s1gnal Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Hei Hovedkort Gigabyte 965G-DS3 (oppdaterde drivere inkl. Bios) CPU Intel Core 2 Duo E6300 Minne Corsair PC2-6400 (400mhz) Problem CPUen ligger på rundt 45c når jeg stresser den i ca 5 min. Idle temperaturen er på 37-39c. Noe som er akseptabelt når den ikke er klokket opp. Det som er rart er at jeg klarte å starte maskinen helt fint med (testet ok også): 7x Multiplier 318 FSB Speed 2.50 Memory Multiplier EPP Minne Timings CPU Voltage Control på rundt 1.375V (noe som er godt innenfor hva som er vanlig) CPUen kjørte da på 2226 mhz Så prøvde jeg litt mer FSB Speed, men fant ikke BIOSen SATA Harddiskene, så fikk ikke startet Windows.. Så jeg prøvde å stille FSB Speed ned igjen, men nå skjedde det samme, fant ikke SATA Harddiskene.. Det rare er at etter en stund så fikk jeg klokket den opp igjen. Har sjekket CPU temeraturen under load. Ligger på rundt 47-50c, noe som er lavt, da min CPU skal klare 60c uten problem under load. Har prøvd å stille CPU Volten opp og ned, uten at det hjalp noe på stabiliteten. Noen som har noen tips. Evt. hva bør jeg se etter? Takker for all den hjelp jeg kan få. Spør i vei, så svarer jeg så raskt som mulig. Endret 3. mai 2008 av s1gnal Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Fant feilen etter endel research.. viser seg at Gigabyte 965G DS3 er elendig til klokking grunnet til sitt innebygde VGA på hovedkortet. De fleste som har prøvd å klokke med dette hovedkortet har måttet gi seg med 300-320 FSB Speed. Hadde jeg hatt 965P DS3 versjonen istede, så hadde jeg kunne klokket til 400-500 FSB Speed. Sux.. Vel vel, tråden er løst! Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 hei, du kan kanskje deaktivere VGA kortet. Videre, må du alltid låse PCI/PCI-E buss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå