Whist1er Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Alt for dumt at man ikke kan bruke briller/linser (bortsett fra etterpå, når de har bekostet penger på pilotene). Hvis det senere viser seg at en av pilotene trenger briller etter utdanningen, så burde det (etter min mening) gå an å bruke dem i begynnelsen. I grunn er dette egentlig ganske så teit. Tja, hva skal man si? Om man kan velge de beste, hvorfor skulle man ta de nest beste? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Ikke sant, det er hundrevis av søkere, da har de ingen som helst grunn til å plukke ut en med dårligere egenskaper fra naturens side bare for å være snille. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Bare fordi noen må bruke briller så er man dårligere egnet til å bli pilot? Bullshit. Lenke til kommentar
airman34 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 gjelder høydekravene også for flermotor utdanning eller helikopter utdanning i forsvaret? Lenke til kommentar
Folemonken Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Muligens dette har blitt spurt før, men noen som vet når man kan sende inn søknad for neste års opptak? Bør vel åpne snart da fristen er 1. desember? Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Bare fordi noen må bruke briller så er man dårligere egnet til å bli pilot? Bullshit. Ikke i det hele tatt. Man blir bare dårligere egnet til å bli valgt ut til å få denne utdanningen "gratis". Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 gjelder høydekravene også for flermotor utdanning eller helikopter utdanning i forsvaret? Nei, er ikke de samme strenge kravene for høyde/lenger, på helikopter og flermotor som fighter. Kommer du til Fase 2, og du er for stor for fighter, vil du få vite dette, og at du kun kan havne på heli/multi. Lenke til kommentar
airman34 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 gjelder høydekravene også for flermotor utdanning eller helikopter utdanning i forsvaret? Nei, er ikke de samme strenge kravene for høyde/lenger, på helikopter og flermotor som fighter. Kommer du til Fase 2, og du er for stor for fighter, vil du få vite dette, og at du kun kan havne på heli/multi. ok:) tusen takk! da er det muligheter:) Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Kjempetråd Turin Turabar! MEN, er det mulig å si noe om en typisk arbeidsdag for en pilot i forsvaret? Vet at dette selvfølgelig varier veldig fra fartøy til fartøy og fra skvadron til skvadron, men jeg har for eksempel hørt at hvis man flyr Sea-king redningshelikopter i 330-skvadronen så jobber man kun 7 døgn i måneden, men som til gjengjeld er beredskapsvakter på 24 timer. Vet noen om dette er sant? Og hvordan er det i såfall med de andre skvadronene? Kan vanskelig se for meg at egentlig noen av pilotene i forsvaret har en ni-til-fem jobb, selv om det blant annet på Viasat 4 sin nye serie framstilles at jagerpilotene møter opp hver morgen, får en værbriefing, tar en flytur og går hjem igjen klokken fem(Vet selvfølgelig at yrket består av mer enn dette også). Men hva skjer når de russiske bombeflyene kommer etter klokken fem, når alle pilotene har gått hjem? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Men hva skjer når de russiske bombeflyene kommer etter klokken fem, når alle pilotene har gått hjem? 24/7 QRF i Bodø iallefall. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Men hva skjer når de russiske bombeflyene kommer etter klokken fem, når alle pilotene har gått hjem? 24/7 QRF i Bodø iallefall. Hey, det heter faktisk QRA når det gjelder de flyene der Endret 3. oktober 2010 av Phinex Lenke til kommentar
US4 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hei, når er det folk søker om å komme inn på flygeskolen? Er det før 1. desember det siste året på vgs eller andre året (vanligvis det året man blir kalt inn til seesjon)? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det sier seg jo egentlig ganske greit selv, søk det siste året. Du søker jo til neste opptaksprøver, noe du ikke kan stille på hvis du går andre året. Mange er jo ikke på sesjon engang.. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Søknadsskjema tilgjengeliggjøres 1. november 2010. Så vidt meg bekjent er det 1. november i skrivende stund Lenke til kommentar
Folemonken Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Har selv trykket F5 inne på den siden hele dagen, uten videre hell. Regner med at de ikke fikk tid til det i dag, så sjekker igjen i morgen. Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Da er søknadskjemaet kommet ut! Sjekket rett etter at jeg skrev det forrige innlegget! Lykke til til dere som skal søke! Det er bare så synd at jeg må slå dere ut på veien Endret 1. november 2010 av Baabaaaosii Lenke til kommentar
Folemonken Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Hvor fant du det? Når jeg trykker på "Søknadsskjema" så kommer det kun en tekst der det står "Søknadsskjema tilgjengeliggjøres 1. november 2010." Nvm, fant det nå. Lykke til alle sammen Endret 2. november 2010 av Folemonken Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Synes søknadskjemaet hadde veldig mange spørsmål om fag som matematikk og fysikk, tror dere at de i særlig grad vektlegger dette på søknaden? Jeg har 5,0 i snitt, men ikke matematikk eller fysikk. Er jeg out allerede? Lenke til kommentar
Folemonken Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Tviler, men jeg tror det absolutt er en fordel. Har selv hatt R1 og Fys1, men jeg aner ikke hvor mye vektlegging det gir. Til gjengjeld skrev jeg at jeg har svært små plager med allergi selv om jeg skrev at jeg hadde pollenallergi. Vet ikke hvor mye det vektlegges heller. Uansett burde du jo søke, du har jo ingeting å tape. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) For min del søkte jeg i gårkveld ...så får vi bare vente i spenning og se hva som skjer videre. Lykke til alle sammen! Endret 2. november 2010 av Mantoius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå