thomassit0 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hvorfor er det ikke mer kjærlighet i verden? Religion. Interreligiøse konflikter er en manifestasjon av fremmedfrykt og arkaiske maktkamper. Religioner er ikke opphav til noe som helst. Alt som foregår mellom folk og mellom folkeslag eksisterte lenge før noen gjorde det til en dogmatisk doktrine i form av en «hellig skrift». Føler du deg smart når du bruker disse "store ordene" ? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Skal ikke dette være en arena også for dem hvis språkbruk er elevert, distingvert og adekvat? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Skal ikke dette være en arena også for dem hvis språkbruk er elevert, distingvert og adekvat? Hadde en lærer på barneskolen som stadig brukte uforståelige fremmedord, dette for at de som hørte de skulle lure på hva de betød og dermed lære noe nytt, tror ikke denne planen fungerte, men det var jo en god tanke Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Bibelen forteller hvordan det skal være i de siste dager. ... Og vår stadige tilstedeværelse forteller at historiens mangfoldige endetidsprofetier har slått grundig feil. http://www.abhota.info/ Det står også i bibelen at det vil komme folk som prøver å latterliggjøre kristendommen fordi enden enda ikke har kommet selv om den har blitt forutsagt fra gammelt av. Bibelen forteller også om falske profeter. Jeg forsøkte ikke å latterliggjøre kristendommen, alt jeg sier er at denne skremselspropagandaen om endetider ikke er noe nytt. Når Thea kom med sin skråsikre antydning så jeg meg derfor berettiget til å minne henne på at selv om man roper ulv mange ganger så betyr ikke det nødvendigvis at ulven faktisk kommer. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det synes jeg. Et akademisk nivå på diskusjonene har aldri skadet noen. Topic: Jeg tror evolusjonen kan forklare hvorfor det ikke er mer kjærlighet i verden. Vi har evolvert til å være kjærlige mot dem som står oss nærmest, dette for å øke overlevelsesevnen vår. Altruisme som strekker seg lenger enn dette er ikke alltid en fordel. Faktisk kan det lønne seg å være en drittsekk iblant. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Ja, sant, prøv å få tak i jenter ved å gå rundt og være snill hele tiden, det hjelper å innimellom oppføre seg som en kødd. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Faktisk kan det lønne seg å være en drittsekk iblant. I forkynnerens bok i bibelen står det: "Kast ditt brød på vannet, lenge etter kan du finne det igjen." Altså at dersom du gjør en god gjernen som ikke synes å lønne seg for øyeblikket, og at det egentlig heller ville lønnet så å være en drittsekk, så vil man kunne oppleve å få det gode igjen med tiden. Dersom man har for vane å hjelpe andre, så er jo sjangsen større for at man skal få hjelp igjen, dersom man skulle få behov for det. "Del det du har, med sju eller åtte; for du vet ikke hvilke ulykker som kan hende på jorden." Ja, sant, prøv å få tak i jenter ved å gå rundt og være snill hele tiden, det hjelper å innimellom oppføre seg som en kødd. Jeg er snill og har aldri manglet jenter Endret 10. mai 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Det er helt riktig, Bellicus. Grunnen til at man er gode mot andre, er at det øker sjansen for at andre er gode tilbake. De fleste får en dårlig følelse når de gjør noe vondt mot andre. Men det er ikke til å komme bort fra at det ofte kan lønne seg å være en drittsekk. GeirGrusom har et poeng. Hvis man er litt drittsekk, øker sjansen på damefronten. Snillhet forbindes ofte med svakhet, og jenter ønsker en sterk mann til å forsvare seg selv og avkommet. Bra for deg at du har draget, Bellicus. Jeg har aldri sagt at du ikke kan få fitte selv om du er snill, jeg sier at sjansen statistisk sett er større om du er litt "bad". Endret 10. mai 2008 av flueprat Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Svar på topic: Fordi genene våre er egoistiske. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Vet ikke jeg. ... har da alltid fått fatt i jenter uten å være annet enn snill, så det dere mener er at dere får fatt i en type jenter som liker menn som er litt "kødd" antagelig. OT: Har faktisk hatt større hell med damer på denne måten: Jeg viser at jeg er interisert og blir "avvist" av dama. Etter at hun "avviser" meg later jeg som om hun er luft, ser ikke på henne, merker henne ikke og bryr meg likosm ikke om hun er der eller ikke og veldig ofte faller kvinner for den taktikken De lurer da på hvorfor og hvordan de ikke lenger er attraktive hos meg eller noe slikt, men det virker! Kan si det sånn: De som prøver å gå på å tøffe seg for å oppnå noe hos meg går på en smell, for å si det sånn... Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Alle kristne!! Hvorfor løper dere ikke ut av huset!? Det kan komme en meteor fra verdensrommet gjennom taket deres! Kom igjen, dere har da ingenting å tape på å løpe ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå