Gå til innhold

Retur av minne kit

Anbefalte innlegg

Hei, er ikke helt 100% på om denne skal være her eller på forbrukerrett.

Kjøpte i allefall ett crucial ballistix sett med 2x1gb brikker, nå har den ene tatt kvelden og jeg ønsker å benytte meg av garantien. Greit nok sier amentio (etter én mnd. og 4 eposter.) Men! De insistere da på at jeg returnerer hele produktet, altså begge brikkene selv om vi er enige om at det ikke er noen feil på brikke nr. 2.

Er det jeg som er vanskelig når jeg ikke vil være uten data i 2+ uker mens Amentio finner ut at ja, jammen, denne brikken er jo død og sender meg en ny en?

Og mer viktig, har de retten på sin side i denne saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok redd for at Amentio har sitt på det tørre. Dette er et produkt som blir erstattet i sin helhet fra leverandør. Leverandøren vil ikke erstatt kun én brikke for Amentio, og derfor må de ha begge i retur. Kjipt for deg, men sånn er det med mindre Amentio vil ta tapet på seg selv istendenfor at leverandøren gjør det. Kanskje litt smålig hvis du ser på kun deg selv, men dersom Amentio skulle ha gitt alle kunder et nytt produkt hver gang det var en slik sak ville det ha blitt dyrt for dem.

Jeg føler med deg, men på en annen side kan du kjøpe en billig minnebrikke et annet sted for 130 kroner så har du en maskin i mellomtiden.

Edit: Dersom produktet fortsatt er på lager hos Amentio kunne de enkelt og greit ha sendt deg en ny brikke. Når de så får din defekte kan de da pakken den sammen med sin egen og sende disse denne tilbake til leverandør. Det ville vi ha gjort der jeg jobber.

Edit #2: Rusbrusen begynner å kicke inn her. Amentio har ikke noe eget lager. De bestiller fra billigste leverandør som så sender direkte til kunde. Derfor må de ha begge tilbake.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Er nok redd for at Amentio har sitt på det tørre. Dette er et produkt som blir erstattet i sin helhet fra leverandør. Leverandøren vil ikke erstatt kun én brikke for Amentio, og derfor må de ha begge i retur. Kjipt for deg, men sånn er det med mindre Amentio vil ta tapet på seg selv istendenfor at leverandøren gjør det. Kanskje litt smålig hvis du ser på kun deg selv, men dersom Amentio skulle ha gitt alle kunder et nytt produkt hver gang det var en slik sak ville det ha blitt dyrt for dem.

Jeg føler med deg, men på en annen side kan du kjøpe en billig minnebrikke et annet sted for 130 kroner så har du en maskin i mellomtiden.

Edit: Dersom produktet fortsatt er på lager hos Amentio kunne de enkelt og greit ha sendt deg en ny brikke. Når de så får din defekte kan de da pakken den sammen med sin egen og sende disse denne tilbake til leverandør. Det ville vi ha gjort der jeg jobber.

Edit #2: Rusbrusen begynner å kicke inn her. Amentio har ikke noe eget lager. De bestiller fra billigste leverandør som så sender direkte til kunde. Derfor må de ha begge tilbake.

Jeg skjønner jo med litt godvilje at Amentio trenger hele produktet, men dette produktet er jo egentlig bare dobbelt opp av ett annet produkt. De selger jo disse ram brikkene separat også. Det jeg ikke da forstår er hvorfor de ikke kan sende den tilbake som enkeltbrikke?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner jo med litt godvilje at Amentio trenger hele produktet, men dette produktet er jo egentlig bare dobbelt opp av ett annet produkt. De selger jo disse ram brikkene separat også. Det jeg ikke da forstår er hvorfor de ikke kan sende den tilbake som enkeltbrikke?

Fordi de ikke har noe eget lager. De kan ikke bare gå ned og plukke en brikke som de så legger sammen med den du sender inn. De bestiller direkte fra leverandør og ut til kunde. Leverandørene vil aldri godta å bare få én brikke tilbake. De skal ha hele produktet.

Det er en grunn til at Amentio kan være så rimelige. De kutter alt til beinet, og om et par år sitter det sikkert bare én person som titter på at serveren tar av seg all jobben. Dette får konsekvenser for servicegraden. Pris har ofte (nesten alltid) en sammenheng med service.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...