Goraw Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Noen flere som skal søke flyskolen i år? Gleder meg som en unge Skal søke i år jeg også. Har ønsket å bli jagerpilot helt siden jeg så F-16 øvelser over barndomshjemmet når jeg var rundt 4 år gammel. Endret 4. april 2011 av Goraw Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Noen flere som skal søke flyskolen i år? Gleder meg som en unge Skal søke i år jeg også. Har ønsket å bli jagerpilot helt siden jeg så F-16 øvelser over barndomshjemmet når jeg var rundt 4 år gammel. Heldige jævler =( jeg må fortsatt vente ett år med å søke også ett år til på å bli innkalt -.- Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Ett år? Har ikke tenkt til å søke før etter 1. gangstjenesten (3 år til!) Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Ett år? Har ikke tenkt til å søke før etter 1. gangstjenesten (3 år til!) Jeg søker høsten i 2 VGS. så da må jeg fortsatt vente i ett år til på innkalling. Lenke til kommentar
Goraw Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hvor gammel er du da? Han er vel '94 model tenker jeg? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hvor er da logikken i å søke i andreklasse? Du har jo ikke fylt 18 enda og er det ikke greit å fullføre Videregående før man gjør noe? Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Hvor gammel er du da? Han er vel '94 model tenker jeg? Helt riktig, 94-modell. Logikken med å søke i andreklasse er at jeg holder motet oppe med trening osv. pluss at jeg vil søke så tidlig så mulig fordi jeg gleder meg som en bjørn om vintern! Endret 6. april 2011 av Mann190 Lenke til kommentar
nakk Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hvor gammel er du da? Han er vel '94 model tenker jeg? Helt riktig, 94-modell. Logikken med å søke i andreklasse er at jeg holder motet oppe med trening osv. pluss at jeg vil søke så tidlig så mulig fordi jeg gleder meg som en bjørn om vintern! Kjipt man må ha studiekompetanse bare Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hvor gammel er du da? Han er vel '94 model tenker jeg? Helt riktig, 94-modell. Logikken med å søke i andreklasse er at jeg holder motet oppe med trening osv. pluss at jeg vil søke så tidlig så mulig fordi jeg gleder meg som en bjørn om vintern! Kjipt man må ha studiekompetanse bare Kan søke så lenge man har dokumentert at man holder på med stuidekompetanse. Har spurt her og der, og folk sier at man kan søke i 2. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Men jeg ser virkelig ikke HVORFOR man skal det? Holde motivasjonen oppe? Er man dedikert nok er man motivert gjennom hele videregående. Bare tull å gjøre det for å gjøre det når man langt i fra er ferdig. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Kunne tenkte meg førstegangstjeneste før jeg søker og jeg. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Akkurat det tenker jeg også. Har lyst til å prøve fallskjermjeger i førstegangstjenesten Men muttern bare: "Nei du burde bare høgge rett på luftforsvaret". Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Akkurat det tenker jeg også. Har lyst til å prøve fallskjermjeger i førstegangstjenesten Men muttern bare: "Nei du burde bare høgge rett på luftforsvaret". Haha! Fallskjermjeger ser fett ut tho! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Syns GSV ser konge ut jeg. Og ellers: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10091913 Jizz!! Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) FALLSKJERMJEGER er ikke noe man bare søker på dagen før man drar. En fallskjermjeger er utvalgt gjennom en rimelig heftig seleksjonsprosess. Det er regnet som norges tøffeste og mest krevende førstegangstjeneste. Du må like sulting i flere uker, frysing med vått tøy og frysing generelt, lange turer(som i 3-5 mil) med tung tung sekk (25-45 kg ) Sitte og stirre på ett område i 20 timer fra ett lite hull i snøen eller jorden hvor du ikke kan lage noe lyd. Liker du det, så bør du søke, men du bør vite hva det innebærer. De aller fleste fallskjermjegere har brukt lang tid på å forberede seg, fysisk, mentalt og psykisk. Mange av disse fortsetter som spesialstyrker også. Selv om det heter FALLSKJERMjeger har de ikke mer enn 10-15 hopp såvidt jeg vet ... Er det noen som vet om nedsatt oppførsel i høsten 2. VGS vektlegges noe under opptak? Var desverre svak og slo tilbake når jeg ble angrepet av en av mine klassekamerater. Du blir spurt om alt under intervjuet. Så lenge du kan forklare det med en god grunn og prate for deg burde det ikke være noe problem enkeltvis Endret 7. april 2011 av Phinex Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Akkurat det tenker jeg også. Har lyst til å prøve fallskjermjeger i førstegangstjenesten Men muttern bare: "Nei du burde bare høgge rett på luftforsvaret". Hvorfor det egentlig? Jeg vari luft og synes ikke det var noe spesielt med det. For all del, jeg hadde et veldig godt år, men sammenlignet med jeger? Meh. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Uhm...det er altså snakk om å ta et "friår" etter Videregående som jeger kontra søke Luftforsvarets Flyverskole rett etter VGS. Lenke til kommentar
Berner Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Turin, hvordan føltes det da du fikk vite at du var videre til uttaksflyging? hvordan var reaksjoen din, og til de rundt deg? Tårer, smiling eller ingen reaksjon? og hvordan fikk du vite det(settingen)? var pilot i forsvaret en drøm du hadde hatt lenge? Vet jeg kommer til å bli utrolig glad om jeg kommer videre Gleder meg til fase 2! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Syns GSV ser konge ut jeg. Og ellers: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10091913 Jizz!! Hehe...ikke for å konfrontere deg eller starte noen diskusjon på hvem som er best, men grensejegerne er jo bare plassert på stasjoner langs den lille grensa. Ikke noen "hardcore" tjeneste det syns jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå