne du har sett på har altfor lav oppløsning: kun 480 x 234

Se også på denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;hl=bærbar+DVD

Lenke til kommentar
ble ikkje veldig mye klokere av den andre tråden. er oppløsningen et stort problem? jeg er ganske forvirret no.

Så om noen gidd, så setter jeg stor pris på hjelp her no!

Du har en Nikon D80? Kameraet har en oppløsning på 3872 x 2592 piksler (10.0 MP)

Den DVD spilleren du har sett på har en skjermoppløsning på 480 x 234 piksler og i tillegg har spilleren nesten ikke noe minne; dvs at den vil bli veldig treg til å bla igjennom store bildefiler med.....men til lavoppløselige mobilkamerabilder blir den antagelig bra nok... Sjekk også hvilken oppløsning du har på PC skjermen din som du ser på dine bilder med. Forsøk å sette skjermoppløsningen til det laveste og se på bildene dine igjen....

Men om du ikke skjønner; ta med deg kamera eller minnebrikke og test selv i en butikk..

Lenke til kommentar

takk. jeg skal nok ta med kameratet i butikk ja. men uansett. har noen særlig med minne? et bilde som jeg normalt tar i JPG er jo omtrent 500kb, så du mener at vil gå treigt på de fleste billig modellene? takk for oppklaringen, skal nok finne noe som duger her!

men gode tips kom du i alle fall med!

Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe en bildebank fra Epson? De har rimelig stor skjerm, og kan lese både fra egen hd og minnekort. Det kjekke er at en slik også kan vise raw, noe som er fint hvis du bare bruker det på grunn av plassmangel på kortet.

noen forslag mer enn ka mer enn epson den heter? er åpen for alle gode forslag!

Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe en bildebank fra Epson? De har rimelig stor skjerm, og kan lese både fra egen hd og minnekort. Det kjekke er at en slik også kan vise raw, noe som er fint hvis du bare bruker det på grunn av plassmangel på kortet.

noen forslag mer enn ka mer enn epson den heter? er åpen for alle gode forslag!

Google er din venn i nøden, aksje. Trodde du var litt mer bevandret i nettbruk.

Lenke til kommentar
ja, kan om eg vil. ville først og fremst ha anb av produkt, og der stoler jeg ikkje på google. ser på forskjellige no, men problemmet er jo at skjermen er liten. Noe jeg ville unngå!!

Hvis du ønsker å vise bilder frem, så er skjermen stor nok når man holder den i hånden. Det blir som å sende 10x15 kopier på rundgang. Skjermen er i tillegg veldig god, hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
ja, kan om eg vil. ville først og fremst ha anb av produkt, og der stoler jeg ikkje på google. ser på forskjellige no, men problemmet er jo at skjermen er liten. Noe jeg ville unngå!!

Hvis du ønsker å vise bilder frem, så er skjermen stor nok når man holder den i hånden. Det blir som å sende 10x15 kopier på rundgang. Skjermen er i tillegg veldig god, hvis jeg ikke husker feil.

takk. var et godt tips. på en måte slår jeg to fluer i en smekk. Jeg kommer sårt til å trenge backup muligheter når jeg skal på ferie. Da blir det nok mange tusen bilder, og de kan ikkje gå tapt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...