Mann190 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Vel, det er i det minste bra å ha selvtilliten i boks Vanskelig å komme inn uten selvtillit vil jeg tro, mulig, men vanskeligere Har trent regelmessig i syv år så kravene er ikke stress. Lenke til kommentar
Folemonken Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Jeg tror mange klarer de fysiske kravene. Det store skillet kommer ved testene rundt psykomotorisk kapasitet, f.eks. å gå gjennom 2 labyrinter med hver hånd mens du skal stave ord baklengs etc. Noen som var på fase 1 som husker når det ble "sommerferie" hvis man kom videre fra fase 2? Selv om sjansen er minimal så hadde det vært greit å vite det Endret 15. mars 2011 av Folemonken Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hvordan går det med utdanningen, Turin? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Går greit det, flyr F-16 2-3 ganger i uken, og gleder meg til å flytte hjem til Norge til sommeren, etter to år i USA... Hva angår ferie er det helt fri mellom fase 2 og oppstart på befalsskolen, som for oss var 7. eller 8. august Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Må være litt kjipt å se for seg et langt liv med herlig F16-flyging med Top Gun soundtrack på øret, og kanskje runde av med 10 år som instruktør på flyskolen, for så å komme hjem endelig etter 2 år beinhard skolering, bli innkalt til Libya-bombing umiddelbart, skutt ned og drept over fremmed jord på første toktet fordi man er uerfaren i kamp. Endret 27. mars 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Og poenget og sammenhengen her var... ? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Tviler på at du blir sendt til Libya som fersking. Endret 27. mars 2011 av Attityd Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Tviler på at du blir sendt til Libya som fersking. Og man burde heller ikke signe opp for flygeskolen hvis man ikke var klar over at man kunne bli sendt til Libya, og både skyte selv og bli skutt mot. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Snakker om meningsfull diskusjon. Tror ikke folk at en som er smart nok og innehar de personlige egenskapene det krever å bli jagerfly pilot forstår at man kan bli sendt i strid? Det er jo det man trener for, og dermed meningen med hele utdannelsen! Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Man er nok rimelig aware over at man kan bli sendt ut i operasjoner når du først jobber i forsvaret i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hvordan ligger egentlig trådstarter an med utdanningen i USA? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Må være litt kjipt å se for seg et langt liv med herlig F16-flyging med Top Gun soundtrack på øret, og kanskje runde av med 10 år som instruktør på flyskolen, for så å komme hjem endelig etter 2 år beinhard skolering, bli innkalt til Libya-bombing umiddelbart, skutt ned og drept over fremmed jord på første toktet fordi man er uerfaren i kamp. Jeg tror ikke de aller ferskeste blir sendt utenlands. Jeg snakket med en pilot som hadde flydd F-16 i ni år, og han var i Afghanistan for 4-5 år siden. Jeg vil tro at han var litt i grenseland, at man burde ha minst tre-fire års erfaring før man havner i internasjonale operasjoner. Dessuten, jeg er rimelig sikker på at de som blir sendt utenlands har valgt det selv. Norge har vel 40-50 F-16 igjen, og enda flere som kan fly F-16. Når de kun trenger seks piloter, vil jeg tro at de velger de beste av de som selv ønsker seg en tur nedover mot syden. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 40-50 fly ja, hvorav de fleste er delefly.... Hvor mange som faktisk er operative er et godt spørsmål. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Poenget er at vi har minst like mange piloter. Lenke til kommentar
Folemonken Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Noen som har fått oppfølgingsbrevet for fase 2 i posten da? Hittil har jeg bare mottatt brevet om at jeg kom videre, men nå vil jeg snart ha detaljene rundt fase 2, med tanke på fri fra jobb osv... Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hvordan ligger egentlig trådstarter an med utdanningen i USA? Han flytter hjem til sommeren =) heldige jævelen Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 40-50 fly ja, hvorav de fleste er delefly.... Hvor mange som faktisk er operative er et godt spørsmål. De har 57 fly igjen, er ingen av disse som er delefly, men endel av de er til enhver tid på vedlikehold. Jagerfly tilbringer mange timer som puslespill for hver time de flyr. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 40-50 fly ja, hvorav de fleste er delefly.... Hvor mange som faktisk er operative er et godt spørsmål. De har 57 fly igjen, er ingen av disse som er delefly, men endel av de er til enhver tid på vedlikehold. Jagerfly tilbringer mange timer som puslespill for hver time de flyr. Hehe i forhold til USA så er jo det norske forsvaret småtterier. 2100 jagerfly. Ja takk. Lenke til kommentar
Simstraify Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 kvalitet foran kvantitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå