Reeve Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 I går så jeg 7-8 F-16 som fløy i deltaformasjon lavt over Trondheim sentrum. Var det kun trening eller var det en spesiell markering? Har blitt litt småvandt til å se jagerfly over byen her, men synes dette var spesielt. Så ut til at de kanskje ikke var mer enn 400-500 meter over bakken (vanskelig å beregne, kan være en del høyere), og var som sagt 7-8 maskiner i tett formasjon. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det var nok den årlege F16-julestjerna. Frå tidlegare Lenke til kommentar
koots Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Godt mulig. Tror de skal over Bodø den 16. desember om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Berner Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Julestjerna skal fly 16. desember (gjelder alle jagerskvadronene) 139 luftving flyr julestjerne 24. desember i midt-Troms (http://fofo.no/forsvaretsforum.no/filestore/FNR12_2011.pdf side 6) Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Var nok julestjernen ja. Trodde den var fredag 16., men jaja. Det er i hvert fall da vi flyr den fra Bodø. Planen er 16 fly, blir episk Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Var 6 fly, kom rett over kuhaugen/tyholt ca 1320. Som de over har skrevet så var det julestjerna. Lenke til kommentar
shootingpope Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det stemmer det, rundt 180 timer i året er vanlig for å være "combat ready". I det siste virker det imidlertid som det er blitt noe mer, kanskje rundt 200 timer i året. Når det gjelder hva man gjør utenom flyging, så er det mye forskjellig. Det kan være planlegging av flyturer, briefing, debriefing, trening, administrative oppgaver +++. Takk for svar! 200 timer var langt mer en hva jeg hadde turt å håpe på.. Det gjør det bare så mye mer motiverende Lenke til kommentar
tobbenda Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei! Jeg har ett kjapt spørsmål om ved hvilken alder det er vanlig å måtte trekke seg fra f16 og finne seg noe annet å holde på med? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Vel, de fleste som gir seg på F-16 fortsetter i Forsvaret. Enten i en stabsstilling, eller som flyger på helikopter eller flermotor. Vil tro de fleste gir seg rundt 40. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Sjefen på 135LV er et eksempel, han er tidligere jagerpilot, men nå er han stasjonssjef for 135 LV. Lenke til kommentar
tobbenda Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Vel, de fleste som gir seg på F-16 fortsetter i Forsvaret. Enten i en stabsstilling, eller som flyger på helikopter eller flermotor. Vil tro de fleste gir seg rundt 40. Så du kan begynne å fly helikopter etter du er ferdig med jagerfly?? Noe jeg også lurer litt på er hvor mye flytid man i gjennomsnitt får som helikopterpilot? Det varierer helt sikkert med hvilken type helikopter, skvadron og forskjellige omstendigheter, men er det mulig å gi et drøyt overslag? Endret 27. desember 2011 av tobbenda 1 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg lurer også på arbeidstidene til helikopterpiloter, som "tobbenda". Og HVOR i Norge kan jeg fly helikopter i militære sammenheng. Lenke til kommentar
koots Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Så en fra med cadet-genser på BHFS idag. Cadet 63 "Wake" (tror jeg). Noen bekjente? Lenke til kommentar
Folemonken Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Så en fra med cadet-genser på BHFS idag. Cadet 63 "Wake" (tror jeg). Noen bekjente? Haha, ja, det er kullegenserne vi lagde før vi var ferdige i Bardufoss. Det er vanlig på flyskolen og lage "liksom-callsigns" til hverandre. Selv var jeg "Click", uten å utdype noe mer hvorfor.... Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Jadda! Innkalt til fase 1 i Bergen! Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Et lite problem: Hvis jeg går videre fra fase 1, men ryker på fase 2, hvordan blir det da med meg? Har sykt lyst til å gå befalsskole hvis jeg ikke kan bli pilot, men frykter det krasjer med fase 2? Hva skal jeg gjøre med dette? Lenke til kommentar
Goraw Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Koslig å komme hjem og få både Bergans sekk og innkalling til Fase 1 av forsvaret! Lenke til kommentar
Julian666 Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Sjæl! Oslo anybody? Lenke til kommentar
deleted Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Fikk innkallelsen til Fase 1 en stund tilbake. Ble fornøyd med det og har sett frem til dette lenge. Skal ikke nekte for at dette har ligget i planene mine lenge har vært motivert lenge. Men så har det seg slik at jeg uansett kunne tenke meg befalskolen/ub. Jeg kommer rett fra vgs og lurer da på om førstegangstjeneste eller befal er noe å anbefale før flyskolen? mtp modenhet etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå