Cuneax Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det er flere problemer med denne tråden. For det første har den et lite presist navn. Hva slags hardcore er det snakk om når man ser tråden fra utsiden? Hardcore-taggen på last.fm viser en helt annen type musikk. Så tilbake til problemet fra utsiden: Er det hardcore punk, hardcore dancing, melodic hardcore, hardcore techno, breakbeat hardcore, hardcore breaks, happy hardcore, UK hardcore, hardcore hip hop, digital hardcore eller hardcore dancing det er snakk om? Emnetittelen bør justeres med dette i bakhodet. I tillegg ser vi flere eksempler av mange som ikke forstår hva sjangeren er. Trådstarter kommer med noen eksempler i første innlegg, men flere eksempler på artister og en beskrivelse/historie om sjangeren er anbefalt å få på plass (som i denne tråden). Dette er musikkpolitisk moderering og kan kommenteres i tråden PS: Godt tiltak. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Regnet med den der kanskje ville komme, cun Uansett så skriver jeg i første tråden at det er elektronisk hardcore i alle fall. (Og ingen har kommet med forslag på sjangrene du nevnte.) Som regel vil de som leser det skjønne. Hardcore techno finnes vel ikke, og det nærmeste du vil finne der er Schranz techno eller Hard Techno i alle fall. Mange av de andre du nevner der har jeg rett og slett ikke hørt om. For min del er det vanskelig å forklare helt hardcore opp mot andre sjangre. Kan i alle fall si litt på det i forhold til hardstyle og det er beaten og BPM'en som du finner i de forskjellige. Jeg har prøvd litt i alle fall. Hvis noen kan komme med en god og fyldig forklaring er det veldig flott, og jeg legger den lett i førstetråden. Hvis noen kommer med konkret info osv til meg og hvis du, cun, kan gi meg et eksempel på spesifikk topic-navn hadde det vært flott. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Wikipedia foreslår "Hardcore techno" eller "Hardcore dance music". http://en.wikipedia.org/wiki/Hardcore_techno Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Wikipedia foreslår "Hardcore techno" eller "Hardcore dance music". http://en.wikipedia.org/wiki/Hardcore_techno Hardcore techno or Hardcore dance music, often referred to as just "hardcore" is a style of electronic music that originated in the early-to-mid-1990s in multiple locations including the Netherlands, Germany and the UK. Altså bør jeg kunne skrive elektronisk hardcore. Dessuten er det ikke noe som heter hardcore techno, da det hardeste er Schranz Techno. Endret 5. mai 2008 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Hardcore er også en punkrock-stil fra 80 og 90-tallet, der alt går fortest mulig med bare ropevokal over. I GTA4 f.eks. er det en egen hardcore-kanal som er bare sånn kjapp punkrock. Så trådtittel er nok misvisende. Endret 5. mai 2008 av Bytex Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Det jeg skulle frem til var om jeg bare skulle skrive elektronisk hardcore Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Er jo ikke alt som er nederlandsk! Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 hehe, sant det Angerfist - Dominator Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Dominator er elsk! Angerfist - Dominator (Outblast & Angerfist remix) Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) RTC - Army Of Hardcore korsakoff - unrivalled Endret 9. mai 2008 av Jin'Rik'Sha Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Kasparov feat MC Raw - We Will Dominate Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Kasparov feat MC Raw - We Will Dominate fett låt Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Chosen Few and s'Aphira - Da Funky Beatz VM i bass Endret 15. mai 2008 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Pyrot3k Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Prøv ut albummene: 3X Hard3r Chapter DHT Virus Masters Of Hardcore Hardcore To The Bone Masif Hardcore Sykt bra med hardcore på de albummene ^^ HTID ^^ Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Album: Evil Activities - Evilution CD 1 01.Evilution 02.Cold As Me 03.No Place To Hide 04.To Claim The Future 05.Raw To The Floor 06.Extreme Audio 07.The Way I Am (Endymion Remix) 08.Never Fall Asleep 09.From Cradle To Grave 10.Quiet Dedication (Neophyte & Tha Playah Remix) 11.Klaar Om Te Rossen CD 2 01.Nobody Said It Was Easy 02.Vengeance 03.Rocking With The Best 04.Murder 05.Nothing 06.Raise It Up 07.2008 Skulls (Headbanger Remix) 08.Invincible 09.Do You Like Bass. (Tha Playah Remix) 10.Step Up 11.Pokkeherrie Lenke til kommentar
deathfuck Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 hardcore er digg har noen album godfathers of hardcore2004 Godfathers of Hardcore, Vol. 3 Godfathers of Hardcore, Vol. 5 og fikk ultimate hardcore 2 i posten i dag Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Noen anbefalinger: Ophidian The Outside Agency Endymion Hamunaptra Nosferatu Mindustries Petrochemical Sjekk ut www.cardiac.nl. Der kan man finne en engelsk/nederlandsk nettbutikk med lydeksempler. Endret 21. mai 2008 av IIIvolt Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Kanskje tidenes hardcoresang: Se filmen hos Youtube The Stunned Guys - Hymn (Neophyte remix) Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kanskje tidenes hardcoresang: Se filmen hos Youtube The Stunned Guys - Hymn (Neophyte remix) Enig der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå