Leo_Khenir Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Har vært oppe mange ganger i tråden allerede, og jeg tror konklusjonen er at det ikke skal ha så mye å si, egentlig. Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Gleder meg som en unge til opptaket! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Rota litt rundt i militærtråden og kom over et innlegg som nysgjerrige lille trådstarter hadde skrevet. Hvordan føles det egentlig å gå fra uvitende og grønn til endelig å ha nådd drømmen sin TS? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Hehe, nice. Kan ikke huske det innlegget. Det er jo selvsagt litt sprøtt, men det er en veldig trinnvis og lang prosess å komme hit, så jeg tenker ikke så mye over det. Annet enn at jeg har det veldig artig på jobb. Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hehe, nice. Kan ikke huske det innlegget. Det er jo selvsagt litt sprøtt, men det er en veldig trinnvis og lang prosess å komme hit, så jeg tenker ikke så mye over det. Annet enn at jeg har det veldig artig på jobb. Hvordan er egentlig jobbuka/dagen din nå? =] Lenke til kommentar
nakk Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Har alle som søkte i år fått svar om hvor og når de skal møte til fase 1? Lenke til kommentar
Julian666 Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hmm. Jeg har det hvertfall, skal til Oslo. Spørs kanskje hvor du bor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Hmm. Jeg har det hvertfall, skal til Oslo. Spørs kanskje hvor du bor Jeg og skal til Oslo! Gleder meg Lenke til kommentar
xvxvx Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hei. Jeg er en gutt på 17 år, som drømmer om å bli pilot i forsvaret. I den forbindelse har jeg et spørsmål. Når vil det være lurt av meg å søke? Bør jeg kjøre på allerede året etter VGS, eller fullføre førstegangstjeneste først? Har også valgt å fokusere på matte og fysikk, og litt engelsk nå i vg2, og skal fortsette med det i vg3. Har forstått det som om disse tre er de viktigste fagene med tanke på å gjøre det bra på testene. Er villig til å ofre nesten hva som helst for denne drømmen, og gleder meg allerede til tiden for opptaket kommer :!: Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Hei. Jeg er en gutt på 17 år, som drømmer om å bli pilot i forsvaret. I den forbindelse har jeg et spørsmål. Når vil det være lurt av meg å søke? Bør jeg kjøre på allerede året etter VGS, eller fullføre førstegangstjeneste først? Har også valgt å fokusere på matte og fysikk, og litt engelsk nå i vg2, og skal fortsette med det i vg3. Har forstått det som om disse tre er de viktigste fagene med tanke på å gjøre det bra på testene. Er villig til å ofre nesten hva som helst for denne drømmen, og gleder meg allerede til tiden for opptaket kommer :!: Tror ikke noen av delene er spesielt bedre enn den andre. Mange som kommer igjennom uten fgtj, og visa versa. Edit: Eneste fordelen med ftgj først, er at du da vet om forsvaret var noe for deg Du blir jo tross alt bundet der i 12 år om du blir pilot Endret 10. januar 2012 av Master1 Lenke til kommentar
xvxvx Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hei. Jeg er en gutt på 17 år, som drømmer om å bli pilot i forsvaret. I den forbindelse har jeg et spørsmål. Når vil det være lurt av meg å søke? Bør jeg kjøre på allerede året etter VGS, eller fullføre førstegangstjeneste først? Har også valgt å fokusere på matte og fysikk, og litt engelsk nå i vg2, og skal fortsette med det i vg3. Har forstått det som om disse tre er de viktigste fagene med tanke på å gjøre det bra på testene. Er villig til å ofre nesten hva som helst for denne drømmen, og gleder meg allerede til tiden for opptaket kommer :!: Tror ikke noen av delene er spesielt bedre enn den andre. Mange som kommer igjennom uten fgtj, og visa versa. Edit: Eneste fordelen med ftgj først, er at du da vet om forsvaret var noe for deg Du blir jo tross alt bundet der i 12 år om du blir pilot Takk for raskt svar Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hei. Jeg er en gutt på 17 år, som drømmer om å bli pilot i forsvaret. I den forbindelse har jeg et spørsmål. Når vil det være lurt av meg å søke? Bør jeg kjøre på allerede året etter VGS, eller fullføre førstegangstjeneste først? Har også valgt å fokusere på matte og fysikk, og litt engelsk nå i vg2, og skal fortsette med det i vg3. Har forstått det som om disse tre er de viktigste fagene med tanke på å gjøre det bra på testene. Er villig til å ofre nesten hva som helst for denne drømmen, og gleder meg allerede til tiden for opptaket kommer :!: Vi to er prikk like! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Nå har jeg noen spørsmål, Turin. Det er jo sånn at sesjonsresultater skal avgjøre og følge ens militære karriere for resten av livet så kjenner jeg er litt smånervøs når jeg tenker at det bare er et halvt år til. -Vil resultater fra sesjon (som iq-testen, intervjuene og synstestene) innvirke flygeskolen? -Nå har jeg bare hørt rykter om kandidater som har søkt LFSK og måtte kunne løse 2.gradsligninger. Akkurat hva testene går ut på spekulerer jeg ikke i, men vil du si at det optimale er å gå rett fra skolen til opptak da man er skolefersk og har mye (spessielt matte) i minne? Lenke til kommentar
xvxvx Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hei. Jeg er en gutt på 17 år, som drømmer om å bli pilot i forsvaret. I den forbindelse har jeg et spørsmål. Når vil det være lurt av meg å søke? Bør jeg kjøre på allerede året etter VGS, eller fullføre førstegangstjeneste først? Har også valgt å fokusere på matte og fysikk, og litt engelsk nå i vg2, og skal fortsette med det i vg3. Har forstått det som om disse tre er de viktigste fagene med tanke på å gjøre det bra på testene. Er villig til å ofre nesten hva som helst for denne drømmen, og gleder meg allerede til tiden for opptaket kommer :!: Vi to er prikk like! Da skal du ikke se bort ifra at vi møtes på flygeskolen da ^^ Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Men jeg er sikker på at jeg vil ha førstegangstjeneste også da (nesten) Lenke til kommentar
koots Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Sånn ca når i august starter befalsskole på Kjevik? Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Sånn ca når i august starter befalsskole på Kjevik? Lurer på akkurat det samme, da jeg og noen kompiser skal til syden i starten av august Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Mener å huske at jeg begynte 7. august. Jeg vil tro oppstart er ganske spikret omtrent der. Lenke til kommentar
shootingpope Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hei turin! Lurte på om du kan forklare litt i detalj hvordan en vanlig dag på jobben ser ut for deg? Hadde vært kult å lese det litt 1. hand, hvordan det er. Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Opptaket nærmer seg! Noen som har begynt å øve på forskjellige ting? Er det forskjellige tester fra Tr.Heim til Oslo? Sånn at, i teorien, kan den fra Trondheim si hva man får om til han fra Oslo? Feigt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå