-Turin_Turambar- Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Vektkravet er i forbindelse med maksimal vekt for utskytingssetene, har ikke noe med BMI å gjøre. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hvilke fag anbefales og ta på VGS uten om fysikk som jeg vet om da? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 kan man bli jagerflyger vis man ser litt dårlig og bruker linser? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 kan man bli jagerflyger vis man ser litt dårlig og bruker linser? God helse betyr at du må være skikket til å få en flymedisinsk godkjennelse. Det innebærer blant annet 100 prosent normalt, ukorrigert syn. Briller, linser og laseroperasjoner vil være diskvalifiserende Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Er kravene samme om man skal bli navigatør/andrepilot? Er ikke dette noe forresten forsvaret tilbyr deg om du ikke egner deg som pilot men har kanskje det som trengs for og bli navigatør/andrepilot? Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Man blir vel andrepilot når man er ferdig med utdanningen og blir oppgradert etter x antall år. Er ikke sikkert dette stemmer... Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Andrepilot er bare noe man er før man får utsjekk som fartøysjef, eller "kaptein". Navigatører har de samme opptakskravene. Det vanlige er at de som ryker ut sent på uttaksflygingen får tilbud om å bli navigatør. Eller man kan søke opptak som det, men det tror jeg ingen gjør. Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Litt OT, men allikevel. Er det noen som vet hva slags helikopter dette er? http://www.abcnyheter.no/norge/101124/narvesen-kiosk-ranet-pa-gruenerlokka Lenke til kommentar
pedeasbj Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Litt OT, men allikevel. Er det noen som vet hva slags helikopter dette er? http://www.abcnyheter.no/norge/101124/narvesen-kiosk-ranet-pa-gruenerlokka Eurocopter AS355 Måtte lete meg litt fram, litt utypisk design for Eurocopter. Med unntak av at den har tre rotorblad, ser den mer ut som et typisk Bell design. Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Litt OT, men allikevel. Er det noen som vet hva slags helikopter dette er? http://www.abcnyheter.no/norge/101124/narvesen-kiosk-ranet-pa-gruenerlokka Eurocopter AS355 Måtte lete meg litt fram, litt utypisk design for Eurocopter. Med unntak av at den har tre rotorblad, ser den mer ut som et typisk Bell design. Synes også det var litt Bell-aktig, haha. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hvilke fag anbefales og ta på VGS uten om fysikk som jeg vet om da? Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Hvilke fag anbefales og ta på VGS uten om fysikk som jeg vet om da? Matte s1 og s2 eller r1. Ellers er det vel ikke så veldig mye? Endret 5. mai 2011 av Mann190 Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Så R2 er ikke nødvendig? Har hørt at S1+S2 er det samme som R1? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Så R2 er ikke nødvendig? Har hørt at S1+S2 er det samme som R1? Stemmer det. Men man er gjerne litt mer "pro" om man tar T, R1 og R2. Jeg syns i alle fall det lyser "gluping" av de fagene der Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Så R2 er ikke nødvendig? Har hørt at S1+S2 er det samme som R1? Stemmer det. Men man er gjerne litt mer "pro" om man tar T, R1 og R2. Jeg syns i alle fall det lyser "gluping" av de fagene der Det er sant, men jeg kom meg fint gjennom de teoretiske opptaksprøvene uten realfag og kun med P-matte. Det er allikevel muligheter for at jeg vil slite mer etterhvert, dersom jeg blir tatt opp til utdanningen :-) Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Flere av de egenskapene som vi ser etter under opptaket er egenskaper som til dels er medfødt og til dels utvikles gjennom oppveksten. Det er en del av din personlighet. Imidlertid er det forhold som du kan gjøre noe med selv. Gode skoleresultater gir et godt grunnlag for videreutdanning. Spesielt fremheves fagene matematikk, fysikk, engelsk og norsk. Fysiske tester er en del av opptaksprøvene, dette kan du virkelig påvirke selv! Tren regelmessig styrke og utholdenhet, de fysiske opptakskravene er ikke strenge, men krever at du har startet forberedelsene i god tid. Info hentet fra http://forsvaret.no/...er/default.aspx Endret 5. mai 2011 av Ballestikk Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hva regnes som "gode" karakterer eller karakterer som fremhever seg? Er 5'ere godt nok? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Så R2 er ikke nødvendig? Har hørt at S1+S2 er det samme som R1? Stemmer det. Men man er gjerne litt mer "pro" om man tar T, R1 og R2. Jeg syns i alle fall det lyser "gluping" av de fagene der Det er sant, men jeg kom meg fint gjennom de teoretiske opptaksprøvene uten realfag og kun med P-matte. Det er allikevel muligheter for at jeg vil slite mer etterhvert, dersom jeg blir tatt opp til utdanningen :-) Enig at man er mer pro med R1 og R2, men jeg sliter med T-matte nå får 3. Så tror jeg kanskje skal bytte fra R til S neste år. Altså ha S til neste år. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Hva er minste karakteren for og bli jagerflyger? Og ikke si "Lav/høy" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå