Gå til innhold

Spørsmål om custom firmware til psp !

Pondus777

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en Psp som jeg har tenkt og legge inn custom firmware på og har noen spørsmål:

1. Hva er skjangsen for at den bricker seg ??

2. Hva er fordelene med en Psp med custom firmware ?

3. Hva er ulempene med en Psp med custom firmware ?

4. Jeg har versjon 3.95 og har ikke TA-082 kort, og lurer på om noen kunne tenkt seg og skrive opp alle guidene jeg må igjennom i rett rekkefølge (Tenker på en av disse guidene) for vet ikke helt hva jeg må igjennom :)

5. Når jeg går igjennom Pandoras Battery guiden, er jeg nøtt til og kjøpe meg et nytt batteri? Kan jeg bruke samme batteri uansett firmware etter jeg har gjort denne guiden ?? Er det noe skjangse for at det ødelegges ?

Takker for svar :)

Endret av Pondus777
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, tool batteri kan fås på gamezone.no for 199,- om man ikke klarer å lage det selv, og magic memstick kan lastes ned ferdiglagd. Ser jo du reklamerer for deg selv i flere tråder her.

Om du bare vil ha hjelp til å få modifisert firmware er det mange som gjør det for deg til 200,- sjekk bruktmarkedet. Ingen vits å kjøpe ferdig batteri og memstick dette kan du lage selv.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Deler egne erfaringer jeg, moddet søsteren min sin psp:

1. Kjøpte batteri fra modnet (ikke kjøp den greia han luringen over selger, kjøp heller pandora + en skikkelig minnebrikke med ekstra plass på..

2. Lagde sånn magic memstick med guiden fra tråden over, kjempelett.. installerte deretter custom firmware og la inn spill... Veldig lett, dersom du skulle klare å bricke pspen kan du unbricke den med batteriet uansett.. så no worries.

Fordel: Snes-emulator!! n64, nes osv.. vet ikke hvor bra dette funker.. + piratkopierte spill da seff :)

Ulempe: Jeg sliter med at krevende spill som final fantasy og god of war hakker noe HELT sykt på videosekvenser osv, ødelegger hele opplevelsen for meg.

Lenke til kommentar

Er det bare i videosekvenser ? vil det ha noe effekt på vanlig spilling offline og/eller online ?

Kunne tenkt meg som sagt da å kunne få over SNES,NES,AMiga,N64 spill etc, og kunne se youtube vids,internet radioen,høre på musikk mens man spiller (hovedsaklig så og si alt det som er i guiden på forumet her)..

Men må da kjøpe slim med spill etc.. 4gb minne x 2 ? Hvor 1 4gb blir brukt til som magic memstick ?

og da 1stk batteri fra modnet ?

Så skal det bare være å overføre og innstalere... ?

Lenke til kommentar

du kan ha spill på magic memstick altså.. akkurat den "magic" delen brukes jo bare akkurat når du oppdaterer firmware... Det er ikke så enkelt som å bare overføre å installere, men det ligger en utrolig bra guide som "sticky" her på forumet. Bare les første post, og ikke vær redd for å spørre der om du møter på problemer.

Når det gjelder lagg:

På final fantasy hakket det bare i videoer.. på god of war og indiana jones hakket det hver gang det skjedde mye, generellt lav framerate. Det skal visst være bedre med nyere CFW, jeg hadde versjon 3,72.

Uansett er det jo verdt å modde, dersom et spill du synest er bra hakker for mye så kjøper du det jo bare utenom.

Lenke til kommentar

ah =) de som lagger for deg har du lasta ned ? kjøper det meste jeg = )

Men takker og bukker for hjelpen.. får følge guiden, og rope etter hjelp i den tråden hvis jeg står fast på ting = )

Et litt OFT spm på slutten her..

Noen andre steder enn VGP som selger billige psp bundles ?

Ser den slim bundlen med GoW ble fjerna nå, og de ikke har noe inne nå. Bestiller nok imorra...

Lenke til kommentar

Glem det, kjøpte den jeg.. Da er GoW psp slim bundle,4gb MB,socom FTB2,socom headsett, Pc/psp USB kabel på vei.. = ) og bestiller handgrip og pandora batteri fra modnet nå.

Edit: Bestillingen fra VGP kom forøvrig på 2130kr, og handgrip + pandora fra modnet kommer på ca 250-300kr.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...