Romis Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hei. Jeg har tenkt på sex, og med og kjæresten har snakket om det. Men jeg lurer på hvor sikker kondom egentlig er? Hadde vært kjempefint med ordentlige svar. :] Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) 98%. Ved perfekt bruk, vel å merke. Vanlig bruk: 82-90%. Kilde. Endret 30. april 2008 av TrondH86 Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Smell til med 2 så er du helt sikker? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nei ikke gjør det, da kan de sprekke av friksjonen. Jada, jeg ser ironien. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Den beste prevensjon er avholdenhet. Dere kan jo vurdere å vente til dere blir eldre og klare til å gifte dere, da er det greit å få unger itillegg om det skjærer seg. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Temmelig usakelig vil jeg si, Blåbær. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Vil tippe Blåbær kødda der, men kan godt hende han var dønn seriøs, så ikke heng meg etter ballene om jeg tar feil. Endret 1. mai 2008 av Erasus Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Han vil jo unngå å få dama på tjukken, hva er galt med å nevne den sikreste metoden for å slippe det? Endret 1. mai 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) "Kondom, hvor sikker er den?" - Altså kondom, ikke metode. La ungdommen kose seg. Endret 1. mai 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hvis kondomen er 90% sikker burde man ikke få unge 10 av 100 ganger? Statistikk suger. =\ Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Synes det er en tankevekker når i beste fall 2 av 100 ligg vil ende med barn eller 9 av 50 i statistikkens laveste sikkerhetsrate. Blir mye barn det av et aktivt par. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hvis kondomen er 90% sikker burde man ikke få unge 10 av 100 ganger? Statistikk suger. =\ Man blir ikke gravid hver gang etter sex. Kjenner flere par som har fått unger etter riktig bruk av p-piller som skal være sikrere enn kondom. Og i mitt tilfelle har kondomet sprukket mange ganger. Så kan ikke si at kondom er så sikker som folk skal ha det til. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Kondom er omtrent så sikkert du får det. Pregnancy rates (first year, latex)Perfect use 2% Typical use 10–18% Legg merke til dette. Dette er latex-kondomer det gjelder, og det er per år, ikke per ligg. Altså har 2 % av alle par som bruker kondomet riktig hver gang de har sex i et helt år, mot formodning endt opp med en unge. Blåbær kommer med et viktig poeng; Den eneste måten å garantere å ikke få barn på, er å ikke ha vaginalt samleie. Men bruker man p-piller, kondom eller kanskje begge deler, kan man være ganske sikker. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Takk for svar, alle sammen. Det ser ikke ut som kondom var så sikker som jeg trodde. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Men som hovedregel så går det bra, så ikke tenk på det Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Kondom på pojken og p-piller på flicken er anbefal for beskyttelse mot kjønnsykdommer og graviditet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå