Thewiz Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Noen som vet om det ikke er mulig å søke igjen hvis man falt av på den første delen av innrykket? Altså den kunnskapsdelen. Kan man aldri søke flygeskolen igjen da? Endret 23. november 2010 av Thewiz Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Noen som vet om det ikke er mulig å søke igjen hvis man falt av på den første delen av innrykket? Altså den kunnskapsdelen. Kan man aldri søke flygeskolen igjen da? Lurer på dette jeg også. Og til TS: Hva slags type tester var det du fikk? Du sa vi kunne vente oss en overraskelse, men hvordan er disse testene og hva tester de? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Noen som vet om det ikke er mulig å søke igjen hvis man falt av på den første delen av innrykket? Altså den kunnskapsdelen. Kan man aldri søke flygeskolen igjen da? Lurer på dette jeg også. Og til TS: Hva slags type tester var det du fikk? Du sa vi kunne vente oss en overraskelse, men hvordan er disse testene og hva tester de? Testene går ut på matematikk, norsk, engelsk, fysikk og flykunnskap såvidt jeg husker. Oppgavene er både enkle og vanskelige. Flykunnskapene går mest ut på flyhistorie og flytyper (tester din interesse for fly). Husker det var en oppgave om hvem som fant opp det første flyet eller noe slikt. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Man kan ikke søke luftforsvarets flygeskole igjen ved en senere anledning hvis man ikke kom gjennom fase 1 av opptaket. Kilde: 03003, vernepliktsverket. Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Noen som vet om det ikke er mulig å søke igjen hvis man falt av på den første delen av innrykket? Altså den kunnskapsdelen. Kan man aldri søke flygeskolen igjen da? Så vidt jeg har skjønt så kan man kun søke en gang! Det er antageligvis fordi at testene tester din evne til å ta opp læring, samt din evne til romforståelse og simultankapasitet o.l., uten at du har noen forkunnskaper. Prøver du igjen, så vet du hva testen går ut på og du kan forberede deg spesifikt til testene, uten at dine fremtidige ferdigheter som pilot blir bedre av at du lurer deg gjennom testene! Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Eg meinar då verkeleg å ha lest at ein kunne prøva ein gong til ein plass, men at då var kravet mykje høgare. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hva slags krav stiller egentlig flygerskolen til sivil utdanning? Bare generell studiekompetanse eller hva? Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Hva slags krav stiller egentlig flygerskolen til sivil utdanning? Bare generell studiekompetanse eller hva? På private skoler kommer du inn med cash og generell studiekompetanse. På flyfartsfag i Tromsø og Lund University of Aviation (De som er gratis) så må man ha noen realfag i tillegg. Ikke helt sikker på hva det er eksakt, men det er noe vanskelig fysikk og matte! Endret 23. november 2010 av Baabaaaosii Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hva slags krav stiller egentlig flygerskolen til sivil utdanning? Bare generell studiekompetanse eller hva? På private skoler kommer du inn med cash og generell studiekompetanse. På flyfartsfag i Tromsø og Lund University of Aviation (De som er gratis) så må man ha noen realfag i tillegg. Ikke helt sikker på hva det er eksakt, men det er noe vanskelig fysikk og matte! Men hva slags krav stiller forsvaret? Lenke til kommentar
saver84 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hva slags krav stiller egentlig flygerskolen til sivil utdanning? Bare generell studiekompetanse eller hva? På private skoler kommer du inn med cash og generell studiekompetanse. På flyfartsfag i Tromsø og Lund University of Aviation (De som er gratis) så må man ha noen realfag i tillegg. Ikke helt sikker på hva det er eksakt, men det er noe vanskelig fysikk og matte! Men hva slags krav stiller forsvaret? Generell studiekompetanse Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Noen som vet om det ikke er mulig å søke igjen hvis man falt av på den første delen av innrykket? Altså den kunnskapsdelen. Kan man aldri søke flygeskolen igjen da? Lurer på dette jeg også. Og til TS: Hva slags type tester var det du fikk? Du sa vi kunne vente oss en overraskelse, men hvordan er disse testene og hva tester de? Testene går ut på matematikk, norsk, engelsk, fysikk og flykunnskap såvidt jeg husker. Oppgavene er både enkle og vanskelige. Flykunnskapene går mest ut på flyhistorie og flytyper (tester din interesse for fly). Husker det var en oppgave om hvem som fant opp det første flyet eller noe slikt. Går ut i fra at dette er multiple choice spørsmål? F.eks "Hva heter motortypen som sitter i norske F-16 maskiner?" a) F2000-PW-500e b)F100-PW-220E c)Learjet F250c. Svar: B. Kanskje et teit eksempel men. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 De fleste oppgavene er MC, men noen oppgaver kan være "fullfør tallrekken", hvor du må skrive tallene selv inn i en tabell f.eks. Gikk ikke så mye ut på flymotorer så vidt jeg husker, mest på historie og forskjellige flytyper etc. Lenke til kommentar
thrs Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Kan man strykes på flykunskapdelen? Og bør man pugge fly før man drar til prøven? Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Det skader ikke å være over gjennomsnittet interessert i fly og flyging når man søker flyskolen. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Men det er slett ikke nødvendig, tro meg Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Men det er slett ikke nødvendig, tro meg Ikke? Mener det var noen i denne posten som sa at man fikk spørsmål om flyrelaterte spørsmål, som for eksempel hvilken motor F16 har. Jeg har søkt, men kan personlig ingenting om fly. Ville ikke hatt sjanse til å svare på hvilken motor F16 har, eller hvor tung den er eller hvor fort den kan kjøre eller hvor langt vingespennet er. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Nope, hvis man er veldig på vippen så er det ikke negativt, men sjelden nødvendig. Jeg gjettet på 90%, og hadde sikkert veldig få rett. Gikk nå fint forbi fase 1 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Nope, hvis man er veldig på vippen så er det ikke negativt, men sjelden nødvendig. ... Interessant ordvalg. Var du veldig på vippen? Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Var usikker på hvordan jeg skulle ordlegge meg, så da ble det sånn på en trøtt kveld. Men trur ikke jeg var på vippen, det fine er at man ikke får vite sånt Gikk som sagt videre fra Fase 1 med den nå omtalte flyprøven i 2008 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) ... Men trur ikke jeg var på vippen, det fine er at man ikke får vite sånt .... My point exactly Tradisjonelt sett har Forsvaret (og LFS spesielt) vært opptatt av den enkeltes motivasjon. Siden dette ikke kan måles på opptak annet enn gjennom tester som kan indikere at man har forberedt seg, skader det ikke å score bra på disse testene. Om man virkelig er motivert får man jo prøvd ut etterhvert, når man får ompuss på absolutt alt man har fått utlevert for fjerde gang i løpet av natta... Endret 24. desember 2010 av Whist1er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå