Gå til innhold

BK: Noen prøvebilder med ny vidvinkel

RandiA

Anbefalte innlegg

Hmm.. det hadde jeg ikke ventet, PMnormal.. :) ....men som du har nevnt, ser det er ikke helt lett å bruke slik vidvinkel. Trengs mye øving for å få det bra ja, ser det. Var inne på tanken når det gjelder "mengden av vann", men kom til at jeg skulle la det være så mye, for bryggene er såpass dominerende, at de "trenger" så mye vann for ikke å virke "klumpete og avstumpet". Skyggene blir fremtredende ja, for dette er ganske sent på kvelden, ikke lenge til solnedgang.

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kanskje enig i det med vannet, men skygger er det aldri noen grunn til å unnskylde. Man må ta bildet på riktig tid av døgnet, hvis det er mulig. Bor man nær location er det lett, er man på besøk litt vanskeligere. Uansett er det en del av jobben til en fotograf å velge riktig tidspunkt, når det er mulig. Lyset er den viktigste komponenten å ta hensyn til. Fotografering er maling med lys, vet du.

Lenke til kommentar
Er kanskje enig i det med vannet, men skygger er det aldri noen grunn til å unnskylde. Man må ta bildet på riktig tid av døgnet, hvis det er mulig.

:!: :!: Der lærte jeg noe igjen, så i ettertid det med skyggen ja. Så jeg vil nok gå for rett tidspunkt når jeg skal gjøre det helt rett :yes: ..ingen unnskyldning: men nå var det iveren etter å begynne å prøve det objektivet, så måtte jeg gjøre det når jeg hadde tid... (Men nå har jeg heller ikke ambisjoner om å bli fotograf...bare ha en morsom hobby). Men helt klart: Takknemlig for at du gjorde meg oppmerksom på skyggene på bryggene, noen ganger er det fint med lys- og skygge-virkning, men der virket det bare forstyrrende. Enig i det.

RandiA

Lenke til kommentar

1.mai kveld ble brukt til litt utprøving av vidvinkelen…men her må det visst mye grundig øving og lesing til for å få det bra. Forslag til hvordan hovedbygningen på gamle NTH kunne blitt bedre?

post-92574-1209759587_thumb.jpg

TV:1/80

Av: 7

ISO: 800

Focal L: 10mm

Canon 10-22mm

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...