Gå til innhold

GeForce vs. ATI

Anbefalte innlegg

Vurderer etterhvert å bytte ut mitt noe eldrende skjermkort, og lurer på hva som er det mest fornuftige kjøpet for maks. 2000 kroner??

Har hatt både ATI og GeForce, men faktisk en del dårlige erfaringer med ATI-kortet (et ATI All-In-Wonder Radeon). Skal allikevel ikke forhåndsdømme ATI.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI helt klart. De har best ytelse og det er det skjermkortet skal ha!

Need I say more? Eneste ulempe slik jeg ser det er at ATI kortene trekker mere strøm, du vet med disse strømprisene. HE he, bare fleiper, men de gjør faktisk det, ikke mye sikkert, men nok til at AGP porten ikke klarer å drive de alene, du må koble de rett på PSU! De bruker vanlig små strømkontakter, og det følger med det du trenger om du trenger en overgang!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Jeg hadde Valgt for garantien sin skyld et ATi Radeon 9500 PRO 128 mb, bygd av ATi altså ikke noe Sapphire eller noe sånt.

Men disse er ikke så mange av, de er nesten samle objekter, vet bare om en sjappe som selger 9700 PRO fra ATi selv.

Hvis garanti ikke betyr noe så tar jeg et Radeon 9500 128 mb Non pro og softmodder det til 9700.

Lenke til kommentar
Jeg hadde Valgt for garantien sin skyld et ATi Radeon 9500 PRO 128 mb, bygd av ATi altså ikke noe Sapphire eller noe sånt.

Hva mener du?? Hvilket kort du velger har jo ikke noe med garantien å gjøre? Hvorfor ikke Sapphire? Og Sapphire sine kort ER forresten bygd av ATI... :shrug:

Lenke til kommentar
AGP porten ikke klarer å drive de alene {ATI-kort}, du må koble de rett på PSU! De bruker vanlig små strømkontakter, og det følger med det du trenger om du trenger en overgang!
Seriøst..? Trodde den ekstra ledningen bare var der for å drive vifta!

(Slik går det kanskje når man ikke gidder å lese manualen. Tenker jo selvsagt at "pøh, skjermkort har jeg da installert før, jeg trenger vel ingen manual!")

Hva slags feil får man dersom man ikke bruker denne ledningen?

Ustabilitet /krasj når det kreves litt ekstra strøm, eller vil ikke kortet virke over hodet?

Er ledningen eneste strøm-leverandør til kortet?

Spør fordi jeg har et 9700-kort inne til retur / bytte fordi jeg bare fikk regelmessig, rask piping fra PCen da jeg satte det i. Intet bilde selvsagt.

Nå lurer jeg på om dette kan ha vært fordi det ikke var koblet til den ekstra strøm-kontakten. :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...