Gå til innhold

Kraftig hjemme PC med stor lagringsplass ca. 20000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Like god som en SSD disk? :o

Det kommer ann på hvorfor du kjøper SSD da. Jeg ville valgt SSD for en raskere, lydløs pålogging (og litt for bling-factor).

SSD er fortsatt veldig dyrt i forhold til størrelsen, men som lydnazi ville jeg vurdert den.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for Superslask sitt forslag, men det er et lite problem. Siden jeg skal få PCen ferdigbygget må jo all delene finnes hos en butikk.

Som en ser så gjør det ikke det for øyeblikket: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=71813

Multicom mangler minnebrikkene, og det som virker som det beste alternativet, Amentio kan jeg ikke få websidene til å virke i det hele tatt.

Finnes det noen alternative minnebrikker som Multicom fører?

Lenke til kommentar

Ser ut til at de fører kingston. Du kan eventuelt ringe dem for å høre om det vil oppstå komplikasjoner med hovedkortet du ønsker og kingston minnebrikker. Sannsynligvis går det helt greit.

Edit:

Har du sjekket om NEC-brenneren er IDE eller SATA?Evnt om det spiller noen rolle.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Ser ut til at de fører kingston. Du kan eventuelt ringe dem for å høre om det vil oppstå komplikasjoner med hovedkortet du ønsker og kingston minnebrikker. Sannsynligvis går det helt greit.

Edit:

Har du sjekket om NEC-brenneren er IDE eller SATA?Evnt om det spiller noen rolle.

Vet ikke helt hvilken som er i handlevogna, men det er SATA versjonen jeg har tenkt å kjøpe.

Jeg tar kontakt med Multicom på mandag, det er jo helg nå.

Lenke til kommentar

http://www.tomshardware.com/reviews/samsun...ng,1730-11.html

Samsung's F1 serie er rett og slett bedre enn de andre diskene til lagring. "Driftsikkerhet"? Dette burde ikke være et tema da feilraten er veldig liten på alle diskene, og da han uansett har tenkt til å kjøre RAID5.

LokarN: Du ser ikke vitsen med å handle en så dyr OS disk, men du ville valgt den for det? Plassen er ubetydelig da du aldri vil bruke den til lagring uansett, og prisen er ikke forsvarlig selv om budsjettet i utgangspunktet er stort.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å kjøpe den kjøleren uansett om prosessoren er boxed (følger med crappy kjøler) eller ei.

Edit:

Jeg la ikke merke til at de har en boxed versjon av den prosessoren inne. Forskjellen på disse produktene er bare at i boxed versjonen følger det med en standard issue intel kjøler, som er som jeg nevnte crap. Gå for boxed versjonen da de har den inne, men bare kast den kjøleren som følger med og bruk den som er på handlelista.

Endret av Superslask
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler å kjøpe den kjøleren uansett om prosessoren er boxed (følger med crappy kjøler) eller ei.

Edit:

Jeg la ikke merke til at de har en boxed versjon av den prosessoren inne. Forskjellen på disse produktene er bare at i boxed versjonen følger det med en standard issue intel kjøler, som er som jeg nevnte crap. Gå for boxed versjonen da de har den inne, men bare kast den kjøleren som følger med og bruk den som er på handlelista.

Da var den bestillt, takker for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...